Σχετικά με τα μεσονύχτια δρομολόγια των αστικών συγκοινωνιών στην Αττική και τα δρομολόγια στην ευρύτερη περιοχή του Πειραιά

Παρασκευή, 29 Νοέμβριος 2013 15:47 Ερωτήσεις/ΑΚΕ
Εκτύπωση

Ερώτηση

Προς τον κ. Υπουργό

Υποδομών Μεταφορών & Δικτύων

Θέμα: «Σχετικά με τα μεσονύχτια δρομολόγια των αστικών συγκοινωνιών στην Αττική και τα δρομολόγια στην ευρύτερη περιοχή του Πειραιά»

Τα αστικά μέσα συγκοινωνίας αποτελούν κρίσιμο κομμάτι στην εύρυθμη λειτουργία του άστεως και επομένως οι υπηρεσίες που προσφέρουν οφείλουν να ρυθμίζονται βάσει των κοινωνικών αναγκών. Ωστόσο, στην περίπτωση των αστικών συγκοινωνιών Αττικής και συγκεκριμένα στα μεταμεσονύχτια δρομολόγια αλλά και στα δρομολόγια στην ευρύτερη περιοχή του Πειραιά οι προσφερόμενες υπηρεσίες δεν ανταποκρίνονται στις ανάγκες των πολιτών.

Σε ό,τι αφορά στα μεταμεσονύχτια δρομολόγια, η μεταμεσονύχτια παράταση της λειτουργίας, Παρασκευής και Σαββάτου, των σταθερών αστικών συγκοινωνιών έχει επικροτηθεί από τους πολίτες και ειδικά από τη νεολαία αλλά και τους εργαζόμενους. Η πρωτοβουλία αυτή συνεισφέρει θετικά στο οικολογικό ισοζύγιο αφού μειώνει την κίνηση των ΙΧ και ΤΑΧΙ, καθώς επίσης δημιουργεί θέσεις εργασίας στον ΟΑΣΑ. Τα μεταμεσονύχτια δρομολόγια αφορούν κυρίως στα μέσα που ανήκουν στην «Σταθερές Συγκοινωνίες Α.Ε.» (ΣΤΑΣΥ) αλλά όχι στην «Οδικές Συγκοινωνίες Α.Ε.» (ΟΣΥ).

Συγκεκριμένα το ΜΕΤΡΟ λειτουργεί μέχρι τις 2.00 πμ., ο ΗΣΑΠ μέχρι τις 1.00 πμ. όπως και τις καθημερινές, το δε ΤΡΑΜ μέχρι τις 2.30 πμ.. Τα αστικά λεωφορεία και τρόλεϊ πλην ελαχίστων δρομολογίων δεν παρατείνουν την λειτουργία τους με αποτέλεσμα τα οφέλη από την παράταση της λειτουργίας να περιορίζονται. Τις υπόλοιπες μέρες τα περισσότερα μέσα σταματούν τα μεσάνυχτα, πλην του ηλεκτρικού και του ΤΡΑΜ που λειτουργούν μέχρι τις 1.00 πμ. όπως και κάποιων μεμονωμένων γραμμών λεωφορείων και τρόλεϊ. Δεν υπάρχει δηλαδή ένα ολοκληρωμένο μεταμεσονύχτιο δίκτυο αστικών συγκοινωνιών που να καλύπτει όλο το λεκανοπέδιο.

Στις συγκοινωνίες της ευρύτερης περιοχής του Πειραιά παρατηρούνται ελλείψεις στον σχεδιασμό των δρομολογίων. Σχετικά με την σύνδεση της περιοχής με το αεροδρόμιο Ελευθέριος Βενιζέλος η αντίστοιχη λεωφορειακή γραμμή ξεκινά μόνο από τον Δήμο Πειραιά με αποτέλεσμα οι υπόλοιποι δήμοι της περιοχής (Δραπετσώνα-Κερατσίνι, Νίκαια-Ρέντη, Κορυδαλλός, Πέραμα) να μην έχουν απευθείας σύνδεση με το αεροδρόμιο.

Ορισμένα δρομολόγια λεωφορειακών γραμμών που συνδέουν κάποιες περιοχές της Β΄ Πειραιά, όπως η Άνω Νεάπολη και το Άνω Πέραμα, έχουν αραιές συγκοινωνίες είτε προς την Αθήνα είτε προς τον Πειραιά.

Επιπλέον τα δρομολόγια του προαστιακού σιδηρόδρομου είναι πολύ αραιά, ανά μία ώρα, με το τελευταίο δρομολόγιο να είναι στις 10.30 μμ., με αποτέλεσμα να μην μπορούν να εξυπηρετηθούν οι πολίτες της ευρύτερης περιοχής με αποτέλεσμα να ακυρώνεται η χρησιμότητα του μέσου.

Παρατηρείται δε κάποια διαφορά στη συχνότητα των δρομολογίων του μετρό στην γραμμή Ανθούπολη-Ελληνικό. Συγκεκριμένα, οι συρμοί τερματίζουν συχνότερα στον σταθμό Αγίου Δημητρίου και αργότερα στον τερματικό σταθμό του Ελληνικού, με αποτέλεσμα να εξυπηρετούνται δυσκολότερα οι πολίτες του Νότιου λεκανοπεδίου.

Τέλος αναφέρεται ότι οι εργασίες επέκτασης του ΤΡΑΜ προς Πειραιά δεν έχουν ακόμη ξεκινήσει.

Βάσει των ανωτέρω,

Ερωτάται ο αρμόδιος Υπουργός

1. Τί προτίθεται να κάνει το Υπουργείο για το ζήτημα του ολοκληρωμένου σχεδιασμού μεταμεσονύχτιας συγκοινωνίας; Προτίθεται να δώσει, σε πρώτη φάση, παράταση λειτουργίας στα δρομολόγια της ΟΣΥ όπως ισχύει για την ΣΤΑΣΥ;

2. Υπάρχει πρόβλεψη για συχνότερα λεωφορειακά δρομολόγια σε περιοχές της Β΄ Πειραιά που βρίσκονται σε απομακρυσμένα σημεία από κεντρικές οδούς;

3. Τί προτίθεται να πράξει σχετικά με την απευθείας σύνδεση των δήμων της Β΄ Πειραιά με το αεροδρόμιο Ελευθέριος Βενιζέλος;

4. Τί προτίθεται να πράξει σχετικά με την συχνότητα των δρομολογίων των συρμών του ΜΕΤΡΟ στη γραμμή Ανθούπολη-Ελληνικό;

5. Πότε προβλέπεται να ξεκινήσουν οι εργασίες κατασκευής επέκτασης του ΤΡΑΜ στον Πειραιά;

 

 

Οι ερωτώσες Βουλευτές

Μαρία Γιαννακάκη

 

Ασημίνα Ξηροτύρη-Αικατερινάρη