Home Ομιλίες Ομιλία κατά τη συζήτηση του ν/σχ του Υπουργείου Μεταφορών και Επικοινωνιών, «Σύσταση Αρχής για την κατανομή του διαθέσιμου χρόνου χρήσης στους Ελληνικούς Αερολιμένες και άλλες διατάξεις»

Ομιλία κατά τη συζήτηση του ν/σχ του Υπουργείου Μεταφορών και Επικοινωνιών, «Σύσταση Αρχής για την κατανομή του διαθέσιμου χρόνου χρήσης στους Ελληνικούς Αερολιμένες και άλλες διατάξεις»

E-mail Εκτύπωση PDF
Βέβαια, έχουν μονοπωλήσει τη συζήτηση οι συνάδελφοι από την Κρήτη. Παρ’ όλα αυτά και παρ’ όλο που το νομοσχέδιο έχει πολλές διατάξεις –θα έλεγε κανείς, ατάκτως ερριμμένες- και ο Υπουργός δέχτηκε ότι υπήρχαν εκκρεμότητες τις οποίες μάλιστα επιλύει ως ένα είδος «γόρδιου δεσμού», εγώ θέλω να αναφερθώ σε ένα ειδικότερο θέμα και να κάνω και μια γενικότερη τοποθέτηση για τις ανάγκες που έχει η χώρα μας για βασικές ρυθμίσεις στα θέματα των μεταφορών και των μέσων που μετέχουν στις μεταφορές. Θα ήθελα να μιλήσω για την παράγραφο 5 του άρθρου 15 που δίνει τη δυνατότητα να μπορούν να κινούνται και τα Ι.Χ. αυτοκίνητα στις λωρίδες –τις λίγες λωρίδες- των λεωφορειόδρομων που έχουν γίνει στη Θεσσαλονίκη. Επειδή έχω τη μητρότητα αυτής της ρύθμισης, το 1990 σε ένα τεράστιο αδιέξοδο που είχε η πόλη και συνεχίζει να έχει, συμφωνήσαμε όλοι και στο Νομαρχιακό Συμβούλιο και στο Δημοτικό Συμβούλιο τότε και όλοι οι φορείς –καταστηματάρχες, οδηγοί ΤΑΧΙ, κλπ.- να ξεκινήσουμε τους δύο πρώτους λεωφορειόδρομους. Και λειτουργούν, όπως λειτουργούν και οι λεωφορειόδρομοι της Αθήνας, χωρίς τα ΤΑΧΙ μέσα σ’ αυτούς. Βέβαια, γνωρίζετε πολύ καλά, κύριε Υπουργέ, ότι όλα αυτά τα χρόνια στη Θεσσαλονίκη βραχυπρόθεσμες και μεσοπρόθεσμες ρυθμίσεις δεν έχουν γίνει. Το κυκλοφοριακό έχει επιδεινωθεί, η δε ρύπανση είναι τρομερή. Μείναμε μόνο στη διαδικασία των μεγάλων έργων τα οποία ξεκινούν, αλλά αυτά θα αργήσουν να γίνουν και βέβαια σε καμία περίπτωση δεν μπορούν να επιλύσουν τα θέματα περιβάλλοντος, κίνησης, ποιότητας ζωής, στη Θεσσαλονίκη. Χρειάζονται και είναι απαραίτητες πάρα πολλές ρυθμίσεις. Ετούτη εδώ η ρύθμιση ήταν απλώς για να ανακουφίσει σε κάτι. Και ανακούφισε, λειτούργησε και έγινε αποδεκτή. Δεν θεωρώ δε ορθό το αιτιολογικό που θέτετε εδώ, ότι δηλαδή λόγω της κατασκευής των μεγάλων έργων είναι απαραίτητη να γίνει αυτή η υποχώρηση. Εγώ θα σας έλεγα το αντίθετο, κύριε Υπουργέ, διότι και με τα μεγάλα έργα, τι θέλουμε να ενισχύσουμε; Τι θέλουμε να εμπεδωθεί από τον κόσμο; Θέλουμε να ενισχύσουμε τις μαζικές μεταφορές, να απωθήσουμε δηλαδή τον άτακτο κυκλοφοριακό φόρτο και την επιβάρυνση στη Θεσσαλονίκη. Νομίζω ότι είναι ακόμη πιο απαραίτητο να υπάρχει ο περιορισμός των ΤΑΧΙ. Και, ενδεχομένως, εδώ, αφήνετε και εσείς κάποιο παράθυρο ότι αυτό το μέτρο θα έχει περιοριστικό χαρακτήρα, κ.λ.π. (Στο σημείο αυτό χτυπάει το προειδοποιητικό κουδούνι λήξεως του χρόνου ομιλίας της κυρίας Βουλευτού) Δεν υπάρχει καμία μελέτη, κύριε Υπουργέ, που να λέει ότι αυτό εδώ θα ανακουφίσει κατά την κατασκευή των έργων. Γενικά, δεν υπάρχει καμία μελέτη για το τι θα γίνει κυκλοφοριακά στη Θεσσαλονίκη με τη σύγχρονη κατασκευή Μετρό και υποθαλάσσιας αρτηρίας. Ζούμε σε ένα χάος, να μην προσθέσουμε και κάτι άλλο. Βέβαια και ο Οργανισμός και το Συμβούλιο Συγκοινωνιών είναι αντίθετα σε αυτή τη ρύθμιση. Και τελειώνω, κύριε Πρόεδρε, με ένα γενικότερο θέμα που μου επιτρέπει να θέσω αυτό το νομοσχέδιο και η ευαισθησία του Υπουργού. Κύριε Υπουργέ, στην Επιτροπή Περιβάλλοντος της Βουλής, όπως ξέρετε, συζητάμε συνέχεια αυτόν τον τελευταίο καιρό –γιατί υπάρχει και αυτή η ένταση- για τα θέματα της επιβάρυνσης του περιβάλλοντος. Προχθές συζητήσαμε για τα μεγάλα θέματα των μικροσωματιδίων και της μεγάλης μόλυνσης που υπάρχει και στην Αθήνα και στη Θεσσαλονίκη, κυρίως από τις μεταφορές. Χρειάζεται, λοιπόν, μία γενναία νομοθετική πρωτοβουλία περιβαλλοντικού, νομοθετικού και κυκλοφοριακού περιεχομένου. Νομίζω ότι σε ορισμένα θέματα εσείς έχετε την κύρια αρμοδιότητα. Στις συζητήσεις αυτές προκύπτει ότι και ρυθμίσεις που είναι νομοθετημένες δεν εφαρμόζονται. Παραδείγματος χάρη, κάρτα ελέγχου καυσαερίων μόνο κατά το 50% εφαρμόζεται. Θέματα των μεγάλων φορτηγών που δημιουργούν την επιβάρυνση θα μπορούσαν να λυθούν με πρόσθετες ρυθμίσεις, με αποφυγή της κυκλοφορίας τους στο κέντρο, με κατάργηση των παλαιών φορτηγών κ.λπ. Θέματα της κίνησης των ταξί και πολλά άλλα θέματα. Υπάρχουν και άλλα θέματα, τα οποία, βέβαια, συνδέονται με μια σειρά μεγάλων έργων. Μαζί με το Υπουργείο ΠΕ.ΧΩ.Δ.Ε. θα πρέπει, επιτέλους, να ξεκινήσει η αντίστροφη μέτρηση. Πέρα από την ενίσχυση του σιδηροδρόμου, πρέπει με τη δική σας συμβολή στα θέματα των μεταφορών, να ξεκινήσουμε να λύσουμε αυτά τα τεράστια προβλήματα. Η χώρα μας και αυτές οι πόλεις είναι πρώτες στην Ευρώπη στη μόλυνση.