Home Ομιλίες Ομιλία κατά τη συζήτηση επίκαιρης ερώτησης με θέμα: Με μεγάλες απώλειες του μεριδίου της και ένα ακόμη πλήγμα στη φήμη της προσπαθεί να ισορροπήσει η Ολυμπιακή Αεροπορία

Ομιλία κατά τη συζήτηση επίκαιρης ερώτησης με θέμα: Με μεγάλες απώλειες του μεριδίου της και ένα ακόμη πλήγμα στη φήμη της προσπαθεί να ισορροπήσει η Ολυμπιακή Αεροπορία

E-mail Εκτύπωση PDF
Κύριε Υπουργέ, δεν νομίζω ότι φταίει ο χρόνος που δεν μπορείτε να μου απαντήσετε. Είναι πάρα πολλά τα προβλήματα που δημιουργήθηκαν επί τόσα χρόνια στις Ολυμπιακές Αερογραμμές, στη γνωστή για όλους μας Ολυμπιακή Αεροπορία και πολλά τα αδιέξοδα. Από την άλλη πλευρά, δεν υπάρχει καμία ανάληψη ευθυνών. Το σημείωμα που σας έδωσε η διοίκηση με τα στοιχεία δεν αιτιολογεί τίποτα απ’ αυτά που ρωτάω εγώ και από την κατάσταση που υπάρχει σήμερα. Και εγώ επιμένω ότι μέσα σ’ αυτήν την κατάσταση, το μεγαλύτερο συγκριτικό πλεονέκτημα που έχουν οι Ολυμπιακές Αερογραμμές, η Ολυμπιακή Αεροπορία, είναι η πτητική ασφάλεια των πτήσεων. Αυτή τη στιγμή, αυτή πλήττεται, κύριε Υπουργέ. Εγώ θα έλεγα ότι πλήττεται ακόμα και το κύρος της ίδιας της χώρας γι αυτόν τον εθνικό αερομεταφορέα. Θέλω να μου απαντήσετε στο εξής: Δεν φταίνε οι απεργίες, δεν φταίνε άλλα πράγματα. Πώς γίνονται αυτές οι ενοικιάσεις των αεροπλάνων; Γιατί φθάσαμε στο σημείο να πέσουν τόσο έξω στο πρόγραμμα; Κάθε φορά, το φιλί ζωής το παίρνει η Ολυμπιακή Αεροπορία από τη θερινή περίοδο. Έχουμε 20% τουρισμό. Πού στηρίζεται η Ολυμπιακή; Στη θερινή περίοδο! Πώς έγιναν, λοιπόν, αυτές οι ενοικιάσεις αεροσκαφών; Έγιναν με διαγωνισμό; Όχι! Έγιναν με τη διαδικασία του κατεπείγοντος. Αυτό είναι μεγάλο θέμα για μας και πρέπει να μας απαντήσετε. Είναι και μεγάλες οι ευθύνες της εταιρείας, η οποία σε σχέση με τον προγραμματισμό δεν προέβλεψε κάποια πράγματα. Να μη θεωρούμε ως αιτία τώρα τις απεργίες των εργαζομένων. Αυτά δεν είναι προβλήματα. Υπάρχουν ένα σωρό άλλα θέματα. Ας έρθω, λοιπόν, σ’ ένα μεγάλο ζήτημα -είναι και το τελευταίο μου ερώτημα- που έχει γίνει διαχρονικό πρόβλημα. Πού έχουμε φθάσει μ’ όλες αυτές τις συνθήκες; Φθάσαμε στο να απαξιώσουμε το προϊόν και από την άλλη πλευρά, η Κυβέρνηση να συνεχίζει αυτό το νόμο, την άρον-άρον αδιέξοδη ιδιωτικοποίηση της Ολυμπιακής Αεροπορίας που προέβλεψε ο ν. 3185, για τον οποίο τότε ως Αξιωματική Αντιπολίτευση είχατε βάσιμες αντιρρήσεις, όπως και για όλα αυτά τα θέματα. Τώρα πού πάμε; Είναι απλή σύμπτωση το να συμβαίνουν όλα αυτά, να έχουμε την πλήρη απαξίωση του αερομεταφορέα και να πηγαίνουμε σε μία πώληση -φαίνεται τώρα από τα αδιέξοδα- έναντι ενός πινακίου φακής; Χθες, δήλωσε ο κ. Μεϊμαράκης ότι δεν έχουμε τι άλλο να κάνουμε. Ή θα την πουλήσουμε όπως-όπως ή θα την κλείσουμε την Ολυμπιακή Αεροπορία. Ήσασταν κυβέρνηση παλαιότερα, ήσασταν τόσα χρόνια Αξιωματική Αντιπολίτευση. Αυτή τη στιγμή, είστε Κυβέρνηση. Αυτό απαντάτε για τον εθνικό αερομεταφορέα; Γιατί παραβλέπετε, κύριε Υπουργέ, ως Κυβέρνηση ότι υπάρχει μία πολυεπίπεδη χρήση στο παγκόσμιο αεροπορικό περιβάλλον; Απ’ αυτήν την κρίση, διδάσκονται και στην Ευρωπαϊκή Ένωση ότι οι χώρες οι οποίες έχουν εθνική πολιτική στις αερομεταφορές και κράτησαν τον εθνικό αερομεταφορέα, όπως η Ισπανία, η Γαλλία και η Ιταλία και άλλες χώρες, είναι καλύτερα, κύριε Υπουργέ. Και εμείς θα ήμασταν ακόμα καλύτερα, γιατί η Ιρλανδία που άλλαξε την πολιτική της, έχει προβλήματα στο Ευρωπαϊκό Δικαστήριο με την πτητική ασφάλεια των ιδιωτικοποιημένων αερογραμμών. Εγώ επιμένω ότι ο εθνικός μας αερομεταφορέας έχει το μεγαλύτερο συγκριτικό πλεονέκτημα που απαξιώνεται, δυστυχώς, και αυτό είναι η ασφάλεια των πτήσεων.