Home Επικαιρότητα
Επικαιρότητα

Ερώτηση σχετικά με την παραχώρηση της Εγνατίας Οδού

E-mail Εκτύπωση PDF

Η βουλευτής ΔΗΜΑΡ Ασημίνα Ξηροτύρη - Αικατερινάρη κατέθεσε ερώτηση προς τον Υπουργό Υποδομών, Μεταφορών και Δικτύων σχετικά με την παραχώρηση της Εγνατίας Οδού. Η βουλευτής επισημαίνει ότι στο πλαίσιο των δεσμεύσεων της χώρας απέναντι στους δανειστές, το ΤΑΙΠΕΔ είναι έτοιμο να προχωρήσει στην προκήρυξη εκδήλωσης ενδιαφέροντος για την παραχώρηση του αυτοκινητοδρόμου σε ιδιώτη για 40 έτη. Όμως,η μέχρι σήμερα διαχείριση του δρόμου από την Εγνατία ήταν ιδιαίτερα επιτυχής, έχοντας μάλιστα τη χαμηλότερη χρέωση / χιλιόμετρο για τους χρήστες σε σύγκριση με τους άλλους ημιτελείς και παραχωρημένους αυτοκινητόδρομους της χώρας.

Έτσι η βουλευτής τονίζει ότι ηπαραχώρησή της αποτελεί οικονομικό και αναπτυξιακό παράδοξο καιότι εν τέλει δεν υπάρχει κανένας λόγος παραχώρησης ενός αυτοκινητοδρόμου που κατασκευάστηκε με αμιγώς δημόσιους πόρους και τα έσοδά του είναι αρκετά για να καλύπτουν τη συντήρησή του (ελαφρά και βαριά). Επιπλέον, η παραχώρηση θα αυξήσει σημαντικά το κόστος για τους χρήστες, ενώ ο παραχωρησιούχος θα παραλάβει ένα έτοιμο έργο στο οποίο δεν θα χρειάζεται να επενδύσειμε αποτέλεσμα να μην υπάρχει κανένα άλλο όφελος για την ελληνική οικονομία.

Τέλος, η βουλευτής ερωτάγια ποιο λόγο επιμένει η κυβέρνηση στην παραχώρηση της διαχείρισης της Εγνατίας Οδού και αν η εσπευσμένη δημιουργία νέων συμβατικών σταθμών διοδίων και μάλιστα ανισομερώς κατά μήκος του αυτοκινητοδρόμου σημαίνει ουσιαστικά την αναίρεση της πρόβλεψης για ηλεκτρονικά αναλογικά διόδια με χρέωση ανά χιλιόμετρο χρήσης;

Για το πλήρες κείμενο της ερώτησης πατήστε εδώ.

 

Δελτίο Τύπου για την τοποθέτηση της Ασ. Ξηροτύρη επί του Προϋπολογισμού

E-mail Εκτύπωση PDF

ΔΕΛΤΙΟ  ΤΥΠΟΥ

Προϋπολογισμός καθρέφτης της σκληρής πραγματικότητας των μνημονιακών δεσμεύσεων,  χωρίς πολιτικό σχέδιο και αναπτυξιακούς στόχους, με τη θηλιά του χρέους αντί να χαλαρώνει να σφίγγει περισσότερο τη χώρα 

Η Ασημίνα Ξηροτύρη, γενική εισηγήτρια για τον Προϋπολογισμό του 2015, κατά τη συζήτησή του στην επιτροπή Οικονομικών τόνισε ότι:

Η κυβέρνηση με τον Προϋπολογισμό για το 2015 εμμένει στη συντηρητική μνημονιακή πολιτική της εισοδηματικής και δημοσιονομικής λιτότητας συντηρώντας ουσιαστικά την ύφεση, ενώ αδιαφορεί για την αποκατάστασητης κοινωνικής συνοχής, όπως και τη δημιουργία προϋποθέσεων για την επανεκκίνηση της αναπτυξιακής διαδικασίας.

Πρόκειται για έναν καθαρά εισπρακτικού χαρακτήρα Προϋπολογισμό χωρίς πολιτικό σχέδιο και αναπτυξιακούς στόχους, που συντάχθηκε υπό το άγχος της λογιστικής επίτευξης πρωτογενών πλεονασμάτων, όσο και της συμφωνίας που θα επιτύχει η κυβέρνηση με την τρόικα και τους εταίρους για το δημοσιονομικό κενό του 2015.

Μπορεί για κάποια οικονομικά μεγέθη που έχουν σχέση με την σταθεροποίηση οι επιδόσεις να σημειώνουν πρόοδο, εκείνο όμως που είναι δυστυχώς κοινά αποδεκτό:

Είναι η κατακόρυφη πτώση του βιοτικού επιπέδου των πολιτών, οι αδικίες που γίνονται και οι κοινωνικές ανισότητες που διευρύνονται.

Είναι η πλήρης στασιμότητα στην αναπτυξιακή διαδικασία και στην τόνωση της πραγματικής οικονομίας και η παραμονή του χρέους σε δυσθεώρητα ύψη χωρίς προοπτικές βιωσιμότητάς του. Και το αποκορύφωμα,

Είναι η διαφωνία της  Τρόικας για  το «δημοσιονομικό κενό», διαφωνία που προβάλλει βίαια για να επιβάλλει νέα, βαρύτατα μέτρα, κυρίως στο ασφαλιστικό και τα εργασιακά και βέβαια για να αποτρέψει κάθε συζήτηση για την αναδιάρθρωση του χρέους.

Για κανένα από αυτά τα κρίσιμα προβλήματα δεν γίνεται ένα ουσιαστικό βήμα επίλυσής τους στον Προϋπολογισμό ή έστω να διαγράφονται προοπτικές, όπως:

- Η πρόβλεψη για ανάπτυξη 2,9% του ΑΕΠ το 2015, έναντι του αμφισβητούμενου ακόμη 0.6% το 2014,  ξεπερνά όλα τα επίσημα στοιχεία και μάλιστα όταν διαπιστώνεται από τους ίδιους τους πίνακες του Προϋπολογισμού ότι η ανάπτυξη στην Ευρωζώνη δεν θα ξεπερνά το 1,5% το 2015 και το σημαντικότερο δεν έχει διαμορφωθεί ένα εθνικό πρόγραμμα ανάπτυξης τόσο για τη διαπραγμάτευση όσο και για τη μετά μνημόνιο εποχή.

- Ο Προϋπολογισμός στηρίζεται για την ανάκαμψη σχεδόν αποκλειστικά στο ΕΣΠΑ. Όμως και εκεί υπάρχει αντίφαση αφού το ΠΔΕ για το 2015 συνεχίζει να μειώνεται κατά 400 εκατ. € έναντι του 2014, γεγονός που ενισχύει τον αντιαναπτυξιακό  του χαρακτήρα.

- Όσον αφορά την πρόβλεψη για μείωση της ανεργίας στο 22,6%,η ΕΕ και το ΔΝΤ προβλέπουν μείωση στο 24,4%, ενώ ο ΟΟΣΑ είναι ακόμη πιο επιφυλακτικός. Και ενώ στον ίδιο τον προϋπολογισμό εκτιμάται ως μεγάλο πρόβλημα για την ανάκαμψη της χώρας η υψηλή ανεργία και η διάρθρωσή της, ιδιαίτερα το ποσοστό στους νέους, ούτε εθνικό σχέδιο υπάρχει, ούτε και πρόσθετο με στοχευμένες αναπτυξιακές παρεμβάσεις για την ανάσχεση της.

- Ο στόχος για πρωτογενές πλεόνασμα 5,6 δις € πέρα από το ότι θα έχει υφεσιακές επιπτώσεις στην οικονομία, στηρίζεται και πάλι στη μη πληρωμή υποχρεώσεων του Δημοσίου, στη μείωση του ΠΔΕ, στη μείωση των απαραίτητων δημοσίων, κοινωνικών κυρίως,  δαπανών και στην υπερφορολόγηση, ενώ δεν πατάσσεται  η φοροδιαφυγή.

- Η χώρα διέρχεται μία μεγάλη ανθρωπιστική κρίση και δεν διαφαίνεται καμία σοβαρή προσπάθεια αντιμετώπισής της. Δεν προβλέπονται άμεσα μέτρα ανακούφισης των πολιτών, παρά μόνο κάποια ψίχουλα φοροελαφρύνσεων, για τις οποίες η Τρόικα μας έχει κηρύξει πόλεμο. Μάλιστα ενισχύεται το πρωτογενές πλεόνασμα  για μία ακόμη φορά και από την συγκράτηση των κοινωνικών δαπανών κατά 505 εκ. €, περίπου 33% στην παιδεία, στην υγεία κλπ. Η χώρα βραδυπορεί δραματικά στην αποκατάσταση της κοινωνικής συνοχής με ανύπαρκτο κάθε δίχτυ κοινωνικής προστασίας.

- Τέλος, όσον αφορά το Δημόσιο Χρέος αυτό προβλέπεται να φθάσει στα 318,0 δις το 2014, 177,7% του ΑΕΠ και στα 316,9 δις, 171,4% του ΑΕΠ το 2015.

Ο χρονικός ορίζοντας των λήξεων του χρέους εκτείνεται μέχρι το 2057.  Μόνο έως το 2020 θα πρέπει να πληρώσουμε 77,7 δις  σε χρεολύσια και 49,4 δις περίπου σε τόκους, δηλαδή συνολικά 127 δις. Πως θα εξευρεθούν αυτοί οι πόροι και επί πλέον θα περισσέψουν για την ανάπτυξη και την κοινωνική και παραγωγική ανάκαμψη της χώρας;

Η Κυβέρνηση πρόσφατα ισχυρίσθηκε ότι βγαίνουμε από το μνημόνιο και ότι το χρέος είναι βιώσιμο. Κινήθηκε και  να κινείται με αδικαιολόγητη αδράνεια και επιπολαιότητα και όχι με συγκεκριμένο σχέδιο. Λείπουν οι εθνικές προτάσεις και κάθε πρωτοβουλία διαβούλευσης για ευρύτερες συναινέσεις στη διαμόρφωσή τους. Οι εξελίξεις τον τελευταίο μήνα είναι ραγδαίες και οδυνηρές. 

Το μεν ΔΝΤ μέσω της Κ. Λαγκάρντ ομιλεί για ένα άλλο πρόγραμμα  τύπου <προληπτικής στήριξης και εποπτείας>, ενώ οι Ευρωπαίοι εταίροι μιλούν για «ενισχυμένης εποπτείας   προληπτική γραμμή (ECCL)» από τις αρχές του 2015 ένα νέο μνημόνιο και  φαίνεται να ξεχνούν τις αποφάσεις του Eurogroup το 2012, που προέβλεπαν περαιτέρω νέες ελαφρύνσεις για το ελληνικό χρέος υπό την προϋπόθεση επίτευξης πρωτογενών πλεονασμάτων Οι δανειστές αυτές τις ημέρες έχουν ανοίξει ένα νέο γύρο επώδυνων μέτρων. Επιδιώκουν ρυθμίσεις που θα κρατήσουν τη χώρα όμηρο των γνωστών υφεσιακών καταστροφικών πολιτικών.

Μετά πέντε χρόνια βίαιης προσαρμογής και θυσιών η θηλιά του χρέους αντί να χαλαρώνει σφίγγει περισσότερο τη χώρα.   

 

Άρθρο στον Αγγελιοφόρο της Κυριακής: Το ελληνικό Δημόσιο Χρέος και η ανάγκη Αναδιάρθρωσής του

E-mail Εκτύπωση PDF

Άρθρο της Ασημίνας Ξηροτύρη για:

"Το ελληνικό Δημόσιο Χρέος και την ανάγκη Αναδιάρθρωσής του"

Σήμερα παρά τη βίαιη προσαρμογή και τις θυσίες του ελληνικού λαού η θηλιά του χρέους αντί να χαλαρώνει, σφίγγει ακόμη περισσότερο τη χώρα μας.

Το ύψος του χρέους προβλέπεται στα 322,4 δις το 2014, 176,9% του ΑΕΠ, και στα 320,2 δις, 170,1% του ΑΕΠ, το 2015. Ο χρονικός ορίζοντας των λήξεων του χρέους εκτείνεται μέχρι το 2057, πενήντα χρόνια περίπου.

Μόνο έως το 2020 θα πρέπει να πληρώσουμε 77,7 δις σε χρεολύσια και 49,4 δις περίπου σε τόκους, δηλαδή συνολικά 127 δις.

Πώς θα εξευρεθούν αυτοί οι πόροι και επί πλέον θα περισσέψουν για την ανάπτυξη και την κοινωνική και παραγωγική ανάκαμψη της χώρας;

Όσον αφορά το «δημοσιονομικό κενό», που η Τρόικα προβάλλει βίαια για να επιβάλλει και άλλα επαχθή μέτρα κυρίως στο ασφαλιστικό και στα εργασιακά δικαιώματα, έχω προπολλού τονίσει ότι όταν με υψηλά πρωτογενή πλεονάσματα η Κυβέρνηση παρουσίασε μηδενικό το κενό για το 2014 και 2015, τότε έπρεπε να  κλείσει το θέμα αυτό με την Τρόικα, γιατί δεν υπάρχει περίπτωση επιβολής νέων μέτρων, ούτε βέβαια η χώρα ήταν έτοιμη να βγει στις αγορές για δανεισμό.

Έπρεπε προ πολλού να ανοίξει συστηματικά την διαπραγμάτευση για την αναδιάρθρωση του χρέους και  να αξιοποιήσει τις  θυσίες των πολιτών, όπως και την απόφαση του Εurogroup το 2012 για περαιτέρω ελαφρύνσεις στο χρέος. Απόφασηπου οι εταίροι μας έχουν ξαφνικά ξεχάσει –φοβάμαι το ίδιο και η Κυβέρνηση - και απρόκλητα δηλώνουν ότι το ζήτημα της ελάφρυνσης του χρέους δεν βρίσκεται σήμερα στο επίπεδο των διαπραγματεύσεων με την Ελληνική Κυβέρνηση.  

Δυστυχώς  το ελληνικό δημόσιο χρέος  δεν πρόκειται να τεθεί σε τροχιά μείωσης και να γίνει «βιώσιμο», τα τοκοχρεολύσια των επόμενων ετών δεν μπορούν να καλυφθούν από δημόσια έσοδα ούτε βέβαια διαφαίνεται δυνατότητα αναχρηματοδότησης από τις αγορές με ανεκτά επιτόκια. Η πρόσφατη εμπειρία ήταν τραυματική.

Σ' αυτό το σκληρό περιβάλλον η κυβέρνηση κινήθηκε και κινείται με αδικαιολόγητη αδράνεια και επιπολαιότητα, χωρίς συγκεκριμένο σχέδιο διεκδικήσεων για την ανασυγκρότηση της χώρας και για την αναδιάρθρωση του χρέους και μας οδηγεί είτε στην αδυσώπητη πίεση των αγορών, είτε σε μία διαρκή επιτήρηση, με νέου τύπου μνημόνιο.

Η χώρα πρέπει να διεκδικήσει από τους εταίρους μια ουσιαστική αναδιάρθρωσή  του, ώστε να καταστεί δυνατή η εξυπηρέτησή του με οικονομικούς και κοινωνικούς όρους. Ταυτόχρονα απαιτείται ένα ευρωπαϊκό επενδυτικό πρόγραμμα, με ενίσχυση των δημοσίων επενδύσεων και παροχή εγγυήσεων και ρευστότητας στην αγορά, που θα δημιουργήσει προϋποθέσεις για την αναπτυξιακή ώθηση της χώρας.

Το θέμα είναι πολύπλοκο και σοβαρό.

Η διεκδίκηση της λύσης της βιωσιμότητας του χρέους και της στήριξης της ανάπτυξης αποτελεί υπόθεση εθνικού χαρακτήρα και πρέπει να γίνει με τη μέγιστη δυνατή συναίνεση στο εσωτερικό της χώρας και τη δημιουργία ευρύτερων συμμαχιών σε ευρωπαϊκό επίπεδο, αξιοποιώντας όλα τα διαθέσιμα όπλα και είναι πολλά.

Ως ΔΗΜΑΡ έχουμε έγκαιρα πάρει πρωτοβουλίες, έχουμε καταθέσει δέσμη προτάσεων, ώστε η εξυπηρέτηση του χρέους να επιδιωχθεί από μια πολιτική που θα αυξάνει το παραγόμενο προϊόν της οικονομίας. Ώστε να προωθηθούν οι στόχοι της ανάπτυξης και της καταπολέμησης της ανεργίας, να ενεργοποιηθεί ο διάλογος στην ΕΕ για ανάπτυξη κοινών εργαλείων για την διαχείριση του χρέους, ώστε να θεσμοθετηθεί σε εθνικό επίπεδο και να χρηματοδοτηθεί η «ρήτρα απασχόλησης» κ.ά.

 

Κατάθεση ως αναφορά της επιστολής του ΟΕΕΘ για τη ρύθμιση των ληξιπρόθεσμων οφειλών

E-mail Εκτύπωση PDF

ΔΕΛΤΙΟ ΤΥΠΟΥ

Θέμα: Σχετικά με τη ρύθμιση των ληξιπρόθεσμων οφειλών

Οι βουλευτές Α΄ Θεσσαλονίκης Ασημίνα Ξηροτύρη–Αικατερινάρη και Ευβοίας Δημήτρης Αναγνωστάκης καταθέτουν προς τους Υπουργούς Οικονομικών και Εργασίας, Κοινωνικής Ασφάλισης & Πρόνοιας ως Αναφορά την, με ημερομηνία 19.11.14, Επιστολή της Ομοσπονδίας Επαγγελματιών και Εμπόρων Νομού Θεσσαλονίκης και παρακαλούν για τις ενέργειές τους.

Στην Επιστολή της η εν λόγω Ομοσπονδία επισημαίνει την αναγκαιότητα αντιμετώπισης του θέματος της ρύθμισης των ληξιπρόθεσμων οφειλών προς την εφορία και τα ασφαλιστικά ταμεία που έχει προκαλέσει τεράστια σύγχυση στην αγορά και αβεβαιότητα στους οφειλέτες και ζητεί οριστικές λύσεις ώστε να ανακουφιστούν οι οφειλέτες και να βοηθηθεί η είσπραξη των φόρων και των εισφορών.  

 

Ομιλία της Ασ. Ξηροτύρη στην εκδήλωση–συζήτηση για "Το ελληνικό Δημόσιο Χρέος και την ανάγκη Αναθεώρησής του"

E-mail Εκτύπωση PDF

ΔΕΛΤΙΟ ΤΥΠΟΥ

Στην εκδήλωση με θέμα ​την «Αναδιάρθρωση του ελληνικού δημόσιου χρέους» που διοργάνωσε την Πέμπτη το βράδυ η Δημοκρατική Αριστερά στην αίθουσα του ΕΒΕΑ, η Ασημίνα Ξηροτύρη μεταξύ άλλων τόνισε:

"Σήμερα παρά τη βίαιη προσαρμογή και τις θυσίες του ελληνικού λαού η θηλιά του χρέους αντί να χαλαρώνει, σφίγγει ακόμη περισσότερο την χώρα μας. Η Τρόικα προβάλλει βίαια το «δημοσιονομικό κενό» πιέζοντας για την επιβολή νέων επαχθών μέτρων, ενώ οι Ευρωπαίοι Εταίροι φαίνεται να ξεχνούν τις δεσμεύσεις του 2012, αφού τις έχει ξεχάσει και η ελληνική Κυβέρνηση.

Σ' αυτό το σκληρό περιβάλλον η κυβέρνηση κινήθηκε και κινείται με αδικαιολόγητη αδράνεια και επιπολαιότητα, χωρίς συγκεκριμένο σχέδιο διεκδικήσεων για την ανασυγκρότηση της χώρας και για την αναδιάρθρωση του χρέους και μας οδηγεί είτε στην αδυσώπητη πίεση των αγορών, είτε σε μία διαρκή επιτήρηση, με νέου τύπου μνημόνιο.

Το θέμα είναι πολύπλοκο και σοβαρό. Η διεκδίκηση της λύσης της βιωσιμότητας του χρέους και της στήριξης της ανάπτυξης αποτελεί υπόθεση εθνικού χαρακτήρα και πρέπει να γίνει με τη μέγιστη δυνατή συναίνεση στο εσωτερικό της χώρας και τη δημιουργία ευρύτερων συμμαχιών σε ευρωπαϊκό επίπεδο, αξιοποιώντας όλα τα διαθέσιμα όπλα -όπως αυτό της απόφασης του Εurogroup το 2012 για περαιτέρω ελαφρύνσεις στο χρέος.

Η ΔΗΜΑΡ έχει έγκαιρα πάρει πρωτοβουλίες, με εξέχουσα αυτή του Προέδρου Φ. Κουβέλη, και έχει καταθέσει δέσμη προτάσεων, προκαλώντας συζητήσεις όπως η σημερινή, που στηρίζεται στη βάση ότι η δημοσιονομική εξισορρόπηση, κατά συνέπεια και η εξυπηρέτηση του χρέους, πρέπει να επιδιωχθεί μέσα από μια πολιτική που θα αυξάνει το παραγόμενο προϊόν της οικονομίας και όχι μέσω μιας πολιτικής λιτότητας και περικοπών".

Για να διαβάσετε το πλήρες κείμενο της ομιλίας της, πατήστε εδώ.

 
Περισσότερα Άρθρα...


Σελίδα 8 από 15
facebook   youtube

koinovouleytiki-drastiriotita-2012-simera

koin drast2000

dimokratiki_aristera_logo