Home Επικαιρότητα
Επικαιρότητα

Αυτοσκοπός δεν μπορεί να είναι η εξουσία, αλλά η προάσπιση της «Ανεξαρτησίας και εθνικής κυριαρχίας, της Δημοκρατίας, κοινωνικής δικαιοσύνης και συνοχής

E-mail Εκτύπωση PDF

Η Ασημινα Ξηροτύρη, εν βρασμώ ψυχής έγραψε

Αυτοσκοπός δεν μπορεί να είναι η εξουσία, αλλά η προάσπιση της «Ανεξαρτησίας και εθνικής κυριαρχίας, της Δημοκρατίας, κοινωνικής δικαιοσύνης και συνοχής

Η διακυβέρνηση από τον ΣΥΡΙΖΑ μετά την πολυδιάσπασή του–κυρίως την αποχώρηση της πλειοψηφίας του αριστερού ιδρυτικού του τμήματος- και την μετάλλαξή του μετά την αγαστή συνεργασία με το παλαιο ΠΑΣΟΚ και τους δεξιούς ΑΝΕΛ, αφυδατώνεται συνεχώς.

Το παιχνίδι της εξουσίας,σε συνδυασμό με τα προβλήματα της διογκούμενης κρίσης και τις πιέσεις των δανειστών,περιορίζουν πλέον κάθε προοδευτική,σύγχρονη, αναπτυξιακή και κοινωνική λειτουργία. Όσο για την «αριστερή» λειτουργία της διακυβέρνησης ουδείς πλέον έχει τέτοια αυταπάτη.

Μετά την τρικυμιώδη διακυβέρνηση του α΄εξαμήνου του 2015 και την παρωδία του δημοψηφίσματος, που τα πληρώσαμε με νέες θυσίες και με την επιβολή ενός τρίτου βαρύτατου μνημονίου,σήμερα με τις τελευταίες ρυθμίσεις και τα μέτρα εξειδίκευσής τους η Κυβέρνηση υπερκαλύπτει τις απαιτήσεις των δανειστών ως βασιλικότερη του βασιλέως.

Αποκορύφωμα! τόσο η αποδοχή του νεοφιλελεύθερου «αυτόματου κόφτη», μέτρου που ακυρώνει επ΄αόριστον την κορυφαία κοινοβουλευτική διαδικασία έγκρισης ή τροποίησης του προυπολογισμού της χώρας,όσο και η αποδοχή του «Υπερταμείου» ως εργαλείο συνδιαχείρισης στο διηνεκές με τους εταίρους της εθνικής μας, δημόσιας περιουσίας ή ακριβέστερα της επί ένα αιώνα παραχώρησης στους εταίρους δικαιωμάτων επί της εθνικής μας κυριαρχίας.

Τα πάντα,ο φυσικός μας πλούτος, ακόμη και τα δημόσια αγαθά για τα οποία σύσσωμοι και με δημοψηφίσματα αντισταθήκαμε, όπως το νερό, η ενέργεια, οι δημόσιες συγκοινωνίες παραδίδονται για ένα αιώνα στο Υπερταμείο προς ιδιωτικοποίηση από τα νεοφιλελεύθερα κέντρα των δανειστών μας, που χρυσώνεται ως «αξιοποίηση».

Πως να τα δικαιολογήσει όλα αυτά και να μην αντισταθεί πλέον ένας συνεπής, προοδευτικός και πολύ περισσότερο αριστερός πολίτης, πως να ελπίζουν οι νέες γενιές όταν το ασφαλιστικό, ο κόφτης και το υπερταμείο θα αφυδατώνουν το μέλλον τους επί ένα αιώνα?

Άραγε παλιοί μου «σύντροφοι» (τα εισαγωγικά για σας) όταν αγωνιζόμασταν για «Ανεξαρτησία, Εθνική κυριαρχία και Δημοκρατία», δεν καταλαβαίνετε ότι σήμερα ο κόφτης και το υπερταμείο είναι κατεξοχήν τα εργαλεία που ανατρέπουν ένα – ένα αυτά τα οράματά μας και μαζί με τα συνεχιζόμενα οριζόντια μέτρα και την απραξία για την ανάπτυξη ανατρέπουν και αυτό για την «κοινωνική δικαιοσύνη και συνοχή»?Θα συνεχίσετε αυτή την καταστροφική περιδίνιση χάριν της εξουσίας?

Αν ναι! τουλάχιστον μην απαξιώνετε τον ορθό πολιτικό λόγο, κυρίως κατά την κοινοβουλευτική διαδικασία και πολύ περισσότερο σεβαστείτε τον ελληνικό λαό και τους αγώνες του για «Ανεξαρτησία, Εθνική κυριαρχία, για Δημοκρατία , κοινωνική δικαιοσύνη και συνοχή».

 

Άρθρο Ασ. Ξηροτύρη στον Αγγελιοφόρο της Κυριακής για την πορεία της κυβέρνησης

E-mail Εκτύπωση PDF

«Οι Έλληνες πολίτες με την ψήφο τους ολοκλήρωσαν το βήμα για την επιστροφή της ελπίδας», είπε ο Αλέξης Τσίπρας το βράδυ των εκλογών. Πράγματι το αποτέλεσμα της κάλπης άνοιξε το δρόμο για ελπιδοφόρες, προοδευτικές αλλαγές στην πορεία της χώρας .

Από την επομένη όμως άρχισε ο μεγάλος αγώνας της Κυβέρνησης για την κρίσιμη, με αξιοπρέπεια διαπραγμάτευση για τη νέα συμφωνία που θα κλείσει οριστικά το μνημόνιο, θα επαναφέρει την ισότιμη θέση της χώρας στην Ευρώπη και θα βάλει τις βάσεις για μία βιώσιμη ανάπτυξη με αναδιάρθρωση του δυσθεώρητου χρέους.

Η απόφαση της κυβέρνησης να τηρήσει το σύνολο των προεκλογικών της δεσμεύσεων παράλληλα με την επιδίωξη για μία βιώσιμη συμφωνία με τους εταίρους, όπως τόνισε ο πρωθυπουργός κατά τις προγραμματικές δηλώσεις, είναι και το μεγάλο ζητούμενο που άνοιξε στο εσωτερικό του ΣΥΡΙΖΑ και στην κοινωνία ένα νέο κύκλο προβληματισμού και αμφισβήτησης, ιδιαίτερα μετά τη νέα συμφωνία της 4μηνης παράτασης της δανειακής σύμβασης (κατά την αντιπολίτευση του μνημονίου).

Η πλειοψηφία των πολιτών αντιλαμβάνεται ότι σταδιακή αλλαγή είναι εφικτή μέσα από ένα δύσβατο δρόμο. Θέλουν όμως αυτή να προχωρήσει στη βάση της νωπής εντολής που έδωσαν στη νέα κυβέρνηση. Αντιλαμβάνονται ότι η συμφωνία που πέτυχε στο Eurogroup, αποτέλεσμα μιας δύσκολης και εντός στενών χρονικών περιθωρίων επαναδιαπραγμάτευσης, έχει θετικό πρόσημο. Σε μια διαπραγμάτευση με παρά πολλέ δυσκολίες, με αντιπαραθέσεις, πολύ περισσότερο που στην Ευρώπη είναι κυρίαρχες οι συντηρητικές πολιτικές και πολλά οργανωμένα συμφέροντα.

Ο Πρωθυπουργός τόνισε πρρόσφατα ότι βασικοί στόχοι αυτής της διαπραγμάτευσης ήταν: Ο διαχωρισμός της δανειακής σύμβασης από τα καταστροφικά μνημόνια και μια ενδιάμεση συμφωνία - γέφυρα που θα έδινε τόπο και χρόνο για την ουσιαστική διαπραγμάτευση τόσο για το χρέος, όσο και για ένα συμβόλαιο ανάπτυξης έξω από τη λιτότητα.

Αναγνωρίζοντας ότι δεν υπάρχει καμιά αυταπάτη, δεν είναι ώρα ούτε για πανηγυρισμούς ούτε για επανάπαυση. “Είναι η αρχή της αρχής, ένα πρώτο βήμα, αλλά με τεράστια προβλήματα μπροστά μας.”

Είναι ανάγκη γιαυτό η κυβέρνηση να φέρει τη συμφωνία παράτασης της δανειακής σύμβασης στη Βουλή. Κατ΄εμέ προς ψήφιση ή τουλάχιστον προς συζήτηση σε επίπεδο πολιτικών αρχηγών .

Όσον αφορά το κυβερνητικό σχήμα είναι έτοιμο το επόμενο διάστημα να δώσει τη μάχη μέρα με τη μέρα; Το χαρακτηρίζουν οι επιλογές των βασικών, ικανών στελεχών του ΣΥΡΙΖΑ, έξυπνες επιλογές νεώτερων στελεχών και οι συνήθεις επιλογές διεύρυνσης από Πασοκογενείς και βέβαια από τους ΑΝΕΛ.

Άρα για την αποτελεσματική Συνοχή του χρειάζεται εγρήγορση, λαμβάνοντας υπόψη ότι οι αρμοδιότητες όλων δεν είναι επαρκώς θεσμοθετημένες. Τώρα αμιγώς αριστερή δεν την λες τη νέα Κυβέρνηση, παρά ταύτα πρέπει να της δείξουμε εμπιστοσύνη, να της δώσουμε χρόνο, πάντα με επαγρύπνηση και άσβεστη την ελπίδα για την προοδευτική αλλαγή και ανασυγκρότηση της χώρας, την δημοσιονομική προσαρμογή με ανάπτυξη και κοινωνική προστασία. Για να τρέξουν το συντομότερο τα μέτρα επίλυσης των αναγκών της χώρας και του προγράμματος της Θεσσαλονίκης: για την αντιμετώπιση της ανθρωπιστικής κρίσης και την κοινωνική συνοχή, την πάταξη της φοροδιαφυγής και την αποτελεσματική είσπραξη εσόδων που διαφεύγουν με παράλληλη φορολογική διευκόλυνση των αδυνάτων, για την εξυγίανση του κράτους, την δίκαιη και αποτελεσματική λειτουργία του.

Και το κρισιμότερο για την έξοδο από τη λιτότητα με την επανεκκίνηση της αναπτυξιακής προσπάθειας, την σύνθεση ενός μεσοπρόθεσμου προγράμματος για την παραγωγική ανασυγκρότηση της χώρας, χωρίς παράλογα πρωτογενή πλεονάσματα και ορατή μία βιώσιμη αναδιάρθρωση του χρέους.

Τα τελευταία τέσσερα χρόνια οι πολιτικές επιλογές που ακολουθήθηκαν ήταν η βίαιη δημοσιονομική προσαρμογή, η σταθεροποίηση της οικονομίας με πλήρη στασιμότητα στην αναπτυξική διαδικασία, με την περικοπή δαπανών για δημόσιες επενδύσεις και την πλήρη απορύθμιση της αγοράς εργασίας.

Η νέα Κυβέρνηση πρέπει ταυτόχρονα με την αντιμετώπιση της ανθρωπιστικής κρίσης και των αναγκαίων προοδευτικών μεταρρυθμίσεων, να επανακινήσει την αναπτυξιακή διαδικασία με ένα βιώσιμο εθνικό σχέδιο ανασυγκρότησης με αιχμή την ανάσχεση της ανεργίας. Να μην κάνει το ίδιο τραγικό λάθος της μετάθεσής του.

Η ανάπτυξη είναι η αιχμή του δόρατος και η αναγνώριση των θυσιών του ελληνικού λαού για μία γενναία διαπραγμάτευση για αξιοπρεπή ζωή των πολιτών και ισότιμη θέση της χώρας στην Ευρώπη.

 

Θεσσαλονικη 08/03/2015

 

Η Μίνα Ξηροτύρη για την Ημέρα της Γυναίκας: "Χρόνια μας πολλά με αλληλεγγύη και ισότητα"

E-mail Εκτύπωση PDF

blob

 

ΧΡΟΝΙΑ ΜΑΣ ΠΟΛΛΑ ΜΕ ΕΓΡΗΓΟΡΣΗ ΓΙΑ ΤΗΝ ΠΡΑΓΜΑΤΙΚΗ ΙΣΟΤΗΤΑ
ΜΕ ΑΓΑΠΗ ΓΙΑ ΟΣΕΣ ΓΥΝΑΙΚΕΣ ΕΙΝΑΙ ΑΚΟΜΗ ΣΤΗΝ ΑΡΧΗ ΤΟΥ ΑΓΩΝΑ

ΜΕ ΑΛΛΗΛΕΓΓΥΗ ΓΙΑ ΤΙΣ ΠΟΛΛΕΣ ΠΟΥ ΔΕΝ ΕΧΟΥΝ ΤΙΠΟΤΑ ΓΙΑ

ΤΑ ΠΑΙΔΙΑ ΤΟΥΣ, ΓΙΑ ΤΗ ΖΩΗ ΤΟΥΣ, ΓΙΑ ΤΑ ΟΝΕΙΡΑ ΤΟΥΣ

 

Η Ασ. Ξηροτύρη για τις προγραμματικές δηλώσεις της Κυβέρνησης

E-mail Εκτύπωση PDF
Συγκρατημένος και σε πολλά σημεία επιγραμματικός στην ομιλία του ο Πρωθυπουργός, αλλά και συγκινημένος προς το τέλος της, παρουσίασε τις προγραμματικές δηλώσεις της Κυβέρνησης. Την ομιλία του χαρακτήριζαν οι συχνές αναφορές στο Σύνταγμα, στην ανάκτηση της εθνικής κυριαρχίας και της ισότιμης θέσης της χώρας στην ΕΕ και βέβαια στην τήρηση των προεκλογικών δεσμεύσεων με στήριγμα τις δυνάμεις του κυρίαρχου λαού.
Αναφορικά με το χρέος και τη διαπραγμάτευση επανέλαβε για μία ακόμη φορά ότι η διόγκωση του χρέους είναι πρόβλημα των πολιτικών επιλογών με την καταστροφική πολιτική της λιτότητας, η οποία και το ανακυκλώνει. Με το βλέμμα στραμμένο στην ενωμένη Ευρώπη, αυτή της  κατανόησης και της αλληλεγγύης των λαών και όχι του μίσους, εξέφρασε την αισιοδοξία για μία συμφωνία γέφυρα ως τον Ιούνιο με διαπραγμάτευση για την αναδιάρθρωση του χρέους, συνεργασία για την ανάπτυξη, και παράλληλα σεβασμό προς τους εταίρους πιστωτές. 
Χωρίς να εξειδικεύσει τις προτάσεις του, έστω και επιγραμματικά, ανέφερε ότι το πρόβλημα του χρέους θα πάρει χρόνο, αλλά είναι άμεση ανάγκη να εξευρεθεί το πλαίσιο μίας συμφωνίας αμοιβαία αποδεκτής, όπως και η δυνατότητα ενός μεσοπρόθεσμου προγράμματος για την παραγωγική ανασυγκρότηση της χώρας, χωρίς παράλογα πρωτογενή πλεονάσματα που συντηρούν την λιτότητα και βαθαίνουν την ύφεση.  
Με βάση το πρόγραμμα της Θεσσαλονίκης ανέδειξε ως πρώτη προτεραιότητα, και σωστά, την αντιμετώπιση της ανθρωπιστικής κρίσης με άμεσα ή –προς έκπληξη- μεσοπρόθεσμα μέτρα, που μάλλον θα τα έλεγες παροχές, για την άμεση ανακούφιση των φτωχών και ανέργων, δεν εντάσσονται όμως σε ένα συγκεκριμένο, στρατηγικό σχέδιο για την κοινωνική ανάκαμψη (η κριτική του ΚΚΕ στο θέμα αυτό έχει βάση).
Αναφέρθηκε στη μείωση των δημόσιων δαπανών με μία σειρά μέτρων που έχουν συμβολικό, επικοινωνιακό χαρακτήρα. Φοβάμαι πως αρκετά έχουν μία οριζόντια αντίληψη και ενδεχόμενα να πλήξουν τον όποιο στρατηγικό και κυρίως αναπτυξιακό ρόλο που απέμεινε στο δημόσιο τομέα και τους Οργανισμούς του ή να επισκιάσουν την μεγάλη και ουσιαστική προσπάθεια που πρέπει να γίνει για μία ουσιαστική διοικητική μεταρρύθμιση και αναβάθμιση του δημόσιου τομέα.
Απαραίτητη η ενότητα με τα άκρως αναγκαία μέτρα, που δυστυχώς καθυστέρησαν προκλητικά από την έλλειψη πολιτικής βούλησης, για την πάταξη της φοροδιαφυγής και του λαθρεμπορίου, τον έλεγχο των λιστών όπως και των ενδοομιλικών συναλλαγών και κυρίως για όλα αυτά την είσπραξη των τεράστιων δημόσιων πόρων που διαφεύγουν. Κοινός τόπος και πάγιο αίτημα ένα δίκαιο, σταθερό με προοδευτική κλίμακα φορολογικό σύστημα, τη δημιουργία περιουσιολογίου και την αντικατάσταση του περιβόητου ΕΝΦΙΑ με τον φόρο μεγάλης ακίνητης περιουσίας (το ύψος και πως αναμένεται). Για όλα αυτά όπως εύστοχα επεσήμανε αναγκαία είναι η δημοσιονομική ισορροπία και το αίσθημα ευθύνης και η συμβολή των Ελλήνων πολιτών.
Μετά και από τις αναμενόμενες νέες ρυθμίσεις για τα μεγάλα θέματα  της εργασιακής ειρήνης και κοινωνικής ασφάλισης, της  Υγείας, της Παιδείας, της Δημόσιας τάξης και της Μεταναστευτικής πολιτικής, προσέγγισε το πολύ κρίσιμο θέμα της παραγωγικής ανασυγκρότησης και οικονομικής ανάκαμψης και ανάπτυξης της χώρας. Περίμενα πολλά περισσότερα, έστω στο επίπεδο των προγραμματικών αξόνων και των διεκδικήσεων για την επανεκκίνηση της αναπτυξιακής διαδικασίας, με ένα άλλο παραγωγικό μοντέλο και για μία ρήτρα ανάπτυξης που θα δημιουργήσει σταθερές και βιώσιμες θέσεις εργασίας, θα στηρίξει το παραγωγικό δυναμικό της χώρας και τις ΜμΕπιχερήσεις, θα αξιοποιήσει τον φυσικό και ορυκτό πλούτο και θα αναδείξει τον  πρωτογενή της τομέα.
Όταν ως κυρίαρχα προβλήματα και σωστά, αναδεικνύονται για την αποτυχία του προγράμματος προσαρμογής «η λιτότητα και η αναπτυξιακή στασιμότητα», όταν επιζητείται πρωτίστως στο πλαίσιο της νέας συμφωνίας με τους εταίρους «η συνεργασία για την ανάπτυξη», οι αναφορές, οι αναπτυξιακοί άξονες, αλλά και διεκδικήσεις θα έπρεπε στο λόγο του Πρωθυπουργού να ήταν εντονότερες, ανεξάρτητα από την ανάλυση που πιστεύω ότι θα κάνουν οι αρμόδιοι Υπουργοί στις ομιλίες τους. Όπως και το μεγάλο θέμα του προσανατολισμού των δημόσιων επενδύσεων, της αξιοποίησης των χρηματοδοτικών εργαλείων στο εσωτερικό αλλά και στην ΕΕ (νέο ΕΣΠΑ και συναφή, η ΕΤεπ, το πρόγραμμα Γιούνκερ κ.ά), καθώς και της στρατηγικής πρoσέλκυσης των ιδιωτικών επενδύσεων, το αρνητικό κλίμα για τις οποίες από την αβεβαιότητα του δυσθεώρητου χρέους, μπορεί να απαλείψει ένα στρατηγικό αναπτυξιακό σχέδιο στηριζόμενο σε ισχυρές δημόσιες επενδύσεις και  στην αξιοποίηση των ευρωπαϊκών χρηματοδοτικών εργαλείων και πρόσθετων διεκδικήσεων.
 

Σημαντικό το κοινοβουλευτικό έργο της Ασημίνας Ξηροτύρη

E-mail Εκτύπωση PDF
Στην τρίτη κοινοβουλευτική μου θητεία με τη ΔΗΜΑΡ, όπως και στις δύο προηγούμενες με τον ΣΥΝΑΣΠΙΣΜΟ-ΣΥΡΙΖΑ, προσπάθησα με όλες μου τις δυνάμεις να ανταποκριθώ στην εμπιστοσύνη και στο κοινοβουλευτικό και κοινωνικό έργο που μου ανέθεσαν με την ψήφο τους οι πολίτες της Θεσσαλονίκης. Προσπάθεια και έργο που όχι μόνο από τους αριθμούς, αλλά από όλες τις πτέρυγες της Βουλής και τους πολίτες εισπράττω ότι διακρίθηκε για την ποιότητα, την  πληρότητα και την συνεπή, προγραμματική σύνθεση μίας άλλης προοδευτικής, αριστερής πρότασης για διακυβέρνηση και ανάκαμψη της χώρας.
Στη διάρκεια της απερχόμενης κοινοβουλευτικής περιόδου, μέσα στην οξύτατη οικονομική και κοινωνική κρίση, κατέβαλα κάθε δυνατή προσπάθεια για να αντιμετωπισθούν οι βαρύτατες επιπτώσεις, η ανθρωπιστική κρίση, από το βίαιο πρόγραμμα δημοσιονομικής προσαρμογής που επιβλήθηκε στη χώρα, όπως και για την ανάγκη και τους άξονες ενός εθνικού σχεδίου παραγωγικής ανασυγκρότησης, εκκίνησης της αναπτυξιακής διαδικασίας και ανάσχεσης της ανεργίας, το οποίο θα έπρεπε να συνδέεται άμεσα με τις διεκδικήσεις της χώρας για την αναδιάρθρωση του χρέους και τη συνολική, δίκαιη λύση διεξόδου από την κρίση. Για να πιάσουν έτσι τόπο οι τεράστιες θυσίες του ελληνικού λαού, να αλλάξει το σαθρό παραγωγικό μοντέλο και να αξιοποιηθούν τα συγκριτικά πλεονεκτήματα της χώρας.
Ειδικότερα στα τελευταία 2,5 χρόνια της κοινοβουλευτικής περιόδου, είχα ως κύριους τομείς ευθύνης στο κοινοβουλευτικό μου έργο τα πολύ κρίσιμα θέματα των Υπουργείων: Οικονομικών, Ανάπτυξης & Ανταγωνιστικότητας, Υποδομών, Μεταφορών & Δικτύων. Ιδιαίτερα σημαντικά θέματα που καθόριζαν την οικονομική, φορολογική και αναπτυξιακή πολιτική και την προσπάθεια της χώρας για να βγει από την κρίση, να μπει σε τροχιά ανάπτυξης, διεκδικώντας να προχωρήσει άμεσα η αναδιάρθρωση του μη βιώσιμου δημόσιου χρέους.
Στο πλαίσιο αυτό επεξεργάστηκα, έκανα παρεμβάσεις, όπως και προτάσεις τροπολογιών ως κοινοβουλευτική εκπρόσωπος και κυρίως ως ειδική αγορήτρια της ΔΗΜΑΡ σε περίπου εξήντα (60) Νομοσχέδια. Βρίσκομαι έτσι στην πρώτη πεντάδα των βουλευτών που εισηγήθηκαν ως ειδικοί αγορητές τα Ν/ΣΧ και στην πρώτη δεκάδα με τις περισσότερες ομιλίες στην Ολομέλεια.
Περισσότερα από σαράντα (40) αφορούσαν ιδιαίτερα σημαντικά θέματα για την οικονομία και την αναπτυξιακή προοπτική της χώρας, όπως το Μεσοπρόθεσμο Πλαίσιο Δημοσιονομικής Προσαρμογής 2013-2016 και 2015-2018, οι προϋπολογισμοί του κράτους (2013, 2014 και 2015) και οι Εκθέσεις Προόδου και Εφαρμογής αυτών, καθώς και η φορολογία εισοδήματος και ακινήτων, οι Φορολογικοί Κώδικες και οι διαδικασίες.
Και βέβαια τα μεγάλα κοινωνικά θέματα για τη ρήτρα ισοδύναμων κοινωνικών μέτρων, για τα υπερχρεωμένα νοικοκυριά, την προστασία της πρώτης κατοικίας και την αναστολή των πλειστηριασμών, τη ρύθμιση των ληξιπρόθεσμων οφειλών και των κόκκινων δανείων.
Επίσης θέματα που αφορούσαν στις δημόσιες και ιδιωτικές επενδύσεις και τον αναπτυξιακό νόμο, τη βελτίωση των διαδικασιών υλοποίησης του ΕΣΠΑ, τη διαχείριση του νέου ΕΣΠΑ και συγκεκριμένα των αναπτυξιακών παρεμβάσεων για την προγραμματική περίοδο 2014-2020, όπως και στα προβλήματα της πολιτικής και της διαχείρισης των αποκρατικοποιήσεων, της επανεκκίνηση των δημόσιων έργων, της λειτουργίας του χρηματοπιστωτικού συστήματος και ιδιαίτερα της ανακεφαλαιοποίησης των τραπεζών και το Ταμείο Χρηματοπιστωτικής Σταθερότητας (ΤΧΣ).
Σημαντικό επίσης ήταν το έργο του κοινοβουλευτικού ελέγχου, των συντονισμένων ενεργειών για συναντήσεις με φορείς και πρωτοβουλίες για κρίσιμα θέματα, όπως την πάταξη της φοροδιαφυγής, του λαθρεμπορίου καυσίμων, τη φορολόγηση των λιστών των εμβασμάτων του εξωτερικού και γενικά την ανάγκη προώθησης ενός δίκαιου φορολογικού συστήματος, τα προβλήματα στην πολιτική των αποκρατικοποιήσεων, την πορεία υλοποίησης του ΕΣΠΑ και των μεγάλων έργων, τη λειτουργία του τραπεζικού συστήματος και τη ρευστότητα της οικονομίας, τη χρηματοδότηση των μικρομεσαίων επιχειρήσεων και την επίλυση των σημαντικών προβλημάτων που αντιμετωπίζουν, την προστασία της πρώτης κατοικίας, το ελάχιστο εγγυημένο εισόδημα, τις φορολογικές ελαφρύνσεις, την τόνωση της απασχόλησης κ.ά.
Καταβλήθηκε δε ιδιαίτερη προσπάθεια για την πληρότητα των τοποθετήσεων και παρεμβάσεων στις ειδικές συνεδριάσεις των επιτροπών ενώ καθοριστική ήταν η συμβολή μου στις συνεδριάσεις της Επιτροπής Απολογισμού και του Γενικού Ισολογισμού του Κράτους, τόσο σε ό,τι αφορά τα θέματα της παρακολούθησης του Προϋπολογισμού του κράτους και του αντίστοιχου Γραφείου της Βουλής όσο και στα θέματα που αφορούν στη λειτουργία των θεσμικών και διοικητικών οργάνων ελέγχου π.χ. Ελεγκτικό συνέδριο, Τράπεζα της Ελλάδος, ΕΛΣΤΑΤ, ΤΑΙΠΕΔ, Ταμείο Χρηματοπιστωτικής Σταθερότητας .
Τέλος, έντονη ήταν η δραστηριοποίησή μου για θέματα της εκλογικής μου περιφέρειας Α' Θεσσαλονίκης και γενικότερα του Νομού Θεσσαλονίκης, καθώς και των Νομών της Μακεδονίας και της Θράκης, με ανάδειξη πλήθους θεμάτων και προβλημάτων που απασχολούν την τοπική κοινωνία, τα περισσότερα των οποίων είναι συνδεδεμένα με τα μεγάλα κοινωνικά, οικονομικά και αναπτυξιακά προβλήματα της χώρας από την παρατεταμένη περίοδο της κρίσης και το βίαιο πρόγραμμα δημοσιονομικής προσαρμογής.
Όλο αυτό τον καιρό στις κομματικές διαδικασίες, στα άρθρα, τις ομιλίες και τις παρεμβάσεις μου στα ΜΜΕ, επικέντρωσα τις προσπάθειές μου για την αλλαγή των ασκούμενων συντηρητικών πολιτικών και την ανάγκη να αποκτήσει η χώρα μία προοδευτική και αποτελεσματική διακυβέρνηση. Υποστήριζα δε πάντα, ότι η ΔΗΜΑΡ είχε τις δυνατότητες και έπρεπε να συμβάλλει σ' αυτόν τον στόχο, τονίζοντας όμως ότι αυτό απαιτούσε μία  διαρκή προσπάθεια και μία ξεκάθαρη στρατηγική για τις προγραμματικές συμφωνίες και συγκλίσεις με τις προοδευτικές, αριστερές δυνάμεις, όπως οι πολίτες έδειξαν προ πολλού να επιλέγουν.
Οι εκλογές πράγματι δίνουν προβάδισμα σε μία κυβέρνηση της Αριστεράς με κορμό τον ΣΥΡΙΖΑ, η οποία θα κληθεί να υλοποιήσει την επιθυμία και ανάγκη του λαού για μια προοδευτική, αριστερή διακυβέρνηση.
Στην πραγματικότητα λοιπόν μίας «Κυβερνώσας Αριστεράς», η ΔΗΜΑΡ είχα την πεποίθηση ότι έπρεπε και μπορούσε να συμβάλλει με το προοδευτικό προγραμματικό της οπλοστάσιο, τα αξιόμαχα στελέχη της και την πολύτιμη κοινοβουλευτική μας εμπειρία, συνέπεια και έργο.
Τελικά όμως η προγραμματική σύγκλιση με τον ΣΥΡΙΖΑ, δεν είχε θετική έκβαση, δεν μετουσιώθηκε προς μεγάλη μου έκπληξη και απογοήτευση σε προεκλογική συμφωνία και έτσι επέλεξα να μη συμμετέχω ως υποψήφια σε αυτές τις εκλογές.
Πιστεύω βαθιά ότι οι επιλογές και οι προσπάθειές μου σε αυτές στις δύσκολες και με οξύτατη πόλωση συνθήκες, πρέπει να προσθέτουν δυνάμεις στον κοινό στόχο της προοδευτικής αριστερής διακυβέρνησης, της κοινωνικής συνοχής και οικονομικής ανάκαμψης της χώρας και αυτούς τους στόχους θα συνεχίσω να υπηρετώ και να αγωνίζομαι.

Για το πλήρες κείμενο του απολογισμού μου πατήστε εδώ.

 
Περισσότερα Άρθρα...


Σελίδα 1 από 14
facebook   youtube

koinovouleytiki-drastiriotita-2012-simera

koin drast2000

dimokratiki_aristera_logo