Home Κοινοβουλευτικός Έλεγχος Καθυστερήσεις στην αναβάθμιση του Αεροδρομίου Β. Πύρρος Ιωαννίνων και προοπτική κατάργησης του

Καθυστερήσεις στην αναβάθμιση του Αεροδρομίου Β. Πύρρος Ιωαννίνων και προοπτική κατάργησης του

E-mail Εκτύπωση PDF

ΕΡΩΤΗΣΗ 

Προς τους κκ. ΥπουργοYς

- Υποδομών, Μεταφορών και Δικτύων

- Οικονομικών

Θέμα: Καθυστερήσεις στην αναβάθμιση του Αεροδρομίου Β. Πύρρος Ιωαννίνων και προοπτική κατάργησης του

Η αναβάθμιση του αεροδρομίου Β. Πύρρος Ιωαννίνων αποτελεί ένα από τα πιο σημαντικά έργα για την Περιφέρεια Ηπείρου, του οποίου η υλοποίηση συζητείται εδώ και 22 χρόνια. Τελικά δημοπρατήθηκε το 2007 με προϋπολογισμό 21 εκ. €, χρηματοδοτείται από εθνικούς πόρους και μέχρι σήμερα έχει υλοποιηθεί μόλις το 35% του συμβατικού αντικειμένου, ενώ η ολοκλήρωση του υφίσταται συνεχείς αναβολές.

Λόγω της κρίσης και της έλλειψης διαθέσιμων πόρων αποφασίστηκε αντί της κατασκευής νέου κτιρίου αεροσταθμού εμβαδού 10.400 τμ (εκ των οποίων τα 5.000 τμ ανήκουν στο υπόγειο), η αξιοποίηση του υπάρχοντος αεροσταθμού (1.500 τμ), με παράλληλη αναβάθμιση του και η προσθήκη νέου κτιρίου με υπόγειο για τις μηχανολογικές εγκαταστάσεις, δηλαδή νέος αεροσταθμός συνολικής επιφάνειας της τάξεως των 3.500 τμ., μειώνοντας τον προϋπολογισμό του σε 7,9 εκ. €.

Το χρονοδιάγραμμα υλοποίησης προβλέπει αποπεράτωση των έργων τον Μάιο του 2014 και το κρίσιμο ερώτημα που γεννάται εάν θα υπάρξει και νέα παράταση και πόσο μεγάλη θα είναι, δεδομένο ότι το υπουργείο το ενέταξε στα άμεσα επισφαλή έργα.

Παράλληλα, πέραν της μείωσης του φυσικού αντικειμένου, το αεροδρόμιο έχει υποστεί σημαντική υποβάθμιση λόγω της μείωσης των δρομολογίων Ιωαννίνων – Αθηνών.

Είναι γνωστό ότι βασικό χαρακτηριστικό της Περιφέρειας Ηπείρου είναι η απομόνωση της λόγω της γεωγραφικής της θέσης και της υφιστάμενης μεταφορικής της υποδομής σε σχέση με τον ευρύτερο περιφερειακό και εθνικό χώρο. Η Ήπειρος παραμένει - παρά τη λειτουργία της Εγνατίας Οδού - αποκλεισμένη λόγω κακού οδικού δικτύου και της μεγάλης καθυστέρησης των έργων των αυτοκινητοδρόμων της χώρας (Ιονία Οδός, Ε65) ενώ Εθνική Οδός Αντίρριου-Ιωαννίνων συγκαταλέγεται μεταξύ των πρώτων σε θανατηφόρα τροχαία ατυχήματα.

Επίσης γνωστό είναι ότι η Περιφέρεια παρουσιάζει μεγάλη ποικιλία αξιόλογων φυσικών οικοσυστημάτων και πολιτιστικών μνημείων και, κατ’ επέκταση, παρουσιάζει μεγάλο δυναμικό τουριστικής ανάπτυξης στην οποία θα συνέβαλε καταλυτικά ένα αναβαθμισμένο και σύγχρονο Αεροδρόμιο το οποίο θα μπορούσε να συνδεθεί με πόλεις του εξωτερικού και ιδιαίτερα της Ιταλίας αυξάνοντας έτσι την ελκυστικότητα της Ηπείρου ως τουριστικού προορισμού – σύμφωνα και με μελέτη του Υπουργείου Ανάπτυξης «Μελέτη Τουριστικής Ανάπτυξης Περιφέρειας Ηπείρου» ήδη από το 2003.

Πέραν των ανωτέρω, δημοσιεύματα αναφέρουν ότι το αεροδρόμιο είναι ανάμεσα στα 22 περιφερειακά αεροδρόμια πρόκειται να καταργηθούν βάση εισήγησης της Τρόικα, ενδεχόμενο ωστόσο το οποίο διαψεύστηκε από το ΤΑΙΠΕΔ με σχετική ανακοίνωσή του, χωρίς όμως να δίνει παράλληλα και συγκεκριμένες απαντήσεις.

Δεδομένου ότι:

- Η πόλη των Ιωαννίνων και η Περιφέρεια Ηπείρου προσβλέπει στην αύξηση του τουρισμού για την αντιμετώπιση της μεγάλης ανεργίας που την μαστίζει.

- Η ανάπτυξη του τουρισμού προϋποθέτει επαρκές δίκτυο μεταφορών και, κυρίως, ένα αναβαθμισμένο και σύγχρονο Αεροδρόμιο, συνεπώς, απαιτείται η άμεση επανεκκίνηση και ολοκλήρωση του έργου.

- Το αεροδρόμιο Ιωαννίνων αποτελεί θεσμοθετημένο σημείο εισόδου στη χώρα, σύμφωνα με την Υπηρεσία Πολιτικής Αεροπορίας, συνεπώς υπάρχει δυναμική εξέλιξης του σε διεθνές αεροδρόμιο.

-  Οι συνεχείς καθυστερήσεις και αναβολές της ολοκλήρωσης του έργου το έχουν καταστήσει ένα ‘σύγχρονο γεφύρι της Άρτας’ με όλα τα πολλαπλασιαστικά αρνητικά αποτελέσματα.

- Τα αντιφατικά δημοσιεύματα περί κατάργησης ή μη του αεροδρομίου σε συνδυασμό με τις καθυστερήσεις υλοποίησης της αναβαθμισής του  αυξάνουν τα ήδη πολλά προβλήματα της περιοχής η οποία παραμένει για δεκαετίες, επί της ουσίας, αποκλεισμένη.

Ερωτώνται οι κκ. Υπουργοί:

1.Σε ποιους παράγοντες οφείλονται οι συνεχείς καθυστερήσεις στην ολοκλήρωση του έργου και ποιο είναι το τελικό χρονοδιάγραμμα υλοποίησής του;

2.Έχετε λάβει ή θα λάβετε μέτρα επίσπευσης του έργου;

3.Είναι στο σχεδιασμό του Υπουργείου η αναβάθμιση και αξιοποίηση του αεροδρομίου είτε ως κρατικό είτε μέσω της ιδιωτικοποίησής του ή αληθεύουν τα σενάρια περί κατάργησής του;

4.Θα υπάρξει περαιτέρω καθυστέρηση του έργου λόγω του περιορισμού του φυσικού αντικειμένου και αν ναι για πόσο χρονικό διάστημα;

 

Η βουλευτής  που ερωτά

 

Ασημίνα Ξηροτύρη-Αικατερινάρη

 

Νίκη Φούντα