Home Ομιλίες Ομιλία κατά τη συζήτηση επίκαιρης ερώτησης με θέμα: Μετά από πολύπλευρο έλεγχο για τα αίτια και βέβαια αποκατάσταση των καλωδίων της θα πρέπει να τεθεί σε λειτουργία η γέφυρα του Ρίου–Αντίρριου.

Ομιλία κατά τη συζήτηση επίκαιρης ερώτησης με θέμα: Μετά από πολύπλευρο έλεγχο για τα αίτια και βέβαια αποκατάσταση των καλωδίων της θα πρέπει να τεθεί σε λειτουργία η γέφυρα του Ρίου–Αντίρριου.

E-mail Εκτύπωση PDF
Κύριε Υπουργέ, δεν γεννάται θέμα ότι κατ' αρχήν οι κύριες ευθύνες υπάρχουν για την κατασκευάστρια εταιρεία, η οποία θα πρέπει με κριτήρια όχι δημοσίων σχέσεων ή οτιδήποτε άλλο, ή οικονομικά κριτήρια, αλλά με τις υποχρεώσεις τις οποίες ανέλαβε απέναντι στο ελληνικό δημόσιο και κατ' επέκταση στον ελληνικό λαό, να διερευνήσει όλα τα αίτια. Παράλληλα, όμως, θέλω να πω ότι αυτό είναι και ευθύνη του Υ.ΠΕ.ΧΩ.Δ.Ε. Δηλαδή ο ολοκληρωμένος και πολύπλευρος έλεγχος, ο οποίος δεν θα στηρίζεται μόνο στον έλεγχο που είναι υποχρεωμένη να κάνει η κατασκευάστρια εταιρεία, ανήκει στο ΥΠΕΧΩΔΕ. Είναι μεγάλη η ευθύνη. Το γεγονός αυτό έχει ξαφνιάσει τον τεχνικό κόσμο αλλά και τους απλούς πολίτες. Βλέπουν ένα μεγάλο έργο στο οποίο από τους πρώτους μήνες λειτουργίας του καταστρέφεται ένα σημαντικό στοιχείο του. Βέβαια είναι εύλογη η ανησυχία. Εάν είναι το φυσικό αίτιο, δηλαδή ο κεραυνός, τα θέματα της αντικεραυνικής προστασίας έχουν επιλυθεί από τη μηχανική επιστήμη εδώ και πάρα πολλά χρόνια, πολύ δε περισσότερο γι' αυτού του τύπου τα έργα. Απορεί κανείς με την ευκολία που η κατασκευάστρια εταιρεία παραδέχεται ότι δεν έχει άλλα προβλήματα η γέφυρα και έχει πρόβλημα από αυτό. Αλίμονο, κύριε καθηγητά, αν σε λίγο -και εγώ δεν θέλω να κινδυνολογήσω- ένας σεισμός, που είναι το μεγαλύτερο φυσικό αίτιο για τη χώρα μας, προκαλέσει κάποια άλλη ζημιά στη γέφυρα και πούμε "ένα φυσικό φαινόμενο". Δεν είναι έτσι τα πράγματα. Τα φυσικά φαινόμενα ακόμη και του σεισμού που είναι σύνθετα και μεγάλα, έχουν επιλυθεί στη χώρα μας και ευρωπαϊκά και παγκόσμια εδώ και πολλά χρόνια. Οι γέφυρες πια έχουν μεγάλες συντελεστές ασφάλειας και πληρώνουμε πάρα πολλά γι' αυτό. Επομένως, είναι πολύ κρίσιμη η ανησυχία μας αν υπάρχει αστοχία του υλικού. Αστοχία υλικού θεωρείται και το ίδιο το αντικεραυνικό σύστημα, ο τρόπος σύνδεσης των καλωδίων. Και εδώ ακούω περί εκκένωσης στο δακτύλιο σύνδεσης των καλωδίων. Αυτά είναι βασικά προβλήματα της μελέτης, δεν είναι αποσπασματικά θέματα. Η μελέτη και τα ίδια τα υλικά και τα συστήματα τα οποία έχουν τεθεί δεν είναι σωστά. Επομένως νομίζω ότι θα πρέπει το Υπουργείο να δει τον πολύπλευρο και σε βάθος έλεγχο της έρευνας των αιτίων. Βεβαίως έχει την αποκλειστική ευθύνη η κατασκευάστρια εταιρεία αλλά μην μείνει μόνο στα πορίσματα αυτής. Θα πρέπει από εκεί και πέρα να ενημερωθεί ο ελληνικός λαός για την αποκατάσταση της γέφυρας. Θεωρώ ότι δεν πρέπει να βιαστούμε να δώσουμε τη γέφυρα στην κυκλοφορία. Από εδώ και πέρα θα πρέπει να δούμε τι ακριβώς θα κάνουμε. Δεν αρκούν οι εφησυχασμοί ότι ούτως ή άλλως με την συμπίεση της γέφυρας λύνεται το πρόβλημα. Το ένα καλώδιο να μην υπάρχει ή τα δύο και να τα αντικαθιστούμε, αυτά για τη σημερινή εποχή και τα δεδομένα της μηχανικής επιστήμης δεν μπορούν να γίνουν αποδεκτά από εμάς.