Home Ομιλίες Ομιλία κατά τη συζήτηση επίκαιρης ερώτησης με θέμα: Το πρόγραμμα αντισεισμικής θωράκισης των σχολικών κτιρίων χρειάζεται αυστηρό χρονοδιάγραμμα και ισχυρή χρηματοδότηση

Ομιλία κατά τη συζήτηση επίκαιρης ερώτησης με θέμα: Το πρόγραμμα αντισεισμικής θωράκισης των σχολικών κτιρίων χρειάζεται αυστηρό χρονοδιάγραμμα και ισχυρή χρηματοδότηση

E-mail Εκτύπωση PDF
Πραγματικά το αυτονόητο του προληπτικού προσεισμικού ελέγχου που πρέπει να γίνεται για τα σχολικά κτίρια έγινε μόλις το 2002 με νομοθετική ρύθμιση για υποχρέωση του ΟΣΚ και κάθε φορά αποτελεί εξαγγελία της κάθε κυβέρνησης μετά από κάθε σεισμό. Αυτός ο έλεγχος, κύριε Υπουργέ, έπρεπε να είχε τελειώσει. Ακόμη και στη διετία που είστε εσείς, αυτός ο πρώτος έλεγχος έπρεπε να είχε τελειώσει. Γιατί τι είναι αυτός ο πρώτος έλεγχος έτσι όπως γίνεται, με τα χρήματα τα οποία διατίθεται, έστω για τα σχολεία μέχρι το 1959; Από τη χρηματοδότηση δεν προκύπτουν ούτε 400 ευρώ για το κάθε σχολικό κτίριο. Είναι ένας μακροσκοπικός έλεγχος. Από εκεί και πέρα, ξέρετε τι δρόμο έχουμε μπροστά μας και πόσα χρήματα χρειάζονται; Υπάρχει η δεύτερη φάση του ελέγχου, η μελέτη εφαρμογής όπου χρειαστεί να γίνουν επεμβάσεις και υπάρχει, βέβαια, και το μεγάλο μέρος των επεμβάσεων και της αποκατάστασης. Επομένως μιλάμε, στην κυριολεξία, για είκοσι χιλιάδες σχολικά κτήρια τα οποία πρέπει να ελεγχθούν σε δύο φάσεις -η πρώτη φάση έπρεπε ήδη να είχε ελεγχθεί- και μετά να αρχίσει το πρόγραμμα της αποκατάστασης, για να μην βρίσκεσθε κάθε φορά σε αυτή τη θέση των εξαγγελιών κύριε Υπουργέ. Καταλαβαίνω το ενδιαφέρον σας, το είπατε και ως Αξιωματική Αντιπολίτευση και προσπαθήσατε γι αυτό, αλλά προχθές που άκουσα την κα Γιαννάκου πάλι ήταν στο επίπεδο των εξαγγελιών, ότι δηλαδή κάναμε κάποιους πρώτους ελέγχους, συνεχίζουμε κ.λπ. Χρειάζεται λοιπόν κύριε Υπουργέ, επίσπευση των πραγμάτων. Χρειάζεται ισχυρή χρηματοδότηση. Θα σας πω τα αποτελέσματα ενός προγράμματος που άρχισε στην περιοχή μου από το Αριστοτέλειο Πανεπιστήμιο πριν από επτά χρόνια. Στα πεντακόσια κτήρια που έχουν καταγράψει, τριακόσια τριάντα της δευτεροβάθμιας εκπαίδευσης, τα εκατόν εβδομήντα πέντε έχουν προβλήματα άλλα πολύ και άλλα λίγο. Εκεί λοιπόν έμεινε η καταγραφή. Όταν ήμουν Νομάρχης Θεσσαλονίκης το 1990 κάποια σχολεία είχαν αμίαντο κάποια στατική ανεπάρκεια. Από τότε δεν έχει γίνει τίποτα, ακόμα. Τα κλιμάκια του ΟΣΚ απλώς καταγράφουν. Πραγματικά αφού πιστεύετε σ’ αυτά τα πράγματα, κύριε Υπουργέ, δώστε μας σαφές χρονοδιάγραμμα και βρείτε επιτέλους χρήματα για να γίνει έργο και να μην είμαστε μόνο στην καταγραφή.