Home Ομιλίες Τοποθέτηση της Βουλευτού Ασημίνας Ξηροτύρη-Αικατερινάρη στην Ολομέλεια στο Ν/Σ "Συγχώνευση του Ν.Π.Δ.Δ. με την επωνυμία "Ταμείο Εθνικής Οδοποιίας" και της εταιρείας "Ελληνικοί Αυτοκινητόδρομοι Ανώνυμη Εταιρεία" σε ανώνυμη εταιρεία, με την επωνυμία "Ανώνυμ

Τοποθέτηση της Βουλευτού Ασημίνας Ξηροτύρη-Αικατερινάρη στην Ολομέλεια στο Ν/Σ "Συγχώνευση του Ν.Π.Δ.Δ. με την επωνυμία "Ταμείο Εθνικής Οδοποιίας" και της εταιρείας "Ελληνικοί Αυτοκινητόδρομοι Ανώνυμη Εταιρεία" σε ανώνυμη εταιρεία, με την επωνυμία "Ανώνυμ

E-mail Εκτύπωση PDF
Αυτό το νομοσχέδιο εντάσσεται στη σπουδή που έχει η Κυβέρνηση να δημιουργήσει τα λεγόμενα "ευέλικτα σχήματα" και κυρίως στις ανώνυμες εταιρείες του ευρύτερου δημόσιου τομέα. Σε πρώτη φάση, όταν έρχονται αυτά τα νομοσχέδια στη Βουλή, η πλειοψηφία ανήκει στο δημόσιο τομέα και τώρα με μία απλή, εδώ στο συγκεκριμένο άρθρο 8 του νομοσχεδίου διϋπουργική απόφαση του Υπουργού ΥΠΕΘΟ και του Υπουργού Χωροταξίας, Περιβάλλοντος και Δημοσίων Έργων, αυτή η εταιρεία μπορεί να αλλάζει, χωρίς να τίθεται κανένα όριο σε αυτό, τη σύνθεση του μετοχικού της κεφαλαίου. Με την πράξη αυτή της συγχώνευσης -η οποία γίνεται, θα έλεγα, με πρόχειρο τρόπο, του νομικού προσώπου δημοσίου δικαίου που είναι το Ταμείο Εθνικής Οδοποιίας και της εταιρείας "Ελληνικοί Αυτοκινητόδρομοι Α.Ε." του Δημοσίου, η οποία στην ουσία ήταν η πρώτη ευέλικτη, υποτίθεται, ανώνυμη εταιρεία, η οποία θα είχε το έργο της εξασφάλισης ασφάλειας, άνεσης και καλύτερης λειτουργίας του εθνικού οδικού δικτύου, όμως, όπως όλοι ξέρουμε καλά, αυτή η εταιρεία σχεδόν δεν λειτούργησε καθόλου -δεν αναφέρονται εδώ τα αίτια γιατί δεν έγινε αυτό το πράγμα, παρά αναφέρεται ότι η καινούρια εταιρεία η οποία θα προέλθει από αυτήν τη συγχώνευση θα αποτελέσει στην ουσία και ένα πολύ σημαντικό εργαλείο για να γίνει αυτό το μεγάλο βήμα, που είναι ο στόχος και της Κυβέρνησης του ΠΑΣΟΚ, αλλά βέβαια είναι και στόχος όλων μας και του ελληνικού λαού, της αναβάθμισης του εθνικού οδικού δικτύου, της σωστότερης διαχείρισης αυτού και γενικότερα, της κατασκευής και διαχείρισης των μεγάλων έργων, που τα περισσότερα έργα αφορούν πραγματικά υποδομές στα θέματα της οδοποιίας. Για να προχωρήσει σ' αυτό το μεγάλο βήμα η Κυβέρνηση θεωρεί επίσης πέρα απ' αυτά τα ευέλικτα σχήματα ως πολύ σημαντικό εργαλείο το σύστημα της εκτέλεσης των έργων με συγχρηματοδότηση και μεταφορά στη συνέχεια των αρμοδιοτήτων διαχείρισης λειτουργίας και συντήρησης των έργων εθνικής οδοποιίας για το συγκεκριμένο θέμα στον ιδιώτη. Κατά βάση η αγωνία της Κυβέρνησης είναι η εξεύρεση χρηματοδότησης προκειμένου να κατασκευάσει το μεγάλο πακέτο των οδικών έργων του Γ' Κοινοτικού Πλαισίου Στήριξης και των Ολυμπιακών Αγώνων, χρηματοδότησης που τελικά έτσι όπως εξελίσσεται και όπως είδαμε τα πρώτα παραδείγματα εφαρμογής αυτού του τύπου της συγχρηματοδότησης καταβάλλεται από τον ιδιώτη μικρότερο και από το 1/3 της δαπάνης του έργου, ενώ του εκχωρείται για ένα πολύ μεγάλο χρονικό διάστημα η διαχείριση ολόκληρου, του συνόλου δηλαδή του έργου. Όσες συμβάσεις συγχρηματοδότησης ή παραχώρησης έγιναν μέχρι σήμερα παρουσίασαν και κατά την κατάρτισή τους και κατά την έγκρισή τους και συνέχεια κατά τη διαχείρισή τους σημαντικά προβλήματα. Έχουμε πολλές αμφιβολίες για τις περισσότερες απ' αυτές ότι δεν έγιναν επ' ωφελεία του δημόσιου συμφέροντος. Γιατί τελικά, κύριοι συνάδελφοι, το σύστημα συγχρηματοδότησης των έργων δεν είναι ένα εύκολο εργαλείο, δεν ανακαλύψαμε τον παράδεισο. Είναι ένα δύσκολο σύστημα πολύπλοκο και ένα σύστημα ιδιαίτερα σκληρό, ανταγωνιστικό, ένα σύστημα το οποίο κυρίως κατοχυρώνει τα συμφέροντα του μεγάλου οίκου ο οποίος διαθέτει το ποσό αυτό το οποίο θα διαθέσει για το έργο και πολύ περισσότερο ενός μεγάλου χρηματοπιστωτικού οργανισμού ο οποίος βρίσκεται πίσω απ' αυτό. Θα μου πείτε τώρα γιατί συζητάμε τόσο μεγάλα πράγματα για μια πολύ ασήμαντη θα έλεγα εδώ ρύθμιση. Γιατί πραγματικά μέσα απ' αυτήν τη ρύθμιση αν διαβάσει κανείς ορισμένα στοιχεία της εισαγωγικής έκθεσης νομίζει ότι ανακαλύψαμε έτσι τον τρόπο και τον παράδεισο για να διορθώσουμε το εθνικό μας δίκτυο για να μπορέσουμε να κάνουμε τα μεγάλα έργα. Δεν είναι έτσι. Και πραγματικά δεν νομίζω ότι έτσι ξαφνικά η σοσιαλιστική Κυβέρνηση του ΠΑΣΟΚ ανακάλυψε τον παράδεισο που είναι η κατασκευή των έργων με το σύστημα της συγχρηματοδότησης. Σ' αυτά τα θέματα πρέπει να είμαστε πολύ προσεκτικοί, το σύστημα να το χρησιμοποιήσουμε όταν και μόνο είναι επ' ωφελεία του δημόσιου συμφέροντος και όταν θα είμαστε έτοιμοι να καταρτίσουμε τέτοιες συμβάσεις και να έχουμε τέτοια υποδομή νομοθετική και τέτοιες υπηρεσίες του δημοσίου ούτως ώστε αυτές τις συμβάσεις να τις διαχειριστούν επ' ωφελεία του δημόσιου συμφέροντος και όχι με ανεπάρκεια που τις περισσότερες φορές και χωρίς να υπάρχει πρόθεση καταλήγουν να είναι επ' ωφελεία και μόνο των ιδιωτών. Είναι γεγονός βέβαια ότι ο ιδιώτης για να βάλει τα χρήματά του προσδοκά στο κέρδος και αυτό είναι μέχρι ένα ορισμένο σημείο εύλογο αλλά εδώ είμαστε ακόμη στην περίοδο που τη χώρα μας την αντιμετωπίζουν ως μια χώρα με ένα ευάλωτο νομοθετικό καθεστώς ως μια χώρα καινούρια η οποία ξαφνικά ανακάλυψε αυτού του είδους τα συστήματα για να κατασκευάσει τα έργα της. Διαπιστώνουν δε και τη μεγάλη της αγωνία να εξεύρει τους πόρους της δικής της συμμετοχής, της ίδιας συμμετοχής για να ανταπεξέλθει στα έργα του Γ' Κοινοτικού Πλαισίου Στήριξης. Είχε λεχθεί στην αρχή ότι αναζητά η Κυβέρνηση περίπου οκτακόσια δισεκατομμύρια ή ένα τρισεκατομμύριο από ιδιωτική συμμετοχή. Τον τελευταίο καιρό τα νούμερα έχουν αυξηθεί πάρα πολύ. Φαίνεται να αναζητούνται τριάμισι τρισεκατομμύρια και μέσα σε αυτή τη μεγάλη αγωνία τα πράγματα είναι πάρα πολύ δύσκολα. Χθες, ψηφίσαμε το νομοσχέδιο για τις συγχωνεύσεις των κατασκευαστικών εταιρειών και μέσα από αυτήν τη διαδικασία και το διάλογο για το νομοσχέδιο αυτό, είδαμε πάρα πολύ καθαρά πως και αυτό το νομοσχέδιο στήθηκε και συντάχθηκε στην αγωνία και στο βωμό του να βρούμε ισχυρούς ομίλους και πίσω από αυτούς χρηματοπιστωτικά ιδρύματα, τα οποία θα στηρίξουν ακριβώς αυτά τα μεγάλα πακέτα των έργων και κυρίως με το σύστημα της συγχρηματοδότησης. Έχει καταφέρει η παγκοσμιοποίηση, έτσι όπως διεξάγεται σήμερα, ακόμα και εξειδικευμένα έργα, έργα τεχνικά, όπως είναι και τα έργα του εθνικού δικτύου, να τα μεταφέρει όλα σε αυτά τα οποία καθοδηγούν και κερδίζει το χρηματοπιστωτικό σύστημα. Υποχωρούν όλα τα συστήματα, τα οποία ήταν εξειδικευμένα και είχαν διάφορες κατευθύνσεις έναντι του μόνου και κυρίου συστήματος, το οποίο θα είναι αυτό που θα εξασφαλίζει τη χρηματοδότηση. Στο βωμό αυτό γίνονται οι συγχωνεύσεις των εταιρειών, στο βωμό αυτό γίνεται η απελευθέρωση της αγοράς, εκποιείται ο δημόσιος τομέας βασικών επιχειρήσεων, του δημοσίου, στον ιδιωτικό. Στο βωμό αυτό θυσιάζονται πολλά από τα δικαιώματα, τα οποία με πολλούς αγώνες απέκτησαν οι εργαζόμενοι, είτε γενικότερα για το ασφαλιστικό τους και για τις εργασιακές σχέσεις είτε ειδικότερα στον κάθε τομέα, όπως εδώ στο συγκεκριμένο, στο Ταμείο Εθνικής Οδοποιίας, που αυτήν τη στιγμή αλλάζει μορφή και πραγματικά πολλές από τις συμβάσεις των εργαζομένων και πολλά από τα ασφαλιστικά τους δικαιώματα θα είναι μετέωρα. Ρωτήστε τους απεργούς, κύριε Υπουργέ, οι οποίοι και προχθές ακόμα διαδήλωσαν την αντίθεσή τους με αυτές τις ρυθμίσεις τις οποίες κάνετε. Αν ήταν σίγουροι ότι αυτά τα θέματα δεν είναι μετέωρα, δεν θα έφθαναν στις κινητοποιήσεις. Το περασμένο Σαββατοκύριακο…Για το ότι θα θιγούν τα δικαιώματα των εργαζομένων και το ότι τουλάχιστον οι επί συμβάσει εργαζόμενοι και αυτοί οι οποίοι με ένα ασαφές εντελώς σύστημα προσέφεραν όμως σημαντικές υπηρεσίες στο Ταμείο Εθνικής Οδοποιίας και τους οποίους τώρα αφήνετε μετέωρους -και τους αφήνετε- θα ήθελα να πω ότι η καινούρια επιχείρηση, η Ανώνυμη Εταιρεία η οποία θα δημιουργηθεί και που αργότερα αυτή θα ιδιωτικοποιηθεί, θα κρίνει εκείνη το προσωπικό και τις ανάγκες οι οποίες υπάρχουν. Μας λέτε ότι κάνετε ένα ευέλικτο σχήμα. Δεχθείτε τουλάχιστον ότι εσείς προσβλέπετε κάποια οφέλη σε αυτό το σχήμα και αφήνετε κάποια άλλα να μείνουν παραπίσω. Δεν μπορεί να τα έχετε και τα δύο. Στο τέλος καταφέρνετε βέβαια να ρυθμίζετε κάποια θέματα των εργαζομένων για να απαλύνετε τις εντυπώσεις, μεταθέτετε κάποια άλλα στο μέλλον και εκείνο το οποίο μένει κάθε φορά, όπως και με την ΕΥΑΘ και τις άλλες επιχειρήσεις, είναι αυτή η πρόχειρη ιδιωτικοποίηση την οποία κάνετε σε βασικές επιχειρήσεις του δημόσιου τομέα. Και να πούμε τώρα γιατί το Ταμείο Εθνικής Οδοποιίας μπορούσε και ευέλικτο να είναι με την μορφή του νομικού προσώπου δημοσίου δικαίου και σωστά να κάνει τη δουλειά του. Δηλαδή σας πείραξε το ότι όλες οι διαδικασίες τις οποίες θα έκανε για την ανάθεση των έργων, ακόμη και για την ανάθεση έργων που θα γίνονταν με συγχρηματοδότηση ή με παραχώρηση, θα πέρναγαν από τις διαδικασίες του δημόσιου λογιστικού; Ακόμη καλύτερα. Θα ήταν κάποιες διαδικασίες με διαφάνεια και με έλεγχο. Μπορείτε όλα αυτά να τα κάνετε και μέσα από αυτό το νομικό πρόσωπο δημοσίου δικαίου. Εάν δηλαδή έχουμε σαν στόχο να εκσυγχρονίσουμε τις υπηρεσίες μας, να εκσυγχρονίσουμε το οδικό μας δίκτυο, να το αναβαθμίσουμε και από κει και πέρα να είμαστε ειλικρινείς ότι αυτό το οποίο θέλουμε είναι να έχουμε ένα ασφαλές και συντηρούμενο επαρκώς εθνικό δίκτυο σε όλη την επικράτεια και όχι εκεί που τα ανταποδοτικά του οφέλη είναι πάρα πολύ μεγάλα από τα διόδια. Και λέω σε όλη τη χώρα, γιατί κυρίως στους επαρχιακούς δρόμους θρηνούμε θύματα και ο αριθμός των θυμάτων από τα τροχαία ατυχήματα στη χώρα μας είναι ο μεγαλύτερος απ' ό,τι στις υπόλοιπες χώρες της Ευρωπαϊκής ΄Ενωσης. Αν θέλουμε να είμαστε ειλικρινείς σε αυτό, είτε είναι νομικό πρόσωπο δημοσίου δικαίου που το είχατε μέχρι τώρα είτε το κάνετε ανώνυμη εταιρεία, θα πρέπει ο κυρίαρχος σκοπός αυτού του συστήματος να είναι η ασφάλεια, η συντήρηση και η αναβάθμιση του εθνικού δικτύου. Όμως στις διατάξεις αυτού του νομοσχεδίου δεν φαίνεται ότι ο κύριος σκοπός αυτής της ανώνυμης εταιρείας είναι αυτός. Δεν διαφαίνεται, δηλαδή, η βασική υποχρέωση είτε της ανώνυμης εταιρείας του δημοσίου είτε αυτής η οποία θα εξελιχθεί στη συνέχεια σε κάποια εταιρεία με καθαρά ιδιωτικοοικονομικά κριτήρια ότι έχει υποχρέωση να διασφαλίζει αυτό το μεγάλο κοινωνικό αγαθό, που η χώρα μας είναι στην τελευταία θέση αυτήν τη στιγμή. Δεν χρειαζόταν να εκσυγχρονίσετε το Ταμείο Εθνικής Οδοποιίας για να μπορέσετε να το ανταλλάξετε και να κερδίσετε ένα ποσοστό από τη χρηματοδότηση των έργων από τους ιδιώτες. Αυτό το οποίο χρειαζόταν ήταν να βρείτε τους πόρους, είτε αυτούς που εισπράττει το Ταμείο Εθνικής Οδοποιίας -και είναι αρκετοί- είτε και άλλους πόρους από άλλα ταμεία, για να μπορέσετε πραγματικά να διορθώσετε το εθνικό δίκτυο. Ακόμη και στα έργα τα οποία γίνονται σήμερα στην ΠΑΘΕ και στην Εγνατία Οδό δεν έχει γίνει το τελικό οδόστρωμα, ένα οδόστρωμα μη ολισθηρό, το οποίο ευθύνεται για το μεγαλύτερο ποσοστό των θανατηφόρων ατυχημάτων που γίνονται στη χώρα μας. Το πρόγραμμα αυτό του ΥΠΕΧΩΔΕ, το οποίο δεν υλοποιήθηκε ποτέ για τις επιφάνειες κυλίσεως των εθνικών οδών και των αυτοκινητοδρόμων δεν έχει ολοκληρωθεί και ούτε διαφαίνεται από εδώ πώς θα ολοκληρωθεί. Το θέμα είναι να πάρετε κάποια χρήματα, μέσα από τα διόδια, να τα διαθέσετε στους ιδιώτες σαν ανταποδοτικά τέλη για να κατασκευάσουν κάποια έργα. Κι εδώ δεν διαφαίνεται αν τα έργα αυτά θα είναι καθαρά έργα οδοποιίας και συντήρησης του οδικού δικτύου. Είναι τεράστιες οι ανάγκες του οδικού δικτύου, είναι τεράστιες οι ευθύνες σας, το πώς έχετε μέχρι τώρα διαχειριστεί τα χρήματα του Ταμείου Εθνικής Οδοποιίας και σε τι κατάσταση έχετε αφήσει το εθνικό δίκτυο. Μόλις τώρα στις μελέτες της ΠΑΘΕ και της Εγνατίας Οδού προβλέπονται τα σύγχρονα οδοστρώματα τα οποία στην Ευρώπη υπάρχουν εδώ και σαράντα, πενήντα χρόνια. Για το υπόλοιπο εθνικό δίκτυο δεν γίνεται ακόμη καμία μνεία. Θα έλεγα, λοιπόν, ότι έχετε πολύ καλές περιφερειακές υπηρεσίες, την πρώην 3η ΔΕΚΕ και τώρα την ΔΕΚΕ η οποία εντάχθηκε στην περιφέρεια και τη συνεργασία και σύνδεση αυτής με το Ταμείο Εθνικής Οδοποιίας. Αν είχατε αφήσει αυτές τις υπηρεσίες μέσα από τα συμβούλιά σας με ένα σωστό σχεδιασμό να υλοποιήσουν το πρόγραμμα αναβάθμισης και συντήρησης του εθνικού δικτύου, θα μπορούσαν κάλλιστα να το κάνουν με τα μέσα που διαθέτουν. Αν θέλετε δε να προχωρήσετε και παραπέρα, μπορείτε να τους δώσετε τη δυνατότητα να προσλάβουν προσωπικό, γιατί σ' αυτές τις δημόσιες υπηρεσίες εξειδικευμένο και επιστημονικό προσωπικό έχετε να προσλάβετε δεκαπέντε χρόνια και τις έχετε απαξιώσει εντελώς. Δώστε, λοιπόν, και σ' αυτές τις υπηρεσίες τις δυνατότητες -ακόμα και μέσα από τις δυνατότητες που έχει βρει το ΥΠΕΘΟ και άλλα Υπουργεία μέσω της "ΜΟΔ Α.Ε." να παίρνουν εξειδικευμένο προσωπικό- να παίρνουν τεχνικούς συμβούλους, να παίρνουν εξειδικευμένο προσωπικό, να συμπληρώσουν κι έτσι την επιστημονική και εξειδικευμένη επάρκειά τους και να μην λέμε ότι είναι απηρχαιωμένοι. Όλα τα μέσα και τα εργαλεία μπορούμε να τα βρούμε και να τα δώσουμε σ' ένα σύστημα του ΥΠΕΧΩΔΕ το οποίο λειτουργεί εδώ και πάρα πολλά χρόνια. Έχει δημιουργήσει τις υποδομές και αυτό το οποίο θέλει μόνο είναι η ενίσχυσή του σε προσωπικό και σε μέσα. Είμαι απόλυτα σίγουρη ότι το Ταμείο Εθνικής Οδοποιίας με μια καλύτερη σύνδεση με τις αρμόδιες εθνικές υπηρεσίες του ΥΠΕΧΩΔΕ και με μια ενίσχυση προσωπικού σε μέσα , θα μπορούσε κάλλιστα να καλύψει όλον αυτόν τον τομέα των έργων. Και αν θέλετε και κάτι άλλο, αν είχατε το μεγάλο πακέτο αυτό της συντήρησης ή της αναβάθμισης του εθνικού δικτύου, το οποίο θέλατε να το κάνετε και με το σύστημα της συγχρηματοδότησης και είχατε πράγματι τις δυσκολίες ή τις οδηγίες από την Ευρωπαϊκή Ένωση, ότι αυτό θα πρέπει να διεξαχθεί μέσα από μια ειδική υπηρεσία ή από μια ανώνυμη εταιρεία, να κάνατε μια ειδική υπηρεσία, όπως η ΕΥΔΕ-ΠΑΘΕ και να διαχειρισθείτε με αυτόν τον τρόπο το σύστημα. Θα ήταν πάρα πολύ καλό αυτό. Επιμένω, λοιπόν, ότι πολύ βεβιασμένη και θα έλεγα ότι δεν προσφέρει και τίποτα αυτή η συγχώνευση και αυτή η μετατροπή του Ταμείου Εθνικής Οδοποιίας σε ανώνυμη εταιρεία. Εκείνο το οποίο θα αποτελούσε μεγάλη προσφορά εδώ, κύριε Πρόεδρε και κύριε Υπουργέ, γι΄ αυτήν την πανθομολογούμενη αδυναμία, την τραγική αδυναμία που έχει το εθνικό μας δίκτυο -τις μεγάλες ελλείψεις που έχουμε ακόμα στις υποδομές- θα ήταν να ενισχύσετε τους πόρους και να εξαντλήσετε όλα τα συστήματα είτε της απευθείας δημοπράτησης είτε της συγχρηματοδότησης κλπ. Να έχετε πραγματικά ένα σχεδιασμό και εσείς και το ΥΠΕΘΟ για το τι θέλετε τελικά να κάνετε αυτά τα έργα. Όχι αποσπασματικά μεγάλα έργα, χωρίς να συνδέονται μεταξύ τους, χωρίς να αφορούν το σύνολο της επικράτειας, χωρίς να αφορούν και αποκατάσταση καταστάσεων οι οποίες δημιουργούν αυτήν τη στιγμή -όπως το εθνικό μας δίκτυο- τραγικές συνέπειες στον ελληνικό πληθυσμό. Κάτι άλλο. Θα πρέπει τελικά να είχατε τελειώσει με το σύστημα των συμβάσεων παραχώρησης. Θα έπρεπε να είχε προχωρήσει το ΥΠΕΘΟ αυτό το σύστημα. Θα έπρεπε να ξεκαθαρίσει το ΥΠΕΘΟ ποια έργα και τι μέρος των έργων προτίθεται να κάνει με συγχρηματοδότηση ούτως ώστε μαζί με το ΥΠΕΧΩΔΕ να μπορέσετε να κάνετε αυτόν το σχεδιασμό και να δημιουργήσετε αυτούς τους άξονες και από εκεί και πέρα να μας φέρετε εδώ στη Βουλή το πρόγραμμά σας, να μας φέρετε το σχέδιό σας. Και το σχέδιό σας για τις συμβάσεις παραχώρησης και για το πώς θα κατανείμετε τις δραστηριότητές σας και πώς θα εκτελέσετε τα έργα. Μέσα από ένα τέτοιο πλαίσιο να αιτιολογήσετε και αυτές σας τις αποφάσεις, ότι εδώ επειδή δημιούργησα αυτό το πλαίσιο, χρειάζεται να κάνω το ΤΕΟ ανώνυμη εταιρεία, να κάνω το άλλο έτσι και το άλλο διαφορετικά. Όλα, όμως, τα φέρνετε αποσπασματικά, όλα γίνονται πρώτα με μια σπουδή για να δείξει η σοσιαλιστική κυβέρνηση του ΠΑΣΟΚ ότι κάνει τη λεγόμενη απελευθέρωση της αγοράς και την ιδιωτικοποίηση. Αλλά θα τα βρούμε μπροστά μας, όλα αυτά, κύριοι συνάδελφοι Διότι δεν είναι τόσο απλό να παραδίδεις κοινωνικά αγαθά, να τα διαχειρίζονται και πολύ περισσότερο να διαχειρίζονται τη συντήρηση και την ασφάλεια των εθνικών δρόμων οι ιδιώτες και από την άλλη πλευρά να εισπράττονται σημαντικά οφέλη και κέρδη, όπως παραδείγματος χάρη από το αεροδρόμιο των Σπάτων και από το Μετρό πάλι από τους ιδιώτες επί σειρά ετών. Εάν αποτύχεις σε κάτι σε αυτήν τη σύμβαση έχεις υποθηκεύσει ένα πολύ μεγάλο μέρος του οφέλους του ελληνικού δημοσίου.