Home Ομιλίες Ομιλία κατά τη συζήτηση του νομοσχεδίου "Ρύθμιση θεμάτων των Ολυμπιακών και Παραολυμπιακών Αγώνων του 2004 και άλλες διατάξεις"

Ομιλία κατά τη συζήτηση του νομοσχεδίου "Ρύθμιση θεμάτων των Ολυμπιακών και Παραολυμπιακών Αγώνων του 2004 και άλλες διατάξεις"

E-mail Εκτύπωση PDF
Κύριοι και κυρίες συνάδελφοι, ένας μήνας σχεδόν έχει απομείνει μέχρι την έναρξη των Ολυμπιακών και Παραολυμπιακών Αγώνων και το έβδομο κατά σειρά νομοσχέδιο που συζητάμε σήμερα έρχεται "στο παρά πέντε" να ρυθμίσει σημαντικά θέματα, προκειμένου να πετύχουμε αυτήν την πολυπόθητη ομαλή διεξαγωγή των Αγώνων. Παρ' όλο που το γεγονός τέλεσης των Ολυμπιακών Αγώνων στη χώρα μας από κορυφαίο αθλητικό γεγονός χαρακτηρίστηκε από την πρώην και την νυν Κυβέρνηση ως εθνική υπόθεση, οι χειρισμοί και η διαχείριση των προβλημάτων χαρακτηρίστηκαν από υπέρμετρες καθυστερήσεις και υπερβάσεις κόστους, ενώ ο γενικότερος σχεδιασμός και ο προγραμματισμός των έργων και δράσεων δεν συνδέθηκε ποτέ με τις μεγάλες εθνικές ανάγκες της χώρας που είναι η πορεία ανάπτυξής της με περιφερειακή και κοινωνική σύγκλιση και η ορθή ιεράρχηση των προτεραιοτήτων που είναι η διαφύλαξη των δημόσιων αγαθών και του δημόσιου συμφέροντος, όπως και η διαφύλαξη νομικού μας πλαισίου και πολιτισμού. Διαπιστώνεται για μία ακόμη φορά ότι η αταξία και η αναποτελεσματικότητα έχουν συνέχεια όσο τίποτα άλλο από τα πολλά που θα χρειαζόταν αυτός ο τόπος, όπως συνεχίζεται και με αυτό το νομοσχέδιο η εύνοια προς τα μεγάλα συμφέροντα και το στρίμωγμα στη γωνία του 'Ελληνα πολίτη. Μετά την 11η Σεπτεμβρίου και τη συνεχή πίεση των ΗΠΑ σε όλο τον κόσμο για τα θέματα ασφάλειας κατά της τρομοκρατίας, οι υπερβάσεις του κόστους των έργων συμπληρώνονται και από τις υπερβάσεις στο κόστος και στο χαρακτήρα των μέτρων που λαμβάνονται για την ασφάλεια. Και ενώ το νομοσχέδιο που συζητάμε σήμερα χαρακτηρίστηκε, ως σύνηθες και δευτερεύον -ένα είδος σκούπα απαραίτητων ρυθμίσεων- οι υπουργικές τροπολογίες που κατατέθηκαν έρχονται να προσθέσουν μία σωρεία ρυθμίσεων, προεξάρχουσα βέβαια αυτή η τροπολογία που νομιμοποιεί τη συνδρομή των διεθνών οργανισμών και κρατών και ιδιαίτερα του ΝΑΤΟ και του κέντρου για την αντιμετώπιση των καταστροφών. Και βέβαια το ελληνικό δημόσιο θα καλύψει τις δαπάνες αυτής της συνδρομής. Από τότε που τέθηκε το θέμα είχαμε εκφράσει τη ριζική μας διαφωνία στη συνδρομή της ασφάλειας των Ολυμπιακών Αγώνων από το ΝΑΤΟ, που ουσιαστικά αποτελεί μία εκχώρηση θεμάτων Δημόσιας Τάξης στη χώρα μας. Η παρουσία ΝΑΤΟϊκών δυνάμεων και άλλων μυστικών υπηρεσιών φοβούμεθα ότι μετατρέπει ακόμη περισσότερο τους Ολυμπιακούς Αγώνες από ένα κορυφαίο αθλητικό γεγονός σε μία στρατιωτική αστυνομική επιχείρηση που προφανώς ακυρώνει την ιδέα της παγκόσμιας ειρηνικής εκεχειρίας, θίγει κυριαρχικά δικαιώματα της χώρας, είναι εκτός δημοκρατικού πλαισίου και μεγαλώνει το κόστος των Ολυμπιακών Αγώνων που ήδη βρίσκεται σε δυσβάστακτα ύψη. Διερωτώμαι, κύριε Πρόεδρε, αν μπορούμε αυτή την έγκριση της διεθνούς συνδρομής να την περάσουμε εν τάχει, ως μία τροπολογία και μάλιστα σε Θερινό Τμήμα. Εμείς εκφράζουμε τις αντιρρήσεις μας, εσείς έχετε την ευθύνη. Την ευθύνη για την εφαρμογή του άρθρου 72 του Συντάγματος που λέει ότι στην Ολομέλεια της Βουλής συζητούνται νομοσχέδια και προτάσεις εκτελεστικών του Συντάγματος νόμων, για την άσκηση και προστασία των ατομικών δικαιωμάτων, νομοσχέδια και προτάσεις νόμων για την αυθεντική ερμηνεία νόμων, καθώς και για άλλα θέματα που σύμφωνα με ειδική πρόβλεψη του Συντάγματος ανατίθενται στην Ολομέλεια της Βουλής. 'Αρθρο 27. Καμία συμβολή στα όρια της επικράτησης δεν μπορεί να γίνει χωρίς νόμο που ψηφίζεται με απόλυτη πλειοψηφία όλου του αριθμού των Βουλευτών. Και στην παρ. 2 δεν είναι δεκτή στην ελληνική επικράτεια ξένη στρατιωτική δύναμη, ούτε μπορεί να διαμένει αυτή ή να περάσει μέσα απ' αυτή. Από την άλλη πλευρά ο Υπουργός Δημόσιας Τάξης παρά την αρχική άρνηση της αρχής προστασίας προσωπικών δεδομένων, δεν αποκλείει ακόμη και τη μόνιμη εγκατάσταση στην Αττική των χιλίων εκατό και πλέον σούπερ καμερών που ακούν και βλέπουν. Πανταχού παρών, λοιπόν, "ο μεγάλος αδελφός". Ανατρέπει τις κατακτήσεις του νομικού και κοινωνικού μας πολιτισμού. Στο όνομα της καταπολέμησης της τρομοκρατίας έλεγχος βίζας και διαβατηρίου με μεταβίβαση τριάντα τεσσάρων προσωπικών δεδομένων. Ευρωπαϊκό ένταλμα σύλληψης, σούπερ κάμερες ενόψει των Ολυμπιακών Αγώνων κλπ. 'Ολα αυτά, διερωτήθηκε κανείς αν ο 'Ελληνας πολίτης τα αισθάνεται ως μέτρα ασφάλειας; Το αντίθετο αισθάνεται, πλήρη ανασφάλεια με το ασφυκτικό κύκλωμα παρακολούθησής του, με το ηλεκτρονικό οπτικομετρικό έλεγχο της ιδιωτικής του ζωής. Είναι συστήματα που υπερβαίνουν τις ανάγκες της ασφάλειας των αγώνων. Και βέβαια κάθε σκέψη για να μείνουν μόνιμα είναι αδικαιολόγητη. Ορίστε, το τελευταίο παράδειγμα με τη διοργάνωση του EURO2004 και με το θρίαμβο της δικής μας εθνικής ομάδας. Όλες αυτές οι εκδηλώσεις χαρακτηρίστηκαν από τέτοια γεγονότα; Ούτε ένα άνοιγμα μύτης δεν υπήρξε. Ο ελληνικός λαός και ο λαός της Πορτογαλίας και όλοι οι λαοί που συμμετείχαν, συμμετείχαν σε αυτό το αθλητικό γεγονός με την ψυχή και τη δύναμή τους και δεν είχαν καμία σκέψη ούτε για τρομοκρατικές ενέργειες, ούτε για θέματα ασφάλειας, ούτε για τίποτα. Γιατί ο λαός όταν αντιδρά έτσι για μεγάλα και κορυφαία αθλητικά γεγονότα δεν στηρίζεστε σε αυτό το λαό; Στο λαό που σας έδωσε αυτή τη στιγμή τη μεγάλη ανάσα για τις μεγάλες απώλειες και τις καθυστερήσεις που έχουμε από τους Ολυμπιακούς Αγώνες. Είναι ο μεγαλύτερος χορηγός των Ολυμπιακών Αγώνων. Οι άλλοι χορηγοί κατατροπώθηκαν από τον ελληνικό λαό και από αυτή την περήφανη νίκη που κατήγαγε η εθνική μας ομάδα. Αφήστε τον ελεύθερο λοιπόν. Εξασφαλίστε την ασφάλειά του έτσι όπως ορίζεται τελικά από τον αρχαίο ελληνικό μας πολιτισμό. Ασφάλεια σημαίνει να προστατεύουμε τον πολίτη να μην κατρακυλήσει, να μην πάθει κάτι. Όχι να του περιορίζουμε τις ελευθερίες και τα δικαιώματά του. Υπουργοί και στελέχη της νέας κυβέρνησης εκφράζουν απλώς τις ανησυχίες τους για την αναγκαιότητα όλων των έργων και μεταθέτουν τις απαντήσεις για το κόστος των αγώνων αργότερα, ενώ ως αξιωματική αντιπολίτευση, κύριε Υπουργέ, ζητούσατε επίμονα να μάθετε λεπτομέρειες γι' αυτό το κόστος των Ολυμπιακών Αγώνων. Ένα κόστος που κλειδώθηκε πριν ενάμισι χρόνο στα 4,6 δισεκατομμύρια ευρώ και σήμερα ξέρουμε όλοι ότι θα ξεπεράσει τα 6 με 6,5 δισεκατομμύρια ευρώ, για να μην προσθέσω βέβαια όλα τα άλλα βάρη και τις απώλειες που έχει ιδιαίτερα η περιφέρεια από τη μεγάλη καθυστέρηση και την απώλεια πόρων από την πρόοδο του Γ' Κοινοτικού Πλαισίου Στήριξης. Μεγάλο βάρος από τις απώλειες υπάρχει και στην τουριστική κίνηση. Αντί να έχουμε ένα σφιχτό και αποτελεσματικό πρόγραμμα, έστω και την τελευταία στιγμή για τα τουριστικά μας ζητήματα, η κυβέρνηση απλώς αισιοδοξεί ότι τα επόμενα χρόνια θα αυξήσουμε την κίνηση του τουρισμού μας. Γιατί άραγε; Με ποια κριτήρια το λέει αυτό; Γιατί μέχρι τώρα είχαμε μείωση. Και αναζητεί ακόμα το οργανόγραμμα και το κτίριο στέγασης του νεοσύστατου Υπουργείου Τουρισμού, ενώ έχει επιφέρει ένα ακόμα μεγάλο κτύπημα στα προβλήματα αποδιοργάνωσης των υπηρεσιών του τουρισμού. Διάβασα προχθές επισημάνσεις του Γενικού Γραμματέα των Ολυμπιακών Αγώνων κ. Καπράλου. Μιλάει για λάθη που δεν έπρεπε να γίνουν, λέει ότι θα βρεθούμε μπροστά σ' αυτά τα λάθη, μιλάει για μεγάλες δαπάνες χωρίς αποτέλεσμα στην Πολιτιστική Ολυμπιάδα κλπ. Κυρίες και κύριοι συνάδελφοι, εμείς στο Συνασπισμό ανησυχούμε τελικά, μήπως εμείς που είχαμε όλες αυτές τις ανησυχίες απολογηθούμε γιατί δεν πήγαν καλά τα πράγματα, γιατί αυξήθηκε το κόστος, γιατί δεν διαχειριστήκαμε καλά την Πολιτιστική Ολυμπιάδα, γιατί το ένα, γιατί το άλλο. Γιατί απ' ό,τι βλέπω υπεύθυνα στελέχη που χειρίστηκαν μέχρι τώρα τα θέματα απλώς εκφράζουν τις ανησυχίες τους. Πότε θα αναληφθούν οι σχετικές ευθύνες; Όσον αφορά τώρα τις ρυθμίσεις του νομοσχεδίου, στο παρά πέντε -επαναλαμβάνω και πάλι- το έβδομο κατά σειρά νομοσχέδιο-σκούπα ρυθμίζει εκκρεμότητες. Αν μπορεί τώρα να θεωρηθεί εκκρεμότητα, που θα λυθεί με τις σχετικές επιτροπές την τελευταία στιγμή και με την παραπομπή σε πέντε υπουργικές αποφάσεις, η αδειοδότηση της λειτουργίας των Ολυμπιακών εγκαταστάσεων, δεν χρειάζεται κανείς να είναι ειδικός για να καταλάβει ότι τίποτα ουσιαστικό δεν μπορεί να τηρηθεί, να ελεγχθεί και να εγγυηθεί την ασφάλεια των εγκαταστάσεων αυτών. Αναφέρονται συνοπτικές διαδικασίες για την απομάκρυνση των διαφημιστικών πινακίδων και άλλων σχετικών που βρίσκονται κοντά στις ολυμπιακές εγκαταστάσεις, αλλά και συνοπτικές διαδικασίες για την εγκατάσταση και άλλων διαφημιστικών πινακίδων και μάλιστα πινακίδων χορηγών, ακόμη και σε ιδιωτικά κτίρια που κατοικούνται χωρίς καμία άδεια και χωρίς καμία συνεννόηση με τους ενοίκους. Απλώς θα τους ανακοινώνεται το θέμα και σε περίπτωση άρνησης να αποδεχτούν αυτό θα παραπέμπεται η όλη υπόθεση στο Μονομελές Πρωτοδικείο. Περιορισμός στην κίνηση των πολιτών. Νέα επιβάρυνση των εισιτηρίων. Επιβάρυνση στις μετακινήσεις και περιορισμός των πολιτών που κατοικούν στις ολυμπιακές περιοχές. Δεν είχαμε κάποια απάντηση σ' αυτό το θέμα. Προσωρινή αναστολή και λειτουργία εγκαταστάσεων και επιχειρήσεων, όχι μόνο αυτών που έχουν εύφλεκτα υλικά και θα ήταν εύλογο αλλά και γενικά αυτών που θα κριθούν μέχρι και μη καλαίσθητες κατά τη λειτουργία τους στις ολυμπιακές περιοχές. Στους μικροεπιχειρηματίες και στα μικροκαταστήματα στις ολυμπιακές αυτές περιοχές και διαδρομές που θα υποστούν ζημιές από αυτό το κλείσιμο των επιχειρήσεών τους έχει εξεταστεί από κανέναν σας αν θα δοθεί κάποια αποζημίωση; Πήρα την απάντηση "Δεν πειράζει. Ας κάνουν και αυτοί μια ακόμα θυσία" χάριν των χορηγών και των μεγάλων συμφερόντων. Λειτουργία των δικαστηρίων και πέραν του συνηθισμένου ωραρίου. 'Αραγε περιμένουμε στη χώρα μας αύξηση της εγκληματικότητας; Εγώ δε νομίζω ότι θα συμβεί αυτό το πράγμα. Απλώς για όλους αυτούς τους περιορισμούς που επιβάλλονται στους πολίτες θα έχουμε ίσως τη λειτουργία μονομελών δικαστηρίων, προκειμένου να εκδικάζονται αυτές οι υποθέσεις. Κατά παρέκκλιση της συνθήκης του Σέγκεν η είσοδος στην Ελλάδα μελών της ολυμπιακής οικογένειας. 'Αραγε θα διευκολυνθούν και κάποιοι μεγάλοι ηγέτες ανεπιθύμητοι στη νέα τάξη πραγμάτων; Θα το δούμε. Διευκόλυνση αποσπάσεων προσωπικού του δημοσίου, για να καλυφθούν ελλείψεις σε υπηρεσίες δημόσιας υγείας, ελέγχου των τιμών κλπ. Προγραμματισμός της τελευταίας στιγμής. Καταλαβαίνω την απόγνωσή σας και την είχατε εκφράσει, κυρία Υπουργέ, στην επιτροπή. Δεν είναι όμως δυνατό θέματα δημόσιας υγείας, θέματα ακρίβειας που βλέπουμε πώς εξελίσσονται να μπορούν να καλυφθούν τελευταία στιγμή με αποσπάσεις υπαλλήλων από άλλες υπηρεσίες και αποσπάσεις υπαλλήλων από την περιφέρεια, η οποία εδώ και 1, 1,5 χρόνο έχει νεκρώσει στα πάντα και από πόρους και από υπηρεσίες, προκειμένου να βγάλει πέρα έστω και τις στοιχειώδεις δικές της ανάγκες. Εμείς λέμε ότι οι Ολυμπιακοί Αγώνες δεν μπορούν να αποτελέσουν την κολυμβήθρα του Σιλωάμ για τα μεγάλα λάθη που έχει κάνει ο δικομματισμός στη διαχείριση αυτής της υπόθεσης. Η συνεχής δικαιολογία για την έξαρση των μέτρων αστυνόμευσης, η συνεχής δικαιολογία για την αύξηση του κόστους των Ολυμπιακών Αγώνων, η συνεχής δικαιολογία "Τι να κάνουμε; Να φέρουμε και αυτήν τη ρύθμιση, προκειμένου να προλάβουμε κάποια θέματα", οι συνεχείς παρεκκλίσεις από τη χρηστή διαχείριση δε νομίζω ότι μπορούν τόσο εύκολα να καλυφθούν. Κατά παρέκκλιση χωροθετήσεις με κορυφαίο παράδειγμα το Μαρούσι. Κατά παρέκκλιση διατάξεις που περιορίζουν τις ελευθερίες των πολιτών. Κατά παρέκκλιση -και το είχατε καυτηριάσει, όταν ήσασταν Αξιωματική Αντιπολίτευση- η δημιουργία της ανώνυμης εταιρείας Ολυμπιακά Ακίνητα Α.Ε. με το περίφημο άρθρο 16, μιας εταιρείας που με υπουργικές αποφάσεις διορίζει το συμβούλιό της, που θα αποφασίζει για όλα τα θέματα διαχείρισης της δημόσιας περιουσίας. Μέσω δε αποφάσεων του Υπουργικού Συμβουλίου -γιατί δεν καταργείτε αυτήν τη διάταξη, κυρία Υπουργέ- θα μπορεί να εκχωρείται σ΄ αυτήν την εταιρεία και κατ' επέκταση μετά στην ΕΤΑ Α.Ε. και μέρος αυτής της δημόσιας περιουσίας. Ελκυστικά ήταν λοιπόν και τα Ολυμπιακά Ακίνητα και οι ολυμπιακές εγκαταστάσεις στην ιδιωτική πρωτοβουλία και μέσω των δύο προηγούμενων νόμων του ΠΑΣΟΚ περιέρχονται τελικά στην περιβόητη και αμαρτωλή ΕΤΑ Α.Ε. Κρίναμε και τότε και τώρα σκανδαλώδες το γεγονός ότι τα Ολυμπιακά Ακίνητα που ήδη τα έχει πληρώσει ο ελληνικός λαός με τον ιδρώτα του δεν θα βρίσκονται πλέον υπό το καθεστώς δημόσιας κτήσης, όπως έπρεπε να είναι. Δεν μου απαντήσατε, κυρία Υπουργέ, αν καταργείτε τη σχετική διάταση της παραγράφου 7 του προηγούμενου πολυνομοσχεδίου, όπου η Ολυμπιακά Ακίνητα Α.Ε. παύει να λειτουργεί χάριν του δημόσιου συμφέροντος και μετατρέπεται σε ιδιωτική εταιρεία που δεν θα ανήκει πλέον στο δημόσιο και στον ευρύτερο δημόσιο τομέα. Ξεχάσατε, κύριε Υπουργέ και θα σας το θυμίσω, ότι αποκαλέσατε Μινώταυρο της δημόσιας περιουσίας την "ΟΛΥΜΠΙΑΚΑ ΑΚΙΝΗΤΑ Α.Ε.". Κομματικό παραμάγαζο ο κ. Αλογοσκούφης. Αποσύρετε το αίσχος αυτό που λέγεται "ΟΛΥΜΠΙΑΚΑ ΑΚΙΝΗΤΑ Α.Ε." ζητούσε ο τότε εισηγητής της Νέας Δημοκρατίας κ. Κασσίμης. Και είχατε τουλάχιστον ζητήσει τότε, όπως είχαμε ζητήσει και εμείς, να μας γνωστοποιηθεί ποια είναι αυτά τελικά τα ολυμπιακά έργα, τα ολυμπιακά ακίνητα, που θα διαχειριστεί η ανώνυμη αυτή εταιρεία και κατ' επέκταση η ΕΤΑ Α.Ε. Εσείς όμως και σήμερα δεν μας φέρνετε έναν κατάλογο αυτών των έργων. Να ξέρουμε δηλαδή για να πάρουμε τα μέτρα μας. Δεν έχετε στοιχεία για καμία προετοιμασία. Και τελικώς, τι γίνεται; Μας βολεύει να συνεχίσουμε έτσι, να συνεχίσουμε αυτή τη νεοφιλελεύθερη πολιτική σε βάρος της δημόσιας περιουσίας, σε βάρος του ιδρώτα του ελληνικού λαού, υποθηκεύοντας το μέλλον αυτής της κοινωνίας. Συνεχίζεται λοιπόν για μας και είναι μεγάλα και εύλογα τα ερωτηματικά για το πως θα διαχειριστεί η πολιτεία όλο τον πλούτο από τον ιδρώτα του ελληνικού λαού, για το πως τελικά θα αξιοποιήσει το λεκανοπέδιο Αττικής γιατί η περιφέρεια είναι η μεγάλη ριγμένη. Αλλά το πως τελικά θα αξιοποιήσει το λεκανοπέδιο Αττικής προς χάρη του δημόσιου συμφέροντος, προς χάρη της ανάπτυξης του τόπου, της τουριστικής ανάπτυξης, προς χάρη της δημιουργίας νέων θέσεων εργασίας για τη μεγάλη ανεργία που θα αντιμετωπίσει και το λεκανοπέδιο Αττικής από εδώ και πέρα, πως θα αξιοποιήσει αυτά πράγματι τα έργα, πολλά από τα οποία είναι πάρα πολύ καλά και πολλά από τα οποία θα μπορούσαν μέσα από ένα σωστό δημόσιο προγραμματισμό, μέσα από τον δημόσιο έλεγχο και προγραμματισμό, να αποτελέσουν έργα ανάπτυξης, να αποτελέσουν ένα αντίβαρο απέναντι στη μεγάλη απώλεια πόρων και έργων που υπέστη η περιφέρεια για χάρη αυτού του μεγάλου αθλητικού γεγονότος των ολυμπιακών αγώνων που γίνονται στην Αθήνα. Ευχαριστώ. ΔΕΥΤΕΡΟΛΟΓΙΑ Κατά την πρωτολογία μου έθεσε ένα πολύ σοβαρό θέμα και τελικά η κα Υπουργός εκτίμησε ότι αυτό θα το συζητήσουμε κατά τη διάρκεια των τροπολογιών. Η τροπολογία όμως η οποία επιτρέπει την ανάθεση μέρους της ασφάλειας της χώρας στις ΝΑΤΟϊκές και σε άλλες δυνάμεις, στις μυστικές υπηρεσίες κλπ., είναι πάρα πολύ σοβαρή. Θα έπρεπε να αποτελέσει νόμο ο οποίος, κατά τη δική μας αντίληψη, θα έπρεπε να έρθει στην Ολομέλεια και τουλάχιστον ζητάμε να αποτελέσει αντικείμενο συζήτησης κατά τη συζήτηση επί της αρχής του νομοσχεδίου αυτού. Δεν είναι δυνατόν να υποβαθμίσετε κι εσείς αλλά και το ΠΑΣΟΚ αυτό το μεγάλο θέμα, για το οποίο και οι δύο ταυτίζεστε απόλυτα. Το κάνουμε γαργάρα το θέμα αυτό. Κοιτάζουμε μόνο το άρθρο 13, γιατί θα προσληφθούν κάποιοι άνθρωποι οι οποίοι πράγματι έχουν ανάγκες, αλλά αν τώρα είναι νομότυπα σωστό, δεν είναι αυτό το μείζον θέμα. Το μείζον θέμα είναι ότι αυτή τη στιγμή με μία τροπολογία, που ούτε καν αναφερθήκατε στη συζήτηση, εκχωρούνται κυριαρχικά δικαιώματα. Και από την άλλη πλευρά εντείνεται αυτό το κλίμα της τρομολαγνείας, όταν μέχρι χθες ακόμα είχαμε -και με τη δική σας συμβολή- εξαίρετα παραδείγματα για το πώς συντελούνται κάποια πράγματα, όταν υπάρχει μία εθνική συμμετοχή κλπ. Εγώ διαφωνώ με τη φιέστα και με το περιεχόμενο της προχθεσινής εκδήλωσης. Διαφωνώ όμως απόλυτα με την κα Δαμανάκη, η οποία έβαλε προβληματισμό ότι δεν υπήρχαν μέτρα ασφάλειας γι' αυτά τα πράγματα. Μα, είναι δυνατόν; Εμείς δεν θέλουμε μέτρα ασφάλειας γι' αυτά. Ο ελληνικός λαός έδειξε ότι μπορεί να εκφράζεται. Η πολιτική ηγεσία ήταν κατώτερη των περιστάσεων στο θέμα του περιεχομένου αυτής της φιέστας που μπορεί να είχε εντελώς άλλα στοιχεία απλά, λιτά: Αθλητές, ποδοσφαιριστές, ελληνικός λαός και τίποτε άλλο. Αυτό έπρεπε να γίνει. Αυτό θα γίνει και στους Ολυμπιακούς Αγώνες. Αυτό τουλάχιστον δίδαξαν οι αρχαίοι ημών πρόγονοι. Αλλά εν πάση περιπτώσει να δούμε εδώ πού θα φθάσει όλο αυτό το αδηφάγο σύστημα της τρομολαγνείας. Όσον αφορά το άρθρο 16 εδώ και τα δύο κόμματα ποιούν την νήσσαν στο μεγάλο αυτό θέμα. Ας απαντήσετε λοιπόν με γενναιότητα ότι και το ΠΑΣΟΚ και η Νέα Δημοκρατία τώρα ως Κυβέρνηση επικροτούν όντως την πλήρη ιδιωτικοποίηση της εταιρείας Ολυμπιακά Ακίνητα Α.Ε. Να μην κρυβόμαστε τώρα να ψαχνόμαστε δηλαδή εδώ όπως ψάχνεται το ΠΑΣΟΚ τι θα κάνουμε με το γενικό διευθυντή ή με τον πρόεδρο; Το 2002 με το νόμο 316 είχε συστήσει την ανώνυμη εταιρεία η οποία λειτουργούσε χάρη του δημοσίου συμφέροντος. Εμείς είχαμε διαφωνήσει και μ' αυτή τη ρύθμιση. Θεωρούμε ότι για την ανώνυμη εταιρεία Ολυμπιακά Ακίνητα δεν έπρεπε να συσταθεί ανώνυμη εταιρεία. Να τη διαχειρίζεται όλη αυτή την περιουσία το ελληνικό δημόσιο. Έρχεται με το νόμο 3207/2003 και στην παράγραφο 7 λέει ότι η εταιρεία πλέον δεν ανήκει στο δημόσιο και στον ευρύτερο δημόσιο τομέα και ότι τελικά ανήκει στον ιδιωτικό τομέα. Διαβάζω εδώ κυρία Πετραλιά -θα τα διαβάσω ξανά στην κατ' άρθρο συζήτηση- τη δική σας τοποθέτηση: Το πιο αμαρτωλό όμως άρθρο αυτού του νομοσχεδίου είναι ασφαλώς το άρθρο 7 -το οποίο εσείς δεν καταργείτε- με το οποίο ρυμοτομούνται περιοχές του Πειραιά, δίνονται άδειες κατασκευών στις μαρίνες, νομιμοποιούνται αναδρομικά όλες οι παρανομίες, όλες οι ελλείψεις και κυρίως μετατρέπεται μια εταιρεία του δημοσίου όχι απλώς σε ιδιωτική, αλλά σε ιδιωτικότερη της ιδιωτικής. Έτσι είναι τα πράγματα. Το ΠΑΣΟΚ ως Κυβέρνηση μετέτρεψε την εταιρεία -και είχατε απόλυτο δίκιο εκεί- σε ιδιωτικότερη της ιδιωτικής. Με την εταιρεία Ολυμπιακά Ακίνητα ξεπερνώνται τα χνάρια ακόμη και αυτής της αμαρτωλής Τουριστικά Ακίνητα και μετατρέπεται σε Μινώταυρο της δημόσιας περιουσίας. Με την παράγραφο 12 του ίδιου άρθρου αυτού του νομοσχεδίου με κοινή απόφαση των Υπουργών Οικονομίας κλπ. δύναται να παραχωρείται στην "Ελληνικά Τουριστικά Ακίνητα Α.Ε." την οποία ήδη είχε ιδιωτικοποιήσει το ΠΑΣΟΚ με άλλο νόμο η χρήση, η διοίκηση, η διαχείριση περιουσιακών στοιχείων και με αποφάσεις του Υπουργικού Συμβουλίου να δίνεται και δημόσια περιουσία για χρήση του. Εσείς το αποκαλέσατε τότε κυρία Πετραλιά υποθηκοφύλακα της ελληνικής περιουσίας το Υπουργικό Συμβούλιο. Αυτά δεν τα καταργείτε. Τώρα αν εσείς θα είσθε καλύτερος υποθηκοφύλακας ή όχι εγώ μπορώ να έχω μια άλλη αντίληψη. Αλλά επί της ουσίας και θεσμικά είμαστε κατηγορηματικά αντίθετοι και όλη η συζήτηση που έχει γίνει εδώ από τα δύο μεγάλα κόμματα κρύβει την πραγματική αλήθεια ότι εκποιείται ο μόχθος και ο ιδρώτας του ελληνικού λαού στα ιδιωτικά συμφέροντα.