Home Επικαιρότητα
Επικαιρότητα

Επίκαιρη Επερώτηση της ΔΗΜΑΡ σχετικά με τον εκσυγχρονισμό των φοροελεγκτικών μηχανισμών και την πάταξη της φοροδιαφυγής

E-mail Εκτύπωση PDF

Η Κοινοβουλευτική Ομάδα της Δημοκρατικής Αριστεράς κατέθεσε Επίκαιρη Επερώτηση για τον εκσυγχρονισμό των φοροελεγκτικών μηχανισμών και την πάταξη της φοροδιαφυγής. Οι βουλευτές επαναφέρουν το θέμα της φοροδιαφυγής, ζητώντας για άλλη μια φορά τη λήψη μέτρων, για την αναβάθμιση της Γενικής Γραμματείας Πληροφοριακών Συστημάτων και την ενίσχυση του ΣΔΟΕ. Η Επίκαιρη Επερώτηση επικεντρώνεται σε οκτώ ενότητες:

  1. Την ανασυγκρότηση των φοροελεγκτικών μηχανισμών.
  2. Τις λίστες με τους καταθέτες σε Τράπεζες του εξωτερικού και τα εμβάσματα προς το εξωτερικό.
  3. Τις  υπεράκτιες, γνωστές ως OFFSHORE εταιρείες.
  4. Την Επιτροπή άρθρου 70 και τη  Διεύθυνση Επίλυσης Διαφορών.
  5. Την αδυναμία των κρατικών μηχανισμών να εισπράξουν τον ΦΠΑ
  6. Την προώθηση των ηλεκτρονικών συναλλαγών.
  7. Τη διασύνδεση ταμειακών μηχανών με την εφορία.
  8. Το λαθρεμπόριο καυσίμων, ποτών, και τσιγάρων.

Τα μέλη της Κ.Ο. της Δημοκρατικής Αριστεράς καλούν τον υπουργό Οικονομικών να απαντήσει εκ μέρους της κυβέρνησης, σε σειρά ερωτημάτων. Μεταξύ άλλων:

  1. Ποια μέτρα έχουν ληφθεί μέχρι σήμερα και ποια πρόκειται να ληφθούν στο αμέσως προσεχές διάστημα, για την πάταξη της φοροδιαφυγής;
  2. Ποιο χρονοδιάγραμμα προβλέπεται για την ενίσχυση του ΣΔΟΕ, την αναβάθμιση του ρόλου της Γ.Γ. Πληροφοριακών Συστημάτων;
  3. Ποιες αλλαγές θα προωθηθούν, ώστε οι υπηρεσίες αυτές να λειτουργούν ανεξάρτητα και πέρα από πολιτικές παρεμβάσεις;
  4. Θα ενισχυθούν οι φοροελεγκτικές υπηρεσίες με προσωπικό;
  5. Σκοπεύετε να ιδρύσετε ειδικό κλάδο φορολογικών ελεγκτών, κατά τα ισχύοντα στις χώρες της Ε.Ε. (taxinspectors στο Ηνωμένο Βασίλειο, inspecteursdesimpots στη Γαλλία κ.λπ), με ειδικό μισθολόγιο και αυστηρή διαδικασία επιλογής από υπηρετούντες ήδη υπαλλήλους ή νεοπροσλαμβανόμενους;

Για το πλήρες κείμενο της Επίκαιρης Επερώτησης πατήστε εδώ. 

 

Δελτίο Τύπου για την τοποθέτηση επί του προσχεδίου του προϋπολογισμού 2015

E-mail Εκτύπωση PDF

Η Ασημίνα Ξηροτύρη, γενική εισηγήτρια για το προσχέδιο του Προϋπολογισμού για το 2015, κατά τη συζήτησή του τόνισε ότι αποτελεί τον καθρέπτη της συντηρητικής πολιτικής που ασκείται εδώ και πέντε χρόνια στη χώρα, η οποία έχει οδηγήσει στη βαθιά ύφεση, την έκρηξη της ανεργίας και των κοινωνικών ανισοτήτων. Μπορεί για κάποια οικονομικά μεγέθη που έχουν σχέση με την σταθεροποίηση οι επιδόσεις να είναι θετικές εκείνο όμως που είναι δυστυχώς κοινά αποδεκτό:

  • Είναι η αποσταθεροποίηση των συνθηκών ζωής των πολιτών, η κατακόρυφη πτώση του βιοτικού επιπέδου, οι αδικίες που γίνονται και οι κοινωνικές ανισότητες που διευρύνονται όσο σε καμία άλλη χώρα που της επεβλήθη πρόγραμμα προσαρμογής. Η σκληρή πραγματικότητα επιβεβαιώνεται και με τις τελευταίες της ανακοινώσεις της ΕΛΣΤΑΤ για τα δημοσιονομικά στοιχεία και τις συνθήκες διαβίωσης στη χώρα για την περίοδο 2010-2013.
  • Είναι η πλήρης στασιμότητα στην αναπτυξιακή διαδικασία και την τόνωση της πραγματικής οικονομίας με αποτέλεσμα την εκτόξευση της ανεργίας στο υψηλότερο ποσοστό στην ΕΕ, την βύθιση του ΑΕΠ και την αναπόφευκτη έτσι παραμονή του χρέους σε δυσθεώρητα ύψη χωρίς προοπτικές βιωσιμότητάς του.

Για κανένα από αυτά τα κρίσιμα προβλήματα δεν γίνεται ένα ουσιαστικό βήμα επίλυσής τους ή έστω να διαγράφονται προοπτικές από το Προσχέδιο, το οποίο επικοινωνιακά και επιφανειακά στοχεύει μόνο στην ευημερία των αριθμών. Το βασικό του πρόβλημα είναι ότι βασίζεται σε αντικρουόμενα στοιχεία, σε έωλες παραδοχές και σε υπεραισιόδοξες εκτιμήσεις για την εξέλιξη των βασικών δεικτών της ελληνικής οικονομίας, κυρίως για τους ρυθμούς μεγέθυνσης και ανάπτυξης αλλά και για τη μείωση της ανεργίας, ενώ δεν το απασχολούν καθόλου τα θέματα της κοινωνικής ανέχειας και διάρρηξης της κοινωνικής συνοχής.

Η κυβέρνηση εμμένει στην συντηρητική μνημονιακή πολιτική της εισοδηματικής και δημοσιονομικής λιτότητας συντηρώντας ουσιαστικά την ύφεση, ενώ εμφανίζεται άτολμη τόσο σε ότι αφορά την επανόρθωση της κοινωνικής συνοχής στη χώρα, όσο και στην δημιουργία προϋποθέσεων για επανεκκίνηση της αναπτυξιακής διαδικασίας μέσω ενός συγκροτημένου σχεδίου.

Όσον αφορά το Δημόσιο Χρέος ο Πρωθυπουργός στην συζήτηση στη Βουλή για ψήφο εμπιστοσύνης ισχυρίσθηκε ότι βγαίνουμε άμεσα από το μνημόνιο και ότι το χρέος είναι βιώσιμο. Επιμένει δηλαδή στην ίδια συνταγή με υψηλά πρωτογενή πλεονάσματα, επιβαρύνοντας και πάλι τα συνήθη υποζύγια, και με κατά φαντασία υλικά για την αναμενόμενη αύξηση του ΑΕΠ, την ανάπτυξη και τις επενδύσεις, χωρίς όμως συγκεκριμένο πρόγραμμα, χωρίς δημόσιους πόρους για να προσελκύσουν και τους ιδιωτικούς, χωρίς ρευστότητα στην πραγματική οικονομία, και το κυριότερο χωρίς εξωτερικό δανεισμό ή διεκδίκηση πρόσθετης ευρωπαϊκής στήριξης.

Σήμερα το μεν ΔΝΤ μέσω της Κ. Λαγκάρντ ομιλεί για ένα άλλο πρόγραμμα τύπου <προληπτικής στήριξης και εποπτείας> στις ταραγμένες σήμερα διεθνείς αγορές , η δε ΕΕ δια των κ. Ντράγκι και Γιούνγκερ ότι η Ελλάδα πρέπει να περάσει στην υπό όρους, ένα άλλο δηλαδή μνημόνιο, που αν δεν τους εκπληρώσει θα μπει σε μία άλλη γραμμή χρηματοδότησης με πιο ενισχυμένους όρους και προϋποθέσεις.

Δυστυχώς αποδεικνύεται ότι η κυβέρνηση σε σχέση με την βιωσιμότητα του χρέους εξακολουθεί να κινείται με ευχολόγια και όχι με συγκεκριμένο σχέδιο. Λείπουν οι εθνικές προτάσεις για ένα ολοκληρωμένο σχέδιο ανασυγκρότησης και ένα πρόγραμμα διεκδικήσεων, για την αναδιάρθρωση του χρέους και τη συνολική, δίκαιη, εντός της ΕΕ, λύση διεξόδου από την κρίση.

Για να παρακολουθήσετε την ομιλία της βουλευτού, πατήστε εδώ.

 

Η Ασημίνα Ξηροτύρη ορίστηκε ως Κοινοβουλευτική Εκπρόσωπος της Δημοκρατικής Αριστεράς

E-mail Εκτύπωση PDF

Συνεδρίασε, σήμερα Πέμπτη 9 Οκτωβρίου, η Κοινοβουλευτική Ομάδα της Δημοκρατικής Αριστεράς και ασχολήθηκε με σειρά θεμάτων της τρέχουσας κοινοβουλευτικής εργασίας.

Ύστερα από εισήγηση του Προέδρου της Κοινοβουλευτικής Ομάδας Φ. Κουβέλη, ορίστηκε ως δεύτερη Κοινοβουλευτική Εκπρόσωπος η βουλευτής Α’ Θεσσαλονίκης Ασημίνα Ξηροτύρη – Αικατερινάρη. 

Επίσης αποφασίστηκε η συμμετοχή των βουλευτών στις Κοινοβουλευτικές Επιτροπές και καταρτίστηκε το πρόγραμμα δράσης του επόμενου διαστήματος.

 

Ομιλία της Ασημίνας Ξηροτύρη για παροχή ψήφου εμπιστοσύνης στην κυβέρνηση

E-mail Εκτύπωση PDF

Η ψήφος εμπιστοσύνης πρέπει να προέρχεται και να αντανακλάται στην κοινωνία μέσα από ένα πρόγραμμα διακυβέρνησης και μέτρα που θα την κρατήσουν όρθια, τόνισε η βουλευτής στην τοποθέτησή της.

Επισήμανε, ειδικότερα, ότι μέσα σ' αυτό το κλίμα της αποτυχημένης πολιτικής, της έλλειψης σαφούς σχεδίου για την κοινωνική και αναπτυξιακή ανασυγκρότηση της χώρας, και της αδυναμίας ουσιαστικής διαπραγμάτευσης για το χρέος, η κυβέρνηση προσέφυγε στο τελευταίο της όπλο που είναι η ψήφος εμπιστοσύνης. Μία κίνηση που μπορεί να συσπειρώνει τις κοινοβουλευτικές ομάδες των συγκυβερνόντων κομμάτων, σε καμία περίπτωση όμως δεν διαχέεται αυτή η συσπείρωση στην κοινωνία, που βυθίζεται ακόμη περισσότερο στην απόγνωση όταν όλα παραμένουν στάσιμα και συντηρητικά. Για να συνεχίσει ότι χρειάζεται γι αυτό αλλαγή της Κυβέρνησης, με Εκλογές που αναπόφευκτα συνδέονται με την εκλογή του Προέδρου της Δημοκρατίας κι ένα πρόγραμμα για τη χώρα αντιμετώπισης της ανθρωπιστικής κρίσης με στήριξη των ευπαθών ομάδων, οι οποίες πολλαπλασιάστηκαν από την βίαιη δημοσιονομική προσαρμογή. 

Για να παρακολουθήσετε την ομιλία, πατήστε εδώ.

 

Προϋπολογισμός χωρίς εθνικό σχέδιο, με μη βιώσιμο χρέος 175%, πως μπορεί να επιτύχει 2,9% ανάπτυξη, 22% ανεργία και παράλληλα να ανακουφίσει την κοινωνία

E-mail Εκτύπωση PDF

Η κυβέρνηση παρουσίασε το Προσχέδιο του Προϋπολογισμού του 2015, το οποίο διακρίνεται από διαπιστώσεις και προβλέψεις επικοινωνιακού χαρακτήρα, ενώ στην ουσία λόγω της συντηρητικής της πολιτικής και της έλλειψης σχεδίου δεν προβλέπει ούτε καν τα άμεσα μέτρα για την ανακούφιση των πολιτών και τη διάσωση της πραγματικής οικονομίας. Αποκορύφωμα η αυθαίρετη πρόβλεψη για ανάπτυξη 2,9% το 2015, όταν κανένα στοιχείο ελληνικών και διεθνών οργανισμών δεν προσεγγίζει ούτε το 1/3 αυτού και όταν συνεχίζει να περικόπτει χρηματοδοτικούς πόρους για την ανάπτυξη.

Καταρχήν η πρόβλεψη για ανάπτυξη 2,9% του ΑΕΠ ξεπερνά όλα τα επίσημα στοιχεία και σχεδόν τη φαντασία, όταν διαπιστώνεται από τους ίδιους τους πίνακες του προσχεδίου ότι η ανάπτυξη στην Ευρωζώνη δεν θα ξεπερνά το 1,5% το 2015. Άλλωστε η κυβέρνηση προβλέπει ανάπτυξη 0,6 % για το 2014 ενώ η Τράπεζα της Ελλάδος επισημαίνει ότι αν συνεχιστεί η έως τώρα τάση αποκλιμάκωσης της ύφεσης μέχρι το τέλος του έτους, το ΑΕΠ το 2014 θα παρουσιάσει αύξηση περί το 0,5%. Εν τούτοις ο ΟΟΣΑ αναμένει περαιτέρω μείωση του ΑΕΠ. Από την άλλη πλευρά, η χώρα εξακολουθεί να μην έχει κανένα σχέδιο ανάπτυξης και ανασυγκρότησης πλην του μνημονίου που οδηγεί σε λιτότητα και συνεχή ύφεση. Το παράλογο είναι ότι για ακόμη μία φορά περικόπτει και μάλιστα κατά 400 εκ. € το πρόγραμμα δημοσίων επενδύσεων που έχει μεγάλο πολλαπλασιαστικό συντελεστή, ενισχύει τον αναπτυξιακό χαρακτήρα του προϋπολογισμού και δημιουργεί ευνοϊκό κλίμα και για τις ιδιωτικές επενδύσεις.

Όσον αφορά την μείωση της ανεργίας στο 22,5%, η ΕΕ και το ΔΝΤ προβλέπουν μείωση στο 24,4%, ενώ ο ΟΟΣΑ είναι ακόμη πιο επιφυλακτικός. Και ενώ στο ίδιο το προσχέδιο εκτιμάται ως μεγάλο πρόβλημα για την ανάκαμψη της χώρας (και άρα για το 2,9% της ανάπτυξης) η υψηλή ανεργία και η διάρθρωσή της, ιδιαίτερα το ποσοστό στους νέους, ούτε εθνικό σχέδιο υπάρχει αλλά ούτε και πρόσθετο με στοχευμένες αναπτυξιακές παρεμβάσεις για την ανάσχεση της.

Γνωρίζουν να υπάρχει χώρα στον κόσμο όπως η Ελλάδα η οποία υπέστη την πιο βίαιη δημοσιονομική προσαρμογή που να κατάφερε το θαύμα από 5 χρόνια βαθιάς ύφεσης να φτάσει στο 2,9% ανάπτυξης, έχοντας μάλιστα τη δαμόκλεια σπάθη του μη βιώσιμου χρέους (175% του ΑΕΠ) και να μειώσει την ανεργία κατά 7 ποσοστιαίες μονάδες μέσα σε ένα χρόνο.

Ο στόχος για πρωτογενές πλεόνασμα 5.423 εκ. € πέρα από το ότι θα έχει υφεσιακές επιπτώσεις στην οικονομία, στηρίζεται και πάλι στη μη πληρωμή υποχρεώσεων του Δημοσίου, στη μείωση του ΠΔΕ, στη μείωση των απαραίτητων δημοσίων δαπανών και στην υπερφορολόγηση (παρά τα ψίχουλα των φοροελαφρύνσεων), ενώ δεν πατάσσει τη φοροδιαφυγή. Όπως φαίνεται και από την εκτέλεση του προϋπολογισμού του οκταμήνου του 2014 τα τακτικά έσοδα είναι μειωμένα κατά 132 εκ. € σε σχέση με το στόχο και άρα το πρωτογενές πλεόνασμα προέρχεται από τα μη τακτικά έσοδα και κυρίως από την συγκράτηση των δαπανών για κοινωνική μέριμνα και προστασία κατά 460 εκ. €. Προφανώς κανείς δεν μπορεί να διανοηθεί ότι θα υπάρξει αύξηση των πρωτογενών πλεονασμάτων με περαιτέρω μείωση των κρατικών δαπανών και αύξηση των φορολογικών εσόδων, χωρίς κοινωνική έκρηξη.

Όσον αφορά τα άμεσα μέτρα ανακούφισης των πολιτών, δεν υπάρχουν παρά μόνο κάποια ψίχουλα φοροελαφρύνσεων. Όταν μάλιστα οι πάντες διαπιστώνουν και η κυβέρνηση στο προσχέδιο, ότι αυτή η προσαρμογή δημιούργησε τεράστιο κοινωνικό κόστος με το υψηλό επίπεδο ακραίας φτώχειας και τη μεγάλη διεύρυνση των κοινωνικών ανισοτήτων. Αντίθετα δε με όλες τις άλλες Ευρωπαϊκές χώρες που βρίσκονται σε Πρόγραμμα προσαρμογής, η χώρα βραδυπορεί δραματικά στην αποκατάσταση της κοινωνικής συνοχής με ανύπαρκτο κάθε δίχτυ κοινωνικής προστασίας. Η κυβέρνηση παραμένει έκθετη και ανάλγητη προς τους πολίτες για τη μη απόδοση πόρων από το πρωτογενές πλεόνασμα που προέρχεται από τις θυσίες του.

 


Σελίδα 13 από 15
facebook   youtube

koinovouleytiki-drastiriotita-2012-simera

koin drast2000

dimokratiki_aristera_logo