Ασφάλεια στις πτήσεις και υπολειτουργία ΥΠΑ

Πέμπτη, 10 Ιούλιος 2014 15:56 Ερωτήσεις/ΑΚΕ
Εκτύπωση

ΕΡΩΤΗΣΗ

Προς τους κκ. Υπουργούς:

Υποδομών, Μεταφορών & Δικτύων

Διοικητικής Μεταρρύθμισης & Ηλεκτρονικής Διακυβέρνησης

 

Θέμα: Ασφάλεια στις πτήσεις και υπολειτουργία ΥΠΑ

Είναι γνωστό, εδώ και χρόνια η υποβάθμιση της Υπηρεσίας Πολιτικής Αεροπορίας (ΥΠΑ) από τον ICAO λόγω της έλλειψης επιθεωρητών ασφάλειας πτήσεων και το Ελεγκτικό Συνέδριο είχε διαπιστώσει παράνομες ενέργειες ορισμού υπαλλήλων στη θέση του επιθεωρητή ασφάλειας πτήσεων, χωρίς να διαθέτουν τα τυπικά και ουσιαστικά προσόντα. Σε δημοσιεύματα παρουσιάζονται ανησυχητικά στοιχεία για τη στελέχωση και οργάνωση της Υπηρεσίας Πολιτικής Αεροπορίας (ΥΠΑ), τα οποία θέτουν σε αμφισβήτηση το σύστημα ασφάλειας πτήσεων στην Ελλάδα και ενέχουν κινδύνους για τους επιβάτες.

Η ύπαρξη επιθεωρητών πτήσεων που να έχουν πραγματική πολυετή εμπειρία ως μηχανικοί αεροσκαφών αποτελεί εκ των ουκ άνευ διεθνή προϋπόθεση και υποχρέωση της ΥΠΑ για την εξασφάλιση της ασφάλειας των πτήσεων. Ο δε Υπουργός Υποδομών, Μεταφορών & Δικτύων, αντί να το εξασφαλίσει έθεσε σε διαθεσιμότητα (το φθινόπωρο του 2013) 249 επιθεωρητές ασφαλείας πτήσεων (προερχόμενοι εκ της πρ. ΟΛΥΜΠΙΑΚΗΣ), παρότι επρόκειτο για μηχανικούς αεροσκαφών με μεγάλη εμπειρία, απαξιώνοντας συνεχώς την ΥΠΑ και θέτοντας σε κίνδυνο την ασφάλεια των πτήσεων.

Η έλλειψη έμπειρων και εξειδικευμένων στελεχών που έχουν άμεση σχέση με την ασφαλή λειτουργία των αεροδρομίων της χώρας μας και η χρησιμοποίησή τους σε διοικητικές και γραμματειακές θέσεις δημιουργούν τεράστια προβλήματα στην αντιμετώπιση των προβλημάτων που παρουσιάζουν τα ελληνικά αεροδρόμια στη συντήρηση των συστημάτων και τη στελέχωση τους με προσωπικό, καθώς και στον προγραμματισμό των μεσοπρόθεσμων ενεργειών ανάπτυξης και εκσυγχρονισμού συστημάτων και υποδομών. Αντιμετωπίζονται δηλαδή μέχρι σήμερα οι αερολιμενικο'ι ως διοικητικοί υπάλληλοι.

Επιπρόσθετα η ΟΣΠΑ έχει καταγγείλει ότι ενώ στα αεροπλάνα που έρχονται στην Ελλάδα δεν διαπιστώνονται προβλήματα, αντιθέτως σε άλλες ευρωπαϊκές χώρες κατά μέσο όρο ανά 3 αεροπλάνα διαπιστώνεται πρόβλημα. Η ΟΣΠΑ κατήγγειλε επίσης ότι το προσωπικό της ΥΠΑ δεν έχει την ικανότητα να στελεχώσει το τμήμα Συνεχούς Παρακολούθησης της Πτητικής Ικανότητας των Αεροσκαφών, ούτε προσωπικό ικανό να λειτουργήσει σωστά το σύστημα Αναφοράς Συμβάντων & Ατυχημάτων, με αποτέλεσμα να μην επισκευάζονται οι βλάβες στην Ελλάδα με απώλεια εσόδων και θέσεων εργασίας, αλλά υποβάθμισης της ίδιας της ΥΠΑ. Γίνεται αντιληπτό ότι η κατάσταση είναι πολύ σοβαρή και το πρόβλημα της ΥΠΑ θα πρέπει να επιλυθεί άμεσα.

Λαμβάνοντας υπόψη τα παραπάνω δεδομένα καθώς και τις ολοένα αυξανόμενες ανάγκες σε προσωπικό αλλά και σε υπηρεσιακό έργο, σε συνδυασμό με τη στελεχιακή ένδεια του προσωπικού στην ΥΠΑ,

ερωτώνται οι κ.κ. Υπουργοί:

1.Πως θα αντιμετωπίσετε τις πιθανές συνέπειες σχετικά με τη γενικότερη ασφάλεια των πτήσεων, που απορρέουν από την υποστελέχωση της Υπηρεσίας  καθώς και από τη θέση σε διαθεσιμότητα των 249 έμπειρων στελεχών έτσι ώστε να μην τίθεται κανένα πρόβλημα σε ότι αφορά την ασφάλεια των πτήσεων;

2.Ποιοι πραγματοποιούν τις επιθεωρήσεις των αεροσκαφών  που προσγειώνονται στην Ελλάδα; Διαθέτουν τα απαραίτητα προσόντα και πιστοποιήσεις για τους ελέγχους αυτούς;

3.Πώς δικαιολογείτε το γεγονός ότι στα αεροσκάφη που εισέρχονται στη χώρα μας δεν εντοπίζονται ούτε πλημμέλειες ούτε βλάβες;

4.Πραγματοποιούνται στα ιδιωτικά αεροσκάφη οι υποχρεωτικοί έλεγχοι σύμφωνα με εντολές του κατασκευαστή;  

5.Πόσοι είναι οι επιθεωρητές ασφάλειας πτήσεων της ΥΠΑ και αν όλοι τους διαθέτουν τα τυπικά και ουσιαστικά προσόντα που προβλέπονται από τη νομοθεσία;

6.Γιατί τρίτες χώρες όπως η Κίνα και η Ινδία έχουν υποβαθμίσει την Ελλάδα στα θέματα ασφάλειας πτήσεων;

7.Θα πειστεί τελικά το Υπουργείο ότι πρέπει να διακόψει την διαθεσιμότητα των 249 πρώην υπαλλήλων της Ολυμπιακής και να τους θέσει άμεσα στην διάθεση της υπηρεσίας τους; Και επιπλέον να στελεχώσει τις ανάγκες σε διοικητική και γραμματειακή υποστήριξη από διοικητικούς υπαλλήλους του δημόσιου τομέα, που βρίσκονται και αυτοί σε διαθεσιμότητα; Άλλως, σκοπεύει να προωθήσει την άμεση πρόσληψη από την ΥΠΑ του κατάλληλου εξειδικευμένου προσωπικού ασφάλειας πτήσεων και λοιπών τμημάτων, που να είναι σε θέση να εφαρμόζει πιστά τους ευρωπαϊκούς και διεθνείς κανονισμούς;

 

 

Η βουλευτής που ερωτά

 

Ασημίνα Ξηροτύρη Αικατερινάρη