Home Κοινοβουλευτικός Έλεγχος Αντίθετα από τα αναμενόμενα τα αποτελέσματα της απελευθέρωσης των οδικών εμπορευματικών μεταφορών

Αντίθετα από τα αναμενόμενα τα αποτελέσματα της απελευθέρωσης των οδικών εμπορευματικών μεταφορών

E-mail Εκτύπωση PDF

ΕΡΩΤΗΣΗ

Προς τους  κκ. ΥπουργοΥς

 

- Ανάπτυξης και Ανταγωνιστικότητας

- Εργασίας, Κοινωνικής Ασφάλισης και Πρόνοιας

- Μεταφορών, Υποδομών και Δικτύων

Θέμα: Αντίθετα από τα αναμενόμενα τα αποτελέσματα της απελευθέρωσης των οδικών εμπορευματικών μεταφορών

Σύμφωνα με στοιχεία που καταγγέλλουν φορείς του εν λόγω κλάδου (ΟΦΑΕ, Επιμελητήριο  Πιερίας κλπ), η απελευθέρωση των οδικών εμπορευματικών μεταφορών δεν έχει αποφέρει μέχρι στιγμής τα αναμενόμενα αποτελέσματα, αντίθετα έχει δημιουργήσει πολλά προβλήματα τα οποία, σε συνδυασμό με τις ασφαλιστικές και φορολογικές απαιτήσεις, οδηγούν τον κλάδο σε κατακερματισμό και δραματική συρρίκνωση.

Πιο συγκεκριμένα:

  • Όσον αφορά στην απελευθέρωση της αγοράς, έχουν δοθεί περίπου 25 άδειες από το 2011 και μόνο σε ήδη υπάρχουσες εταιρείες αυτοκινητιστών, οπότε δεν έχουν εισέλθει στον κλάδο νέες εταιρείες
  • Το ποσοστό των εναπομεινάντων ενεργών μεταφορέων, που έχουν ακόμη μεταφορικό έργο, αντιστοιχεί στο 40% του συνόλου, δηλαδή, το 60% του στόλου είναι ακινητοποιημένο ή υπολειτουργεί, ποσοστό το οποίο ισούται με 20.000 μεταφορείς σε σύνολο περίπου  33.000, ενώ τα αλλοδαπά έχουν υποκλέψει το μεγαλύτερο μερίδιο αγοράς  
  • Το 90% των αυτοκινητιστών είναι ανασφάλιστοι επειδή αδυνατούν να καλύψουν εισφορές, λόγω ανεργίας, πτώσης του μεταφορικού έργου, και των τιμών μεταφοράς
  • Τα χρέη σε εφορίες και τράπεζες καθώς και στον ασφαλιστικό φορέα ΟΑΕΕ  είναι τεράστια. Επειδή δε, δεν έχουν εξοφλήσει τα χρέη στην εφορία και στον ΟΑΕΕ, απαγορεύεται η πώληση, αντικατάσταση και μεταβολή της μορφής της εταιρείας καθώς και η αντικατάσταση του οχήματός τους, ελκυστήρα  ή ρυμουλκούμενο
  • Έλεγχοι που πραγματοποιήθηκαν, μετά από καταγγελίες του ΟΦΑΕΕ,  αποδεικνύουν ότι ο μεγαλύτερος αριθμός αλλοδαπών οχημάτων μεταφέρει παράνομα τα εμπορευματά τους
  • Τα περισσότερα αλλοδαπά φορτηγά έχουν ιδιοκτήτες Έλληνες που αναγκάζονται να αλλάξουν τις πινακίδες των οχημάτων τους  σε Ρουμανικές και Βουλγαρικές
  • Πολλοί διακινητές εμπορευμάτων (έμποροι, εισαγωγείς, εξαγωγείς, διαμεταφορείς) προτιμούν τα ξένα φορτηγά οχήματα επειδή υπάρχει αδυναμία ελέγχου από τους ελεγκτικούς μηχανισμούς καθώς και δυνατότητα υπερτιμολογήσεων του μεταφορικού κόστους και αποφυγής απόδοσης του ΦΠΑ και όχι επειδή οι ξένοι μεταφορείς είναι φθηνότεροι όπως προβάλλεται ως δικαιολογία

Σε συνέχεια των παραπάνω ερωτώνται οι κκ. Υπουργοί:

  1. Σε ποιες ενέργειες προτίθενται να προβούν για την άμεση στελέχωση και ενεργοποίηση των Μεικτών Κλιμακίων Ελέγχου η απουσία των οποίων δημιουργεί προβλήματα όχι μόνο στην λειτουργία της ελληνικής αγοράς αλλά και σε θέματα ασφάλειας και δημοσίου συμφέροντος;
  2. Εξετάζεται η περίπτωση κινήτρων για τη συνένωση μικρών και μεσαίων εταιρειών του κλάδου;
  3. Εξετάζεται η δυνατότητα ρύθμισης σε αυτοκινηστές που θέλουν να πουλήσουν το οχημά τους και να αποσυρθούν από το επάγγελμα ή να συνταξιοδοτηθούν;

 

Η βουλευτής που ερωτά

 

Ασημίνα Ξηροτύρη - Αικατερινάρη