Home Κοινοβουλευτικός Έλεγχος Επίκαιρες Ερωτήσεις Οι ρυθμίσεις του σχεδίου «Αθηνά» οδηγούν στην πλήρη απαξίωση του ΑΤΕΙΘ

Οι ρυθμίσεις του σχεδίου «Αθηνά» οδηγούν στην πλήρη απαξίωση του ΑΤΕΙΘ

E-mail Εκτύπωση PDF

ΕΠΙΚΑΙΡΗ ΕΡΩΤΗΣΗ

Προς τον κ. Υπουργό Παιδείας και Θρησκευμάτων, Πολιτισμού και Αθλητισμού 

Θέμα: Οι ρυθμίσεις του σχεδίου «Αθηνά» οδηγούν στην πλήρη απαξίωση και διάλυση του Αλεξάνδρειου ΤΕΙ Θεσσαλονίκης 

            Η αναδιάρθρωση στην Τριτοβάθμια Εκπαίδευση είναι μια εξαιρετικά σοβαρή υπόθεση που πρέπει να στοχεύει στην ενίσχυση του ακαδημαϊκού χαρακτήρα, την απομάκρυνση από πελατειακές και κομματικές λογικές και την αντιστοίχηση με τις αναπτυξιακές ανάγκες της χώρας, και βέβαια οι σχετικές γι' αυτήν προτάσεις πρέπει να εισαχθούν στην κοινοβουλευτική διαδικασία. Αντίθετα το σχέδιο «Αθηνά» προωθείται από το Υπουργείο Παιδείας με Προεδρικό Διάταγμα και οι ρυθμίσεις σε καμία περίπτωση δεν οδηγούν στον «εξορθολογισμό του ακαδημαϊκού χάρτη της χώρας».

            Ειδικότερα, όσον αφορά το Αλεξάνδρειο ΤΕΙ Θεσσαλονίκης, ένα εδραιωμένο Ίδρυμα με επιστημονική και τεχνολογική αυτοτέλεια, σημαντικό ερευνητικό έργο αλλά και ισχυρούς δεσμούς με την τοπική βιομηχανία, το σχέδιο «Αθηνά» επιφέρει την πλήρη υποβάθμιση του. Καταργούνται τμήματά του ενώ άλλα, τα οποία είναι άμεσα συνδεδεμένα με την παραγωγική δομή του Πολεοδομικού Συγκροτήματος Θεσσαλονίκης και στα οποία φοιτούν χιλιάδες φοιτητές που στην πλειονότητά τους προέρχονται από την ευρύτερη περιοχή (δεύτερη σε πληθυσμό περιοχή της χώρας), μεταφέρονται στις Σέρρες, τη Φλώρινα και το Μεσολόγγι.

Οι ρυθμίσεις αυτές δημιουργούν πολλαπλά προβλήματα στους 12.000 φοιτητές και στους 160 εργαζομένους του Ιδρύματος, στην τοπική κοινωνία αλλά και στην ποιότητα της παρεχόμενης εκπαίδευσης όσον αφορά κυρίως τις κτιριακές και ερευνητικές του υποδομές.

            Οι φοιτητές καλούνται να μετακινηθούν σε άλλη πόλη και ίσως και σε εντελώς διαφορετική σχολή ενώ επιβαρύνονται οικονομικά σε μια περίοδο βαθειάς οικονομικής κρίσης, γεγονός που συνεπάγεται πλήθος πρακτικών θεμάτων, ακόμη και για τη συνέχιση των σπουδών τους, ενώ ακυρώνεται η επιλογή και κάθε προσπάθειά τους για την εισαγωγή τους στη συγκεκριμένη σχολή. Πλήγμα δέχεται και η τοπική οικονομία δεδομένου ότι το ΑΤΕΙΘ, εδώ και τουλάχιστον 30 χρόνια, λειτουργεί ως μοχλός ανάπτυξης ενώ υποβαθμίζεται η ποιότητα της παρεχόμενης εκπαίδευσης κυρίως γιατί δεν θα αξιοποιούνται οι εξειδικευμένες εγκαταστάσεις και ο εξοπλισμός ενώ θα διακοπούν ενδεχομένως διεθνείς ακαδημαϊκές και ερευνητικές συνεργασίες λόγω της έλλειψης αναγνωρισιμότητας του νέου Ιδρύματος.

 

Μετά από τα παραπάνω ερωτάται ο κ. Υπουργός:

1.Προτίθεται να αναθεωρήσει τις προτάσεις του ώστε να αλλάξει ο συγκεκριμένος σχεδιασμός και να προωθηθεί ένα σχέδιο που θα αξιολογεί με σαφή κριτήρια τα Ιδρύματα και ειδικότερα για το Αλεξάνδρειο ΤΕΙ Θεσσαλονίκης, ώστε με τις επερχόμενες μεταβολές να προκύπτει όφελος σε ακαδημαϊκό και σε δημοσιονομικό επίπεδο και να διασφαλίζεται η ποιοτική εκπαίδευση των φοιτητών χωρίς την πρόσθετη, απαγορευτική σχεδόν για τη συνέχιση των σπουδών τους οικονομική επιβάρυνση;

 

2.Εξετάζεται το ενδεχόμενο της ομοσπονδοποίησης τριών Ιδρυμάτων (ΤΕΙ Σερρών, ΤΕΙ Δυτικής Μακεδονίας, Αλεξάνδρειο ΤΕΙ Θεσσαλονίκης) που θα εξασφαλίζει την αυτοτέλεια του κάθε Ιδρύματος και θα δίνει τη δυνατότητα για εσωτερική αναδιάρθρωση;

  

Η βουλευτής που ερωτά 

Ασημίνα Ξηροτύρη-Αικατερινάρη