Home Ομιλίες Ομιλία κατά τη συζήτηση επίκαιρης ερώτησης με θέμα: Απαράδεκτος ο σχεδιασμός για την κατάργηση νευραλγικών για τη Θεσσαλονίκη πτήσεων των Ολυμπιακών Αερογραμμών

Ομιλία κατά τη συζήτηση επίκαιρης ερώτησης με θέμα: Απαράδεκτος ο σχεδιασμός για την κατάργηση νευραλγικών για τη Θεσσαλονίκη πτήσεων των Ολυμπιακών Αερογραμμών

E-mail Εκτύπωση PDF
Κύριε Υπουργέ, εγώ θα ήθελα πολύ περισσότερο να υποστηρίξω το δεύτερο μέρος της τοποθέτησής σας: αυτό που αφορά στο ότι οι Ολυμπιακές Αερογραμμές εντάσσονται στον εθνικό αερομεταφορέα της χώρας και μεταξύ των άλλων βασική τους υποχρέωση είναι να συμβάλουν στον όλο σχεδιασμό της ανάπτυξης της περιοχής, στις ανάγκες του κοινωνικού συνόλου, στις ανάγκες του απόδημου ελληνισμού, σε πάρα πολλές άλλες ανάγκες και να μην υπερισχύουν μόνο τα κριτήρια μιας ανώνυμης εταιρείας. Δίνοντας έμφαση σ’ αυτό, θέλω να σας πω ότι έχουν κουραστεί οι Θεσσαλονικείς και οι Βορειοελλαδίτες να ακούν -και από την προηγούμενη κυβέρνηση και από τη σημερινή- ότι η Θεσσαλονίκη και γενικότερα η περιοχή θα είναι το κέντρο των Βαλκανίων, θα είναι διακομιστικό κέντρο μεταξύ νοτιοανατολικής Ευρώπης, Ευρώπης-Ασίας κ.λπ., ότι θα υπάρξει ανάπτυξη στην περιοχή. Υπάρχει μία μεγάλη διαμάχη αυτή τη στιγμή και εμείς υποστηρίζουμε το έργο της επέκτασης του αεροδρομίου. Δόθηκαν αρκετά χρήματα και θα δοθούν για ένα μεγάλο έργο. Το έργο αυτό το πληρώνει ο ελληνικός λαός. ʼρα, το θετικό αντίκρισμα που θέλει να έχει ο ελληνικός λαός και ο λαός της Θεσσαλονίκης είναι πρώτα και κύρια στον εθνικό του αερομεταφορέα, όχι στις άλλες εταιρίες. Δηλαδή θα αρχίσουν να παίρνουν το φιλέτο από αυτή την αναβάθμιση του αεροδρομίου οι άλλες εταιρίες που θα μπουν στον ανταγωνισμό; Το λέω, γιατί εγώ φοβούμαι ότι θα κοπούν αυτά τα πολύ σημαντικά δρομολόγια. Και θα έρθω και στα οικονομικά κριτήρια μιας ανώνυμης εταιρίας. Δεν είναι έτσι τα πράγματα. Υπάρχει μία μικρή μείωση στις πτήσεις Ντίσελντορφ και Στουτγάρδης, αλλά είναι πολύ μικρή αυτή η μείωση και κάθε φορά, η κάθε εταιρία, αν λειτουργεί με εντελώς ιδιωτικοοικονομικά κριτήρια, μπορεί να κάνει τις σχετικές βελτιώσεις, ούτως ώστε να αποκομίσει πάλι το έργο το οποίο είχε. Οι πτήσεις προς Μύκονο, Ρόδο, προς Κρήτη κ.λπ. δεν έχουν μείωση, παρ’ όλο, κύριε Υπουργέ, που πρέπει να σας υπενθυμίσω ότι τελικά η Ολυμπιακή, τουλάχιστον για την Κρήτη, εγκατέλειψε τις πτήσεις με τα αεροπλάνα Μπόινγκ κ.λπ. και από το 2004 κινείται με ελικοφόρα. Επομένως, δεν είναι ανταγωνιστική. Παρόλα αυτά, εγώ και από προσωπική εμπειρία σας διαβεβαιώνω ότι δεν βρίσκουν οι Θεσσαλονικείς εύκολα εισιτήρια με την Ολυμπιακή και επιμένουν με τα ελικοφόρα της Ολυμπιακής και για τη Μύκονο και για τη Ρόδο και για την Κρήτη. Μάλιστα, οι πτήσεις για Βρυξέλες και για άλλους προορισμούς παρουσιάζουν σταθερότητα, η πτήση για Ρόδο παρουσιάζει αύξηση. Και θέλω να τονίσω και πάλι, κύριε Υπουργέ, να δείτε και την έκτακτη συνεδρίαση του Νομαρχιακού Συμβουλίου που έθεσε αυτό το θέμα, να δείτε και τα προβλήματα που αντιμετωπίζουν σήμερα οι εργαζόμενοι στην περιοχή της Θεσσαλονίκης. Δεν γίνεται να περιορίσουμε άλλο, ούτε τα θέσεις εργασίας, αλλά ούτε και το αναπτυξιακό έργο για την περιοχή του εθνικού αερομεταφορέα.