Home Ομιλίες Ομιλία κατά τη συζήτηση του νομοσχεδίου "Ρύθμιση θεμάτων των Ολυμπιακών και Παραολυμπιακών Αγώνων του 2004 και άλλες διατάξεις" (κατ΄άρθρων)

Ομιλία κατά τη συζήτηση του νομοσχεδίου "Ρύθμιση θεμάτων των Ολυμπιακών και Παραολυμπιακών Αγώνων του 2004 και άλλες διατάξεις" (κατ΄άρθρων)

E-mail Εκτύπωση PDF
Κύριε Πρόεδρε, έχουμε τονίσει πάρα πολλές φορές σ’ αυτή την Αίθουσα ότι οι επιφυλάξεις που είχαμε για τους Ολυμπιακούς Αγώνες, γιατί θεωρούσαμε ότι άλλες ήταν οι προτεραιότητες και οι υποχρεώσεις της χώρας μας, δεν μας άφησαν ούτε στιγμή από τότε που η χώρα μας τους ανέλαβε να θεωρούμε ότι είναι ένα μεγάλο αθλητικό γεγονός και να επιμένουμε ότι χρειάζεται πολύ μεγάλη δουλειά, χρειάζεται προσοχή και χρειάζονταν από τότε να αφήσουμε τους πανηγυρισμούς και να προσπαθήσουμε με σταθερά βήματα και σωστό προγραμματισμό να περιορίσουμε όσο το δυνατόν τις απώλειες, να μη διογκώσουμε τις ευνοϊκές ρυθμίσεις και τις διατάξεις για τα μεγάλα οικονομικά συμφέροντα, να δώσουμε το μήνυμα στην ανθρωπότητα μιας άλλης διεξαγωγής και διαχείρισης των Ολυμπιακών Αγώνων μέσα στο πνεύμα που δίδαξε ο αρχαίος μας πολιτισμός και να ξεφύγουμε και από τα θέματα της εμπορευματοποίησης αλλά και από άλλα προβλήματα τα οποία παρουσιάζονται κατά τις διοργανώσεις αυτές. Τελικά, δεν πήγαν έτσι τα πράγματα. Ο προϋπολογισμός που είχε εξαγγελθεί τριπλασιάστηκε, τετραπλασιάστηκε και ακόμη δεν ξέρουμε πού έχει φτάσει. Και από την άλλη πλευρά, έχουμε φτάσει στο παραπέντε αναγκασμένη και η νέα Κυβέρνηση έρχεται να φέρει αυτό το νομοσχέδιο και σ’ αυτό το νομοσχέδιο να προσθέσει άλλες 9 πολύ σημαντικές τροπολογίες. Είναι όλα λοιπόν αυτά της τελευταίας στιγμής, πρόχειρα και έτσι αποδεικνύουν για μια ακόμα φορά ότι η αταξία και η αναποτελεσματικότητα του κράτους, καλά κρατεί. Από την άλλη πλευρά, είχαμε τονίσει και δεν χρειαζόμασταν βέβαια να διαβάσουμε που σωστή είναι- την τελευταία έκθεση του ΟΑΣΑ ότι μπροστά στο μεγάλο κόστος, στο ότι έχει γονατίσει η περιφέρεια για να γίνει η διεξαγωγή των Ολυμπιακών Αγώνων και να ευνοηθεί υπέρμετρα το Λεκανοπέδιο της Αττικής, έπρεπε τουλάχιστον να έχουμε ένα σαφή σχεδιασμό για το πώς θα αξιοποιήσουμε όλες αυτές τις ολυμπιακές εγκαταστάσεις, τουτέστιν δηλαδή το μόχθο και τις στερήσεις για μια ακόμα φορά του ελληνικού λαού. Ακόμη δεν έχουμε αυτό το πρόγραμμα και αυτή τη στιγμή μαλώνουμε αν θα είναι στην πλήρως ιδιωτικοποιημένη εταιρεία Ολυμπιακά Ακίνητα Α.Ε. γενικός διευθυντής η πρόεδρος και αν θα έλθει στη Βουλή μόνο και μόνο για να τον επικυρώσουμε με τον τρόπο που τους επικυρώνουμε. Δεν το υποτιμώ αυτό, αλλά υποτιμούμε όλη αυτή τη συζήτηση και όλη αυτή την αγωνία που έχουμε όλοι μας και ο ελληνικός λαός ακόμη περισσότερο για το πώς θα αξιοποιήσουμε από δω και πέρα τις ολυμπιακές εγκαταστάσεις, οτιδήποτε απ’ αυτά τα πολλά που έχουν γίνει στο Λεκανοπέδιο Αττικής για τους Ολυμπιακούς Αγώνες. Διαπιστώνουμε και διαπιστώνει και η έκθεση του ΟΑΣΑ ότι υπάρχουν προβλήματα στο περιβάλλον, τεράστια προβλήματα. Παρ΄ όλο που η ΔΟΕ έχει συμπεριλάβει ως τρίτο πυλώνα στους Ολυμπιακούς Αγώνες το περιβάλλον, τελικά στο Λεκανοπέδιο Αττικής το περιβάλλον ήταν ο μεγάλος χαμένος. Και αυτή τη στιγμή είναι χαμένο ακόμη και απ’ αυτές τις επείγουσες ρυθμίσεις. Δεν έχω δει μια επείγουσα ρύθμιση για την αποκατάσταση στοιχειωδώς του πρασίνου σ’ αυτές τις εγκαταστάσεις. Θα μπορούσε να γίνει, να εξευρεθούν και κάποια χρήματα. Είμαστε δηλαδή εντελώς έξω ακόμη και απ’ το πνεύμα που προσπάθησε να δώσει η ΔΟΕ στις τελευταίες διοργανώσεις των Ολυμπιακών Αγώνων. Ανεργία. Αγωνία για την ανεργία που θα αφήσουν οι Ολυμπιακοί Αγώνες μετά, μεγάλες περιφερειακές ανισότητες κ.ο.κ. Επομένως εδώ, πρέπει να συζητήσουμε σωστά για το άρθρο 16 επί της ουσίας. Πώς πρέπει να λειτουργήσει αυτή η εταιρεία και τι θα αξιοποιήσει και πώς θα το αξιοποιήσει. Και αυτό μπορούσαμε να το κάνουμε, αλλά τελικά τα δύο μεγάλα κόμματα δεν το θέλουν αυτό γιατί θέλουν τα «Ολυμπιακά Ακίνητα Α.Ε.» να κλείνουν κάθε φορά τις μεγάλες τρύπες του προϋπολογισμού. Αρχίζω λοιπόν από το άρθρο 1 και θα καταλήξω βέβαια στο άρθρο 16 και αν δεν μου φτάσει ο χρόνος, θα πάρω για το άρθρο 16 και από τη δευτερολογία μου. Στο άρθρο 1 λοιπόν, όπως είπα και στην Επιτροπή, πραγματικά και κάθε μη ειδικός σκέφτεται με αγωνία πώς θα γίνει να βγουν αυτές οι 6 υπουργικές αποφάσεις , να δημιουργηθούν οι Επιτροπές και ακόμη σε εργοτάξια που είναι ανοικτά να προλάβουν να δουν τις μελέτες, να δουν τις εγκαταστάσεις, να κάνουν τους ελέγχους της πυρασφάλειας και να δώσουν τελικά αυτό το περιβόητο πιστοποιητικό, αυτές τις άδειες που βεβαίως και πρέπει να υπάρχουν και που βεβαίως πρέπει να δοθούν με μεγάλη προσοχή. Διότι τελικά, εμείς κυρίες και κύριοι συνάδελφοι, έτσι τη θεωρούμε την ασφάλεια στους Ολυμπιακούς Αγώνες, ασφάλεια στον προσερχόμενο πολίτη στις εγκαταστάσεις των Ολυμπιακών Αγώνων να μπορέσει να δει μέσα απ’ αυτές τις εγκαταστάσεις μ’ αυτή την ασφάλεια και την άνεση τους Ολυμπιακούς Αγώνες και όχι με τις διάφορες ομπρέλες και μάλιστα την τελευταία, την ομπρέλα του ΝΑΤΟ. Δεν είμαστε σίγουροι λοιπόν για την ασφάλεια των εγκαταστάσεων, τώρα θα ελεγχθεί στο παραπέντε. Αυτές βέβαια είναι παλιές αμαρτίες, αλλά νομίζω ότι και η νέα κυβέρνηση έχει κάποια ευθύνη. Έπρεπε από την αρχή να έχει συστήσει αυτές τις επιτροπές, από τον Μάρτιο, από την αρχή της εκλογής της να έχει ξεκινήσει και τουλάχιστον γι αυτά τα έργα τα οποία είχαν τελειώσει να έχει τελειώσει τώρα μ’ αυτό το θέμα. Δεν ακούσαμε τέτοια στοιχεία, ποιες άδειες δηλαδή έχουν δοθεί και ποιες όχι. Τώρα, να πάμε στο άρθρο 2. Υπάρχουν πράγματι μεγάλες καθυστερήσεις για να τακτοποιηθεί αυτό το θέμα των διαφημίσεων, ένα θέμα που ταλαιπωρεί ούτως ή άλλως παράνομο κλπ.- και δεν ήλθε τώρα η τελευταία στιγμή των Ολυμπιακών Αγώνων για να τακτοποιήσει κάποτε η πολιτεία αυτό το θέμα των άτακτων ιδιωτικών διαφημίσεων. Οπουδήποτε ακόμη και σε πινακίδες που δείχνουν δρόμους κλπ., βασικές δηλαδή πινακίδες για την ασφάλεια της οδήγησης, βλέπουμε και ιδιωτικές πινακίδες με διαφημίσεις. Καμία τάξη δεν υπάρχει σ’ αυτό επί σειρά ετών τώρα. Γι αυτές τις πινακίδες λοιπόν λέμε και εμείς ότι έπρεπε να είχαν τακτοποιηθεί. Αλλά εδώ με το άρθρο 2 έχουμε φθάσει στην άλλη μεριά, να ευνοούμε τόσο πολύ αυτούς τους χορηγούς και τις διαφημιστικές πινακίδες που πρέπει να τοποθετήσουν, ούτως ώστε φθάνουμε -όπως επανειλημμένα είπα- να βάζουμε και πινακίδες στα ιδιωτικά κτίρια χωρίς όχι μόνο να ζητούμε την άδεια αυτών των ανθρώπων -που την έχουν ούτως ή άλλως και συνταγματικά- αλλά και αν δεν δώσουν την άδεια ή δεν διευκολύνουν τα συνεργεία για τους ελέγχους και την εγκατάσταση αυτών των πινακίδων, να τους οδηγούμε και στο Μονομελές Πρωτοδικείο. Εγώ θα έλεγα, κυρία Υπουργέ δεν θα χάσετε τίποτα- να αφαιρέσετε τις λέξεις «ή και ιδιωτικά» στην παράγραφο 13β για τα ιδιωτικά κτίρια. Έτσι θα βγάλετε και τις παραγράφους νομίζω- δ’ και ε’ που καθορίζουν πώς θα επιλυθούν οι διαφορές μεταξύ του ΑΘΗΝΑ 2004 και των ιδιωτών. Αυτά είναι αστεία πράγματα. Νομίζω ότι μπορούν να απαλειφθούν και να μην κάνουμε συζήτηση γι αυτά τα θέματα. Το άρθρο 3 συνεχίζει και αυτό να περιορίζει τις ελευθερίες της πολιτικής έκφρασης των Ελλήνων πολιτών που είναι απαραίτητη να υπάρχει και τον Αύγουστο και ιδιαίτερα το Σεπτέμβριο. Έγινε εδώ μια συζήτηση αλλά πρέπει να ξέρετε ότι πράγματι από τις αρχές του Σεπτεμβρίου όλα τα πολιτικά κόμματα, όλοι οι πολιτικοί φορείς κάνουν τα φεστιβάλ τους. Και η νεολαία του δικού μου κόμματος θα κάνει φεστιβάλ και το Ελληνικό Κοινωνικό Φόρουμ θα κάνει τις εκδηλώσεις του και ένα σωρό άλλοι φορείς, διότι τα προβλήματα είναι πολλά και διότι έτσι έχει συνηθίσει ο πολιτικός μας κόσμος το Σεπτέμβριο να κάνει αυτές τις εκδηλώσεις. Εδώ λοιπόν θα πρέπει να λυθεί μια και καλή αυτό το θέμα και να μη μείνει μόνο σε επίπεδο υποσχέσεων. Όσον αφορά το άρθρο 3 για τις εγκαταστάσεις και κυρίως τις εγκαταστάσεις πρατηρίων καυσίμων που θα γίνουν τελευταία στιγμή από ιδιωτικές επιχειρήσεις, διαβάζω εδώ την περιγραφή αυτών των εγκαταστάσεων και βεβαίως καταλήγω ότι πρόκειται για εγκαταστάσεις σημαντικής επικινδυνότητας. Δεν δικαιολογείται λοιπόν ότι στη συνέχεια αναφέρονται αόριστα τα λαμβανόμενα μέτρα προστασίας του περιβάλλοντος και πυρασφάλειας και μάλιστα υπάρχουν οι λέξεις «οι ελάχιστες προδιαγραφές λειτουργίας». Εγώ ζητώ να απαλειφθεί αυτό. Θα υπάρξουν, θα ελεγχθούν με βάση τις προδιαγραφές λειτουργίας που έχει η κείμενη νομοθεσία. Στο επόμενο κεφάλαιο έρχεστε να κλείσετε οποιεσδήποτε επιχειρήσεις έχουν σχέση με αυτά τα θέματα, εύφλεκτα υλικά κλπ. Και εδώ θα κάνουμε εγκαταστάσεις την τελευταία στιγμή δεν ξέρω βέβαια και πώς θα ελεγχθούν- και μάλιστα με τις ελάχιστες προδιαγραφές; Δεν συμφωνούμε λοιπόν σ’ αυτό και εκεί εμείς, όπως είπα και πριν, θεωρούμε ότι υπάρχουν τα θέματα ασφάλειας που πρέπει να τηρηθούν. Δεν μας εξηγήσατε για τις μετακινήσεις με τα μέσα μαζικής μεταφοράς των πολιτών που κατοικούν ή είναι επισκέπτες ή είναι τουρίστες σε αυτές τις περιοχές που υπάρχουν οι ολυμπιακές διαδρομές, τι εισιτήριο θα πληρώνουν, πώς θα μετακινούνται κ.ο.κ. Υπάρχουν οι κάρτες για τις Ζώνες Ελεγχόμενης Στάθμευσης των Ι.Χ., όμως τελικά δεν ξέρουμε πώς θα μετακινούνται οι πολίτες με τα μέσα μαζικής μεταφοράς. Όσον αφορά το άρθρο 4, θεωρώ ότι είναι υπερβολικές οι ποινές για την περίπτωση προσβολής των ολυμπιακών συμβόλων κλπ. Και εδώ προσθέτετε και κάτι άλλο και λέτε «και ιδιαίτερα όποιου άλλου θίγεται απ’ αυτή εδώ την κατάσταση». Δηλαδή, αν ένας μικροπωλητής βγάλει ένα μπλουζάκι που θα είναι παρόμοιο με τα μπλουζάκια των χορηγών κλπ., θα πληρώσει 8.000 ευρώ; Για όνομα του Θεού! Δηλαδή, πού εξωθείτε και τους μικροεπιχειρηματίες σε αυτές τις περιοχές των ολυμπιακών εγκαταστάσεων και τους μικροπωλητές; Περιμένουν και αυτοί να έχουν ένα μερίδιο και όχι να έχουν τόσο υψηλά πρόστιμα. Θα έπρεπε να είναι λίγο προσεκτική η διατύπωση στο άρθρο 4. Και εμείς λέμε ότι όσο είναι δυνατόν δεν πρέπει να υπάρχει προσβολή των συμβόλων κλπ. Αλλά εδώ δεν φαίνεται καθαρά σε τι συνίσταται αυτή η προσβολή κι αν δεν έχει σχέση με το ότι κάποιος χορηγός, κάποιος τρίτος δηλαδή, δεν θεωρεί ότι θίγεται από κάποιον άλλον που ενδεχομένως του υπέκλεψε κάτι. Όσον αφορά το άρθρο 10 για τις ρυθμίσεις του Υπουργείου Εμπορικής Ναυτιλίας για τα λιμάνια κλπ., θέλω να πω ότι σε μια περίοδο αιχμής υπάρχει και μια αντίστοιχη τροπολογία που επεκτείνει ακόμα περισσότερο τα πράγματα- δεν είναι δυνατό να φθάσουμε μέχρι και την πλήρη απαγόρευση όλων των μετακινήσεων, των μέσων κλπ., τα οποία θα υπάρχουν ιδιαίτερα στο Λιμάνι του Πειραιά και της Ραφήνας. Δεν μπορεί να αφεθεί τόσο ανοικτό αυτό το θέμα. Θα πρέπει να υπάρξει ο προγραμματισμός. Θα πρέπει να ξέρουμε τι γίνεται. Βρισκόμαστε στην αιχμή της τουριστικής περιόδου και βέβαια οι άνθρωποι οι οποίοι θα πάνε στα νησιά και οι τουρίστες των νησιών θα πρέπει να εξασφαλίσουν με άνεση τις μετακινήσεις τους, προκειμένου να παρακολουθήσουν και τους Ολυμπιακούς Αγώνες. Αυτή η δυνατότητα γεωγραφικά και φυσικά, δόξα τω Θεώ, έχει δοθεί στη χώρα μας με τον καλύτερο τρόπο. Μπορούν, λοιπόν, και τις διακοπές τους να κάνουν και τους αγώνες να παρακολουθήσουν. ʼρα, όλες αυτές οι μετακινήσεις θα πρέπει να γίνουν με μεγάλη άνεση. Έρχομαι τώρα στις μετακινήσεις και τις αποσπάσεις του προσωπικού. Επειδή η περιφέρεια στενάζει από προσωπικό, θέλω να πω ότι αν πάρετε προσωπικό από την περιφέρεια και το κρατήσετε μέχρι τις 30 Νοεμβρίου που λέτε εδώ τέλειωσε ο τέταρτος και ο πέμπτος χρόνος για το Γ’ ΚΠΣ κι ένα σωρό άλλα πράγματα- από τη μία πλευρά να εξασφαλίσετε σ’ αυτούς τους ανθρώπους ότι θα τους πληρώσετε τα έξοδά τους, πράγμα που δεν διασφαλίζεται εδώ Κύριε Πρόεδρε, θέλω κι εγώ την ανοχή των πέντε λεπτών που δόθηκε και στους άλλους συναδέλφους. Και από την άλλη πλευρά να επιστρέψουν νωρίτερα στις υπηρεσίες τους γιατί υπάρχουν κι άλλες δουλειές που πρέπει να κάνουν. Μέχρι τέλος του Σεπτεμβρίου θα το έβλεπα εύλογο. Έρχομαι τώρα στο άρθρο 16. Εδώ φαίνεται ότι ούτε οι συνάδελφοι από το ΠΑΣΟΚ, αλλά ούτε και οι συνάδελφοι από τη Νέα Δημοκρατία έχουν μνήμη. Ευτυχώς υπάρχουν τα Πρακτικά της Βουλής και υπάρχουν και οι νόμοι. Μη μας λέτε λοιπόν, ότι κάνετε μια εταιρεία του δημόσιου τομέα. Με το νόμο που ήρθε το Δεκέμβριο του 2003, τον ν. 3207 και στην παράγραφο 7 λέτε ότι με την παράγραφο 2 του προηγούμενου νόμου που συστήσατε την ανώνυμη εταιρεία του Δημοσίου «Ολυμπιακά Ακίνητα Α.Ε.»- η εταιρεία αυτή δεν ανήκει στο δημόσιο και στον ευρύτερο δημόσιο τομέα και λειτουργεί κατά τις διατάξεις του ιδιωτικού δικαίου και διέπεται από τις διατάξεις του παρόντος νόμου κλπ. Και συνεχίζει: «Η εταιρεία δύναται πριν και κατά τη διάρκεια και ως το πέρας των Ολυμπιακών Αγώνων να συνάπτει συμβάσεις που αφορούν τη λειτουργία των περιουσιακών στοιχείων που της έχουν ανατεθεί ή θα της ανατεθούν κατά τις κείμενες διατάξεις του παρόντος νόμου. Εάν για την εξυπηρέτηση των σκοπών της εταιρείας απαιτηθεί η απόκτηση κυριότητας από αυτήν ενός ή περισσοτέρων στοιχείων η κυριότητα αποκτάται με πράξη του υπουργικού συμβουλίου». Επομένως, δεν ισχύει κι αυτό που είπατε και εσείς, κυρία Υπουργέ, όταν σας ζήτησα να καταθέσετε εδώ ένα σχέδιο. Ποιες είναι αυτές οι εγκαταστάσεις που θα αξιοποιηθούν μ’ αυτό τον τρόπο; Μου είπατε ότι είχε κατατεθεί στον ιδρυτικό νόμο που είχε καταθέσει το ΠΑΣΟΚ. Μα, δεν υπάρχει τίποτα. Όλες οι διατάξεις, η μια μετά την άλλη, δημιουργούν μια ρευστότητα. Οποιαδήποτε στιγμή οι διατάξεις που προηγήθηκαν σας δίνουν τη δυνατότητα οτιδήποτε να το βαφτίσετε ολυμπιακό έργο. Και δεν τα λέω εγώ αυτά τώρα, τα έλεγε και ο κ. Παυλόπουλος στην αρχική συζήτηση αυτού του νομοσχεδίου ... Να σας διαβάσω τι ακριβώς έλεγε ο κ. Παυλόπουλος Έλεγε: «Δεν έχει κανέναν περιορισμό σε ό,τι αφορά τη διαφάνεια. Υπερκαλύπτει και την Κτηματική Εταιρεία του δημοσίου και μπορεί να διαχειρίζεται όλα τα ακίνητα που θα βαφτιστούν ή μπορεί να βαφτιστούν ολυμπιακά ακίνητα. Θεωρείτε» -μετά από διάφορα άλλα που λέει εξίσου σημαντικά- «..ότι αυτό το πράγμα είναι δυνατόν ποτέ να περάσει από τη Βουλή και να μην εξεγερθούν συνειδήσεις;» Επομένως, δεν υπήρχε κανένα πρόγραμμα και αυτό το οποίο υπήρχε μετακυλύεται συνεχώς με τις διατάξεις που ακολούθησαν όσον αφορά στο ποια θέματα θα χειριστεί αυτή η εταιρεία. Αυτές λοιπόν τις διατάξεις, κυρία Υπουργέ, δεν τις απαλείφετε. Τις διατάξεις της παραγράφου 7 του ν. 3207 και την παράγραφο 12 του άρθρου 7’ δεν θυμάμαι ποιο άρθρο είναι- δεν τις απαλείφετε. Εξακολουθεί να υπάρχει αυτό το φαύλο καθεστώς και το λέω ότι είναι φαύλο. Φαυλότητα και αδιαφάνεια χαρακτηρίζει αυτές τις διατάξεις. Δεν μπορούμε να συνεννοηθούμε σ’ αυτήν την Αίθουσα; Το αν θα είναι γενικός διευθυντής ή αν θα είναι πρόεδρος, αυτό είναι το ζήτημα και της Κυβέρνησης και της Αξιωματικής Αντιπολίτευσης, κύριοι συνάδελφοι; Αυτό είναι το πρόβλημα το οποίο θέτετε; Δεν έχετε κανένα άλλο πρόβλημα; Επομένως, συμφωνείτε και οι δύο. Συμπίπτετε σ’ αυτή τη νεοφιλελεύθερη επιλογή σας για μία εταιρεία πλήρως ιδιωτικοποιημένη, χωρίς πρόγραμμα, χωρίς να φέρετε στη Βουλή τα στοιχεία για το ποια είναι αυτά τα ακίνητα. Αυτήν την ευαισθησία έπρεπε να έχετε στην Ελληνική Βουλή. Εκχωρείτε τα πάντα σε μία ιδιωτική εταιρεία δεν μας λέτε ποια είναι αυτά τουλάχιστον, για να ξέρουμε και εμείς και να ξέρει και ο ελληνικός λαός- και στο διηνεκές το Υπηρεσιακό Συμβούλιο θα της δίνει αυτής της εταιρείας ό,τι θέλει. Μάλιστα, δίνετε τη δυνατότητα με τον προηγούμενο νόμο να μεταφέρονται, να παραχωρούνται στην εταιρεία «Ελληνικά Τουριστικά Ακίνητα Α.Ε.» ολυμπιακές εγκαταστάσεις, κλπ, δηλαδή μεταφέρεται σιγά-σιγά η εταιρεία «Ολυμπιακά Ακίνητα Α.Ε.» στην εταιρεία «Ολυμπιακά Ακίνητα Α.Ε.». Μα, τα είχαν τακτοποιήσει όλα. Ιδιωτικοποίησαν και τη μία, ιδιωτικοποίησαν και τα «Ελληνικά Τουριστικά Ακίνητα Α.Ε.», είχε δρομολογήσει η προηγούμενη κυβέρνηση και την εισαγωγή της στο Χρηματιστήριο και όλα έβαιναν καλώς. Και εσείς αυτή τη στιγμή, κυρία Υπουργέ, δεν ανατρέπετε τίποτα. Όχι μόνο δεν ανατρέπετε τίποτα, αλλά δεν μας ενημερώνετε κιόλας τουλάχιστον εσείς για το ποιες εγκαταστάσεις έχετε καταγράψει και με ποιον τρόπο θα τις αξιοποιήσετε, έστω μέσα και απ’ αυτόν τον ιδιωτικό φορέα, πράγμα με το οποίο βέβαια εμείς δεν συμφωνούμε. ΔΕΥΤΕΡΟΛΟΓΙΑ Είναι γεγονός ότι και μ’ αυτό το νομοσχέδιο συνεχίζονται πράγματι οι μεγάλες εκχωρήσεις στα μεγάλα συμφέροντα και συνεχίζονται οι περιορισμοί και στις ελευθερίες κίνησης των πολιτών και οι περιορισμοί στους μικρομεσαίους επιχειρηματίες που περίμεναν κι αυτοί να έχουν κάποιο όφελος από την τέλεση των Ολυμπιακών Αγώνων στην Αθήνα. Θα επιμείνω, κυρία Υπουργέ, για τις διαφημίσεις ότι οι πεντακόσιες θέσεις που δημιουργείτε επιπλέον είναι προνόμιο προς τους χορηγούς και μάλιστα, όπως σας είπα επανειλημμένα, γίνονται σε βάρος ακόμη και των ιδιωτικών κτιρίων. Αν θέλετε να καλλωπίσετε κάποιες ημιτελείς οικοδομές, μπορείτε να αφήσετε αυτόν τον όρο, γι αυτές τις οικοδομές να κάνει συνεννόηση η Οργανωτική Επιτροπή του 2004 εφόσον είναι ιδιωτικές και να βρουν μία λύση και για τα ιδιωτικά κτίρια που κατοικούνται να μην υπάρχουν εδώ. Δε σας ζητήσαμε και πολλά άλλα πράγματα, γιατί το να σας ζητήσουμε την «Ολυμπιακά Ακίνητα ΑΕ» να μην την κάνετε ιδιωτική, όπως λέγατε σαν Αξιωματική Αντιπολίτευση, αυτό είναι ανέφικτο. Τουλάχιστον κάντε κάποιες τέτοιες μικροβελτιώσεις. Βγάλτε τα κατοικημένα ιδιωτικά κτίρια και τις επόμενες παραγράφους που στέλνουν τους ιδιώτες στο Μονομελές Πρωτοδικείο γιατί δε δέχονται. Μη μου λέτε τώρα ότι έκανε συμφωνία και δε θα προκύψει ανάγκη. Εμάς μας καλείτε αυτήν τη στιγμή να νομοθετήσουμε ότι ο ιδιώτης που δε θέλει πανό χορηγού, που δε θέλει την κόκα-κόλα ως χορηγό στο μπαλκόνι του, θα πρέπει να προσέλθει στο Μονομελές Πρωτοδικείο. Εμείς δε θέλουμε να νομοθετήσουμε αυτό το πράγμα και κακώς κάνετε που μας το φέρνετε στη Βουλή. Αφήστε το «Αθήνα 2004» να δει τι θα κάνει. Όσο για τα θέματα της ασφάλειας των ολυμπιακών εγκαταστάσεων και αυτών που γίνονται άρον-άρον, εμείς λέμε ότι στο άρθρο 3 μπορείτε να αφαιρέσετε τον όρο «ελάχιστες προδιαγραφές λειτουργίας», να γίνει ό,τι προβλέπεται από τις κείμενες διατάξεις. Όπως και στο άρθρο 4, λέμε ότι είναι υπερβολικά τα πρόστιμα και μπορείτε κι εδώ να αφαιρέσετε, καθώς και κάθε άλλου προσώπου που βλάπτεται. Θα πω δύο λόγια για το άρθρο 16. Πραγματικά πιο ανούσια και πιο παραπλανητική συζήτηση και στην Επιτροπή και εδώ από τα δύο μεγάλα κόμματα δεν έχω ξανακούσει, κύριοι συνάδελφοι. Επί της ουσίας δε συζητήθηκε τίποτα, ούτε κι αυτό που ζητήσαμε, ούτε η ιδιωτική εταιρεία. Σαφώς είναι ιδιωτικού συμφέροντος. Δεν είναι δημοσίου συμφέροντος η εταιρεία. Και πουθενά δεν προβλέπονταν η υποχρέωση για υπουργικές αποφάσεις που είπατε, προκειμένου να καταγραφούν τα ακίνητα κλπ που θα αξιοποιηθούν. Όλα είναι ρευστά. Αν υπάρχει μια υπουργική απόφαση αυτό δεν σημαίνει τίποτα κυρία Υπουργέ και δεν σημαίνει τίποτα τι θα κάνετε και εσείς μετά από αυτά. Όσον αφορά για τη συζήτηση που έγινε για το Γενικό Διευθυντή κλπ. προέκυψε ότι και αυτή η συζήτηση ήταν τσάμπα γιατί και αυτός ήταν φάντασμα από την προηγούμενη Κυβέρνηση στις επιτροπές της Βουλής. ΤΡΟΠΟΛΟΓΙΕΣ Κυρία Πρόεδρε, κυρίες και κύριοι συνάδελφοι, το νομοσχέδιο με αυτήν την τροπολογία δημιουργεί τελικά ένα μείζον θέμα. Εμείς, όταν είχε εγερθεί αυτό το ζήτημα, ήμασταν ριζικά αντίθετοι στο να αναλάβουν την ασφάλεια των Ολυμπιακών Αγώνων οι ΝΑΤΟϊκές δυνάμεις. Ουσιαστικά δηλαδή τους δίνουμε αρμοδιότητες εσωτερικής δημόσιας τάξης στη χώρα μας. Η νέα Κυβέρνηση τότε, όταν κάναμε τη συζήτηση το Μάρτιο και τέθηκε το θέμα, κάτω από το βάρος του τρομοκρατικού χτυπήματος στη Μαδρίτη, ζήτησε τη συνδρομή των ΝΑΤΟϊκών δυνάμεων. Δέχθηκε δηλαδή και αξιοποίησε, κύριοι συνάδελφοι του ΠΑΣΟΚ, μία μεγάλη προετοιμασία που είχε κάνει η Κυβέρνησή σας γι αυτό το θέμα. Τέτοιες ρυθμίσεις είναι αντισυνταγματικές και δεν έχουν καμία πολιτική νομιμοποίηση. Αυτή η επιλογή δεν μπορεί να εμφανίζεται ως μονόδρομος, γιατί το παράδειγμα σας το έδωσε η ίδια η Ισπανία που απέσυρε τα στρατεύματά της από το Ιράκ. Η Ελλάδα πρέπει να αξιοποιήσει τα όποια πλεονεκτήματα έχει- από τη μη εμπλοκή της στο Ιράκ και σε άλλες καταστάσεις και όχι να ενισχύσει ακόμα περισσότερο αυτά τα θέματα. Η παρουσία των νατοϊκών δυνάμεων μετατρέπει τους Ολυμπιακούς Αγώνες, από ένα κορυφαίο αθλητικό γεγονός σε μια στρατιωτική αστυνομική επιχείρηση. Προφανώς, κυρία Πρόεδρε και κύριοι συνάδελφοι, ακυρώνει την ιδέα της παγκόσμιας εκεχειρίας, θίγει κυριαρχικά δικαιώματα της χώρας, είναι εκτός δημοκρατικού πλαισίου και θα μεγαλώσει βέβαια το κόστος ασφάλειας των Ολυμπιακών Αγώνων, που ήδη είναι πάρα πολύ μεγάλο. Εγώ και στην πρωτολογία μου είχα κάνει ουσιαστικές παρατηρήσεις, ότι πραγματικά έχει αντισυνταγματικότητα αυτή η διάταξη και δεν μπορεί να έρχεται ως τροπολογία. Δεν έρχεται, ούτε καν ως ένας νόμος στην Ολομέλεια και έρχεται στο θερινό Τμήμα; Διαβάζω και το άρθρο 72 του Συντάγματος, αλλά ιδιαίτερα το άρθρο 27, το οποίο λέει τα εξής: «Καμία συμβολή στα όρια της επικράτειας δεν μπορεί να γίνει χωρίς νόμο που ψηφίζεται με απόλυτη πλειοψηφία όλου του αριθμού των Βουλευτών. Δεν είναι δεκτή στην ελληνική επικράτεια ξένη στρατιωτική δύναμη, ούτε μπορεί να διαμείνει αυτή ή να περάσει από αυτήν». ʼκουσα τώρα με έκπληξη τον κ. Σαλμά, να μας λέει ότι αυτό είναι της πολιτικής δράσης. Ξέρετε τι κάνετε, κύριε Σαλμά, σε αυτήν την Αίθουσα; Νομιμοποιείτε αυτές τις δήθεν ανθρωπιστικές βοήθειες, ανθρωπιστικές εκστρατείες που κάνουν οι Ηνωμένες Πολιτείες της Αμερικής. Δηλαδή ανθρωπιστικές βοήθειες, κυρία Πρόεδρε, με βομβαρδισμούς κλπ; Αυτό κάνει. Δηλαδή τι είναι το ΝΑΤΟ; Ο Ερυθρός Σταυρός; Οπως θέλετε εσείς θα το νομιμοποιείτε το ΝΑΤΟ, είτε έτσι, είτε αλλιώς; Κάντε αυτήν τη συζήτηση με τον ελληνικό λαό στην Ολομέλεια κανονικά και πείτε μας εσείς τα ανθρωπιστικά τμήματα του ΝΑΤΟ. Δηλαδή ανθρωπιστικές βοήθειες, κυρία Πρόεδρε, με βομβαρδισμούς κλπ; Αυτό κάνει. Δηλαδή τι είναι το ΝΑΤΟ; Ο Ερυθρός Σταυρός; Όπως θέλετε εσείς θα το νομιμοποιείτε το ΝΑΤΟ, είτε έτσι, είτε αλλιώς; Κάντε αυτήν τη συζήτηση με τον ελληνικό λαό στην Ολομέλεια κανονικά και πείτε μας εσείς τα ανθρωπιστικά τμήματα του ΝΑΤΟ. Κυρία Πρόεδρε, επαναλαμβάνω και πάλι ότι πρόκειται για ένα τμήμα του ΝΑΤΟ, δηλαδή για ένα τμήμα αυτής της στρατιωτικής δύναμης. Και εν πάση περιπτώσει, αυτά στα οποία αναφερθήκατε, κυρία Υπουργέ, για τη συνδρομή και τη βοήθεια στους σεισμούς έγιναν από τους οργανισμούς πολιτικής προστασίας της Γαλλίας, της Ιταλίας. Ο δικός μας οργανισμός πήγε στην Τουρκία και προσέφερε πάρα πολλά και στην ελληνοτουρκική φιλία κλπ. Δεν έχει καμία σχέση αυτό με το Τμήμα του ΝΑΤΟ. Να μην αλλάζουμε τα πράγματα και να μην διαφοροποιούμε αυτό το οποίο έχει καταφέρει η ανθρωπότητα, να έχει φορείς κοινωνικής προστασίας, συνδρομής και αλληλεγγύης με τα άλλα κράτη. Αν εδώ τώρα στη Βουλή καταλήξουμε ότι το ΝΑΤΟ είναι μία τέτοια δύναμη αλληλεγγύης, εγώ διαφωνώ κατάφορα και νομίζω ότι και εσείς κατά βάθος άλλα θέλατε να πείτε. Εν πάση περιπτώσει, δεν μπορείτε να μας πείσετε σ’ αυτήν την κατεύθυνση. Να μην αλλοιώνουμε τα πράγματα. Συμμετέχουμε στη συμμαχία του ΝΑΤΟ για άλλους λόγους.