Ανταποδοτικά τέλη για τη ΝΕΡΙΤ, χωρίς τη ΝΕΡΙΤ

Δευτέρα, 13 Ιανουάριος 2014 14:59 Ερωτήσεις/ΑΚΕ
Εκτύπωση

ΕΡΩΤΗΣΗ

Προς τους κκ. ΥπουργοΥς:   

1. Υποδομων, Μεταφορων & Δικτυων 

2. Επικρατειας 

 

Θέμα:  Ανταποδοτικά τέλη για τη ΝΕΡΙΤ, χωρίς τη ΝΕΡΙΤ

Στις 11 Ιουνίου 2013 η ελληνική κυβέρνηση αποφάσισε να κλείσει την ΕΡΤ, τη δημόσια ραδιοφωνία και τηλεόραση, κάνοντας την Ελλάδα την πρώτη χώρα του ανεπτυγμένου κόσμου που έμεινε χωρίς δημόσια ραδιοτηλεόραση. Και σήμερα γίνεται και πάλι η πρώτη χώρα στον κόσμο - αναπτυγμένο και μη - στην οποία οι πολίτες καλούνται να πληρώσουν για μια ραδιοτηλεόραση που θα εκπέμψει κανονικό πρόγραμμα, στο μέλλον.

Παρά το ότι είναι μειωμένο κατά 30% σε σχέση με το τέλος που πληρώναμε για την ΕΡΤ, δηλαδή τώρα θα πληρώνουμε 3 ευρώ αντί 4,25 ευρώ, εγείρονται ερωτηματικά για το ύψος αλλά και για το χρόνο που επιλέχθηκε η έναρξη της ισχύος του. 

Σημειώνεται ότι το 2012, το κόστος λειτουργίας της ΕΡΤ ήταν 245 εκατ. ευρώ και τα συνολικά έσοδα από το ανταποδοτικό τέλος περίπου 300 εκατ. Ευρώ εκ των οποίων τα 75 εκ. ευρώ πήγαινε υπέρ του Λειτουργού της Αγοράς Ηλεκτρικής Ενέργειας  (ΛΑΓΗΕ), προσφέροντας: 

Η «Νέα Ελληνική Ραδιοφωνία, Ίντερνετ και Τηλεόραση» (ΝΕΡΙΤ Α.Ε.) θα κοστίζει τουλάχιστον 100 εκατομμύρια ευρώ αλλά μόνο για έναν τηλεοπτικό σταθμό, ένα ραδιόφωνο και ένα διαδικτυακό ιστότοπο! Γεγονός που σημαίνει ότι μας προσφέρονται ελάχιστα με πολύ υψηλό τίμημα.

Ενδιαφέρον επίσης έχει το πως η ΝΕΡΙΤ με τη μία τηλεόραση θα καλύψει το καλοκαίρι το Μουντιάλ καθώς πολλοί αγώνες συμπίπτουν χρονικά. Η απουσία δεύτερου καναλιού έχει ήδη τροφοδοτήσει σενάρια πως κάποιοι αγώνες θα μετακομίσουν σε συνδρομητικό κανάλι με τη ΝΕΡΙΤ να καλύπτει κυρίως τους αγώνες της Εθνικής μας. 

Έτσι λοιπόν οι Έλληνες πολίτες τώρα καλούνται να πληρώσουν το ανταποδοτικό τέλος για την ΝΕΡΙΤ ύψους 3 ευρώ το μήνα, για υπηρεσίες οι οποίες δεν τους παρέχονται. Με ποια αντισταθμιστικά οφέλη όμως;
Σε ερώτησή μας τον Νοέμβριο του 2013 για την οποία ακόμα δεν έχουμε πάρει απάντηση, ερωτούσαμε τον Υπουργό ποιες ενέργειες προγραμματίζονται ώστε να εξασφαλιστεί η ημερομηνία που ορίζεται στο Άρθρο 18 του προσφάτως ψηφισθέντος νόμου 4208/2013 καθώς και το χρονοδιάγραμμα για την έκδοση των κριτηρίων και των διαδικασιών αδειοδότησης των παρόχων περιεχομένου, στη βάση της ίσης μεταχείρισης. Ερωτούσαμε επίσης αν προγραμματίζονται ενέργειες  για την είσπραξη των τελών για την εδώ και μία 20ετία χρήση των συχνοτήτων λειτουργίας των τηλεοπτικών σταθμών.

Πέραν της απάντησης που ακόμα αναμένουμε, τίθεται επιπρόσθετα και το θέμα της ανανέωσης της θητείας του ΕΣΡ. Η Διάσκεψη των προέδρων της Βουλής πρέπει πλέον μέσα στο 2014 να ανανεώσει τη θητεία του Εθνικού Συμβουλίου Ραδιοτηλεόρασης η οποία έχει λήξει προ πολλού. Το Όργανο όχι μόνο έχει χάσει το κύρος του, αλλά τα περισσότερα πρόστιμα καταπίπτουν στο Συμβούλιο της Επικρατείας λόγω της «παράνομης» παραμονής σε θέσεις που δεν τους ανήκουν 3 μελών του, η θητεία των οποίων έχει ξεπεράσει πλέον και τα 11 χρόνια, υπερβαίνοντας το νόμιμο όριο της οκταετίας.

Με βάση τα παραπάνω, ερωτώνται οι κκ. Υπουργοί:

1. Παρέχεται από το νομοθετικό πλαίσιο η δυνατότητα να εισπράττει η Δημόσια Τηλεόραση και Ραδιοφωνία (ΔΤ και ΔΡ) το ανταποδοτικό τέλος της ΝΕΡΙΤ;

2. Μ' αυτό το ισχνό σχήμα η Δ.Τ. θα καταφέρει να ανταποκριθεί στη κάλυψη
της ελληνικής προεδρίας της ΕΕ;

3. Ποιο είναι το χρονοδιάγραμμα της λειτουργίας της ΝΕΡΙΤ και της ετοιμότητας της ΔΤ για την κάλυψη των παραπάνω βασικών γεγονότων;

4. Πώς θα προχωρήσουν οι διαγωνιστικές διαδικασίες για την αδειοδότηση του ψηφιακού παρόχου (χωρίς νομίμως αδειοδοτημένους τηλεοπτικούς σταθμούς) αλλά και των παρόχων περιεχομένου, αν δεν υπάρξει μία νόμιμη διοίκηση του ΕΣΡ; Προγραμματίζεται η ανανέωση της θητείας αυτής;

 

Οι βουλευτές που ερωτούν

 

Ασημίνα Ξηροτύρη-Αικατερινάρη   

 

Νίκος Τσούκαλης