Home Οικονομία & Ανάπτυξη (τομέας ευθύνης) Ομιλία στη συζήτηση επί των άρθρων και του συνόλου του σχεδίου νόμου του Υπουργείου Οικονομικών (Γ' ΜΕΡΟΣ)

Ομιλία στη συζήτηση επί των άρθρων και του συνόλου του σχεδίου νόμου του Υπουργείου Οικονομικών (Γ' ΜΕΡΟΣ)

E-mail Εκτύπωση PDF

Κύριε Πρόεδρε, κυρίες και κύριοι συνάδελφοι, η Δημοκρατία μας είναι πολύ ευαίσθητη και πρέπει με νύχια και με δόντια να την υπερασπιστούμε σε αυτή την Αίθουσα. Διότι αν φτάσουμε και από αυτό το Βήμα να χαιρετούμε με ναζιστικούς χαιρετισμούς και να το ερμηνεύουμε διαφορετικά, πραγματικά η Δημοκρατία μας κινδυνεύει.

Κύριε Πρόεδρε, σήμερα συζητάμε τα άρθρα. Πραγματικά, τα 15 ή και τα 20 λεπτά που δίνετε για τους εισηγητές είναι πάρα πολύ λίγα. Ενδεχομένως για τη μεγάλη τροπολογία, την Τρίτη, δεν θα προλάβω να μιλήσω. Ίσως καταθέσω τις απόψεις μου στη δευτερολογία μου.

Για το πολύ σημαντικό δεύτερο άρθρο θέλω να πω τα εξής: Εμείς συνεχίζουμε να έχουμε επιφυλάξεις. Εκφράσαμε και στην Επιτροπή και χθες το πρωί στην Ολομέλεια στη συζήτηση επί της αρχής ότι έχουμε ένα άλλο σκεπτικό για τα θέματα των αποκρατικοποιήσεων και ιδιαίτερα για τις αποκρατικοποιήσεις οι οποίες αφορούν δημόσιες επιχειρήσεις κοινής ωφέλειας, όπως η ΕΥΔΑΠ, η ΕΥΑΘ, ή αφορούν στρατηγικής σημασίας επιχειρήσεις για την ανάπτυξη της χώρας, όπως η ΔΕΗ και οι λιμένες. Και γι’ αυτό, πέρα από τις γενικές αρχές, οι οποίες υπάρχουν και στην προγραμματική συμφωνία, εμείς θέλουμε να προηγηθεί και ο στρατηγικός σχεδιασμός γι’ αυτούς, στον οποίο σχεδιασμό και στις κατευθύνσεις βεβαίως και θα συμμετέχει η Βουλή -και θα το ζητήσουμε σε αυτή τη διαδικασία- και να δημιουργηθούν οι ρυθμιστικές Αρχές. Και θα ελέγξουμε το θεσμικό πλαίσιο δημιουργίας των ρυθμιστικών Αρχών.

Από την άλλη πλευρά, θα πρέπει να τελειώσουμε με όλες τις ρυθμίσεις που θα διασφαλίζουν την κυριότητα από το Δημόσιο των δικτύων όλων αυτών των επιχειρήσεων.

Μέχρι να γίνουν αυτά, δεν μας επιβάλλει κανένας αυτή τη στιγμή, γι’ αυτές τις μεγάλες τουλάχιστον επιχειρήσεις, να καταργήσουμε το ελάχιστο ποσοστό του Δημοσίου. Εάν τελειώσουμε με αυτές τις διαδικασίες, θα ξέρουμε ποιο θα είναι αυτό το ποσοστό του Δημοσίου και σε ποιες επιχειρήσεις, που θα είναι στρατηγικού χαρακτήρα, ο ρόλος του Δημοσίου θα παραμένει δυνατός και στρατηγικός. Θα έχουμε καθορίσει πώς αυτές οι επιχειρήσεις συμβάλλουν στην ανάπτυξη του τόπου. Κι εκεί θα δούμε και ποιο κομμάτι, ποιο τμήμα, ποιοι τομείς, με ποιον τρόπο θα μεταφερθεί στο ΤΑΙΠΕΔ ή κάπου αλλού –δεν ξέρω αν υπάρχει- για να αξιοποιηθούν και για εισπρακτικούς λόγους ορισμένα θέματα.

Η βασική διαφωνία μας, λοιπόν, είναι ότι εμείς ζητάμε τουλάχιστον αυτές τις μεγάλες επιχειρήσεις, για τις οποίες δεν υπάρχουν αυτά που σας είπα, να εξαιρεθούν από αυτή εδώ τη ρύθμιση.

Βεβαίως, είναι θετική η προσθήκη που κατέθεσε ο Υπουργός, ότι όταν το ΤΑΙΠΕΔ αποφασίσει για μία τέτοια διαδικασία, θα έρχεται στη Βουλή κ.λ.π.

Έρχονται, κύριοι συνάδελφοι, στη Βουλή. Οι συμβάσεις των έργων από 20.000.000 και πάνω έρχονται στην Επιτροπή Οικονομικών. Αυτό, όμως, είναι μία άλλη διεργασία. Εμείς μιλούμε για τη γενική διεργασία, για το σχεδιασμό και τις προϋποθέσεις για τις μεγάλες αυτές επιχειρήσεις. Αυτό δεν έχει γίνει. Δεν τα έχουμε συμφωνήσει. Κατ’ αρχήν, στην Ολομέλεια δεν μας έχει φέρει εισήγηση το κάθε αρμόδιο Υπουργείο.

Να δούμε, λοιπόν, πώς βλέπουμε, μέσα σε αυτή την κρίση για τη χώρα μας, την ανάγκη να εξασφαλίσουμε πόρους, την ανάγκη να πετύχουμε μία βιώσιμη ανάπτυξη και πώς θα χειριστούμε αυτές τις μεγάλες, κοινής ωφέλειας και στρατηγικής σημασίας επιχειρήσεις.

Γι’ αυτό το λόγο ζητήσαμε όλες οι διαδικασίες διαφάνειας να τηρηθούν σε όλα τα στάδια μελέτης της κάθε επιχείρησης, του τομέα ή του ποσοστού που πρέπει να αποκρατικοποιηθεί και μετά το πώς θα γίνουν οι επιμέρους συμβάσεις.

Δεν μιλάμε, λοιπόν, αυτή τη στιγμή για τις επιμέρους συμβάσεις. Οι επιμέρους συμβάσεις θα ακολουθήσουν πραγματικά τη διαδικασία που προβλέπεται για τον έλεγχό τους και από τα Όργανα της Βουλής. Μιλάμε για το γενικότερο σχεδιασμό.

Θα επιμείνουμε, λοιπόν, σε αυτή μας την τοποθέτηση για το άρθρο δεύτερο, ότι δεν μπορούμε αυτή τη στιγμή, που δεν υπάρχουν αυτές οι προϋποθέσεις, να ψηφίσουμε το άρθρο.

Το άρθρο τρίτο δίνει τη δυνατότητα πολεοδόμησης και εκμετάλλευσης δημόσιων ακινήτων με ευνοϊκούς όρους, ελαχιστοποιώντας πολεοδομικά και άλλα εμπόδια. Ανοίγει ο δρόμος για την αξιοποίηση δημόσιων ακινήτων από τα Ταμεία Αξιοποίησης Ιδιωτικής Περιουσίας.

Είναι γνωστές οι αδυναμίες και οι ολιγωρία και του ΥΠΕΚΑ και η έλλειψη εργαλείων για την προώθηση και υλοποίηση του χωροταξικού και περιφερειακού σχεδιασμού. Όμως, θα πρέπει να προσέξουμε ότι και μέσα από τους εφαρμοστικούς νόμους και μέσα από τις συμπληρώσεις που γίνονται σήμερα στο ν. 3986, δεν πρέπει να φτάσουμε στην αντίθετη μεριά. Δηλαδή, δεν πρέπει να έχουμε τόσο fasttrack διαδικασίες, έτσι ώστε να παρακάμπτεται σε πολλά σημεία το νομικό πλαίσιο του χωροταξικού και πολεοδομικού σχεδιασμού, να υποβαθμίζονται οι υπηρεσίες και τα γνωμοδοτικά όργανα του ΥΠΕΚΑ και να ισχυροποιείται έναντι αυτών το οικονομικό επιτελείο.

Γι’ αυτό, κατέθεσα μια σειρά προτάσεων και τροποποιήσεων, ούτως ώστε πραγματικά να υπάρξει μια πιο ολοκληρωμένη διαδικασία κατά τη σύνταξη και των προεδρικών διαταγμάτων και των οποιονδήποτε άλλων αποφάσεων που προβλέπει αυτός εδώ ο εφαρμοστικός νόμος, ούτως ώστε να τεκμηριώνεται κάθε φορά ότι η σχετική μελέτη, η σχετική πολεοδόμηση που γίνεται ενσωματώνονται στην περιβάλλουσα περιοχή και ότι όλα αυτά συμβάλλουν στην εθνική, περιφερειακή και τοπική ανάπτυξη.

Έγινε αποδεκτή μια τέτοια προσθήκη. Δεν έγινε, όμως, αποδεκτό πέρα από αυτή την ενσωμάτωση, ότι η μελέτη θα πρέπει να τεκμηριώνει και να προβλέπει το πώς εντάσσεται αυτή η προτεινόμενη επένδυση στην περιοχή, το ότι θα πρέπει και να τεκμηριώνεται στη μελέτη αυτή και πώς αυτή η προτεινόμενη πολεοδόμηση έχει σχέση με τα περιφερειακά αναπτυξιακά προγράμματα και έστω και αν ορισμένα αυτή τη στιγμή βρίσκονται υπό έγκριση, κάποια στιγμή θα ολοκληρωθούν. Επομένως, υπάρχουν όλες αυτές οι κανονιστικές ρυθμίσεις, ούτως ώστε ως προς τις πολεοδομικές ρυθμίσεις και αλλαγές που προτείνονται μέσα από αυτό τον εφαρμοστικό νόμο, να μπορεί πράγματι μέσα από τη μελέτη να τεκμηριώνεται ότι ακολουθούνται αυτές οι κατευθύνσεις.

Προτείναμε γι’ αυτό ένα βοηθητικό όργανο, γνωμοδοτικό, προς το Συμβούλιο Κεντρικής Διοίκησης, το οποίο θα δημιουργείται από το ΥΠΕΚΑ και θα παρέχει αυτή τη γνωμοδότηση που χρειάζεται και θα συνδέει έτσι αυτό το Συμβούλιο όχι μόνο δια του Υπουργού, αλλά και δια γνωμοδοτήσεων με το Ταμείο Αξιοποίησης της Περιουσίας και θα το συνδέει πράγματι με θέματα τα οποία αυτό γνωρίζει και με ειδικούς επιστήμονες που προτείνουμε να έχει αυτό το νέο όργανο, ούτως ώστε να διασφαλίζει ότι αυτή η διαδικασία γίνεται με τον καλύτερο τρόπο.

Έχουμε προτείνει στα θέματα του παραθεριστικού-τουριστικού χωριού, κατ’ αρχήν, ότι όλα αυτά τα θέματα δεν μπορεί να γίνονται μέσω κοινών υπουργικών αποφάσεων. Επιμένουμε σε αυτό και αυτή είναι μια τροπολογία που πρέπει να δεχθείτε. Τη ζήτησαν και άλλοι συνάδελφοι από όλες τις πτέρυγες. Και για αυτή την ιδιωτική πολεοδόμηση θα πρέπει να εκδίδεται Προεδρικό Διάταγμα. Δεν είναι μια διαδικασία χρονοβόρα ή μια διαδικασία η οποία δημιουργεί γραφειοκρατία. Εάν δεν γίνει με Προεδρικό Διάταγμα, είναι σίγουρο ότι το ΤΑΙΠΕΔ θα μπλέξει, γιατί σίγουρα όλα αυτά εδώ θα προσβληθούν στο Συμβούλιο Επικρατείας.

Ζητάμε, λοιπόν και στην παράγραφο 7α) να προβλέψετε και για το παραθεριστικό χωριό και για τα επιχειρηματικά πάρκα στην 7ε) να αντικαταστήσετε την ΚΥΑ με Προεδρικό Διάταγμα.

Στα θέματα του αιγιαλού και της παραλίας πρέπει να ξεκαθαρίσετε. Η πρόσβαση των πολιτών στις παραλίες πρέπει να είναι απρόσκοπτη. Δεν μπορώ να καταλάβω εδώ μέσα στις ρυθμίσεις ότι μερικές φορές, για λόγους δημόσιου συμφέροντος κ.λπ., δεν θα μπορεί ο πολίτης να έχει πρόσβαση στην παραλία και θα έχει πρόσβαση ο ιδιώτης επενδυτής.

Νομίζω ότι δεν χρειάζεται να λέτε τίποτα. Πρέπει να είναι απρόσκοπτη η πρόσβαση των πολιτών. Τελεία και παύλα. Αν υπάρχουν εθνικοί λόγοι ή οτιδήποτε άλλο, αυτό πόσο περισσότερο δημιουργεί εμπόδια σε μια ιδιωτική επένδυση και στην πρόσβαση του ιδιώτη επενδυτή.

Υπάρχουν και άλλες τροπολογίες που έχουμε προτείνει. Ορισμένα πράγματα έχουν γίνει αποδεκτά στην κατεύθυνση της βελτίωσης αυτού του άρθρου 3. Να μη χάνω χρόνο με αυτό.

Να προχωρήσω στο άρθρο 4, όπου συμφωνούμε με τις ρυθμίσεις που γίνονται για τη διευκόλυνση των εργοληπτικών επιχειρήσεων και για τα πτυχία τους και με την αύξηση της προκαταβολής. Όπως είπα και στην Επιτροπή, αυτά τα πράγματα είναι μια πρώτη βοήθεια. Το θέμα είναι τεράστιο. Το πρόβλημα της εκτέλεσης των μικρών και μεγάλων έργων που είναι ενταγμένα στο ΕΣΠΑ είναι τεράστιο. Δεν προχωρούν και για άλλες αιτίες και για το ότι πραγματικά ο τεχνικός κλάδος, οι κατασκευαστικές επιχειρήσεις αυτή τη στιγμή δεν έχουν τη δυνατότητα δανεισμού, δεν έχουν πληρωθεί στο χρόνο που έπρεπε να πληρωθούν για προηγούμενα έργα που έχουν εκτελέσει, βρίσκονται σε μεγάλη αδυναμία. Οι περισσότερες από αυτές δεν μπορούν να εκδώσουν και εγγυητικές επιστολές.

Υπάρχει, λοιπόν, ένα γενικότερο θέμα που δεν αφορά μόνο τον κλάδο αυτό. Υπάρχει ένα γενικότερο θέμα πώς θα προχωρήσει αυτό το ΕΣΠΑ μέσα από τις μεγάλες αδυναμίες, τις οποίες πραγματικά έχει σήμερα και ο κατασκευαστικός κλάδος για να υλοποιήσει αυτά τα έργα.

Στο τέλος του άρθρου 4 υπάρχει πράγματι αυτή η κατάργηση του πόρου 2%, της εισφοράς που δίνουν τα μέλη του Τεχνικού Επιμελητηρίου για όλες τις δραστηριότητες του Τεχνικού Επιμελητηρίου. Εμείς θεωρούμε ότι έπρεπε να εξεταστεί. Δεν έγινε αυτό, η πρόταση που κατέθεσε το Τεχνικό Επιμελητήριο.

Από την άλλη πλευρά, θέλουμε να τονίσουμε ότι, ακόμη και αν καταργήσετε αυτή την εισφορά του 2%, πρέπει πραγματικά εδώ να απαντήσετε σε όλους τους συναδέλφους που το έθεσαν από όλες τις πτέρυγες, πώς πραγματικά το Τεχνικό Επιμελητήριο, με κάποιες διορθώσεις που πρέπει να γίνουν για τη λειτουργία του, θα μπορέσει να παραμείνει ένας τεχνικός σύμβουλος της πολιτείας, όπως αυτός είναι ο ρόλος του εδώ και ενενήντα χρόνια περίπου.

Συνεχίζω, κύριε Πρόεδρε, με τις τροπολογίες τώρα που έγιναν άρθρα στο νομοσχέδιο που συζητάμε. Στην τροπολογία-άρθρο που αφορά το Επικουρικό Κεφάλαιο πράγματι έγιναν κάποιες βελτιώσεις ουσιαστικές. Παρόλα αυτά, έχουμε κάποιες σημαντικές επιφυλάξεις και θα τις αναπτύξω στη δευτερολογία μου.

Ως προς τη δεύτερη τροπολογία, το έκτο άρθρο πλέον του νομοσχεδίου, που αφορά την εξίσωση του πετρελαίου κίνησης και θέρμανσης…

Συμφωνούμε με αυτή την τροπολογία, όπως είπα και στην Επιτροπή, γιατί; Διότι συμβάλλει στην αντιμετώπιση της λαθραίας χρήσης μέρους του πετρελαίου θέρμανσης και την αντιμετώπιση της πάταξης της λαθρεμπορίας που πρέπει να αποτελεί προτεραιότητα. Γι’ αυτό το θέμα είπα ότι, αντί να φτάνουμε σε τέτοιες ρυθμίσεις οι οποίες πραγματικά επιβαρύνουν υπέρμετρα τα ελληνικά νοικοκυριά και ιδιαίτερα αυτά στις ακριτικές περιοχές που έχουν και τα μεγαλύτερα οικονομικά προβλήματα, θα πρέπει πράγματι εδώ και τώρα να τελειώνουμε και με τις κοινές υπουργικές αποφάσεις να υπογραφούν και με την εγκατάσταση του απαραίτητου εξοπλισμού και με την ενίσχυση των ελεγκτικών μηχανισμών, υπαλλήλων κ.λπ., ούτως ώστε επιτέλους να εφαρμοστούν οι νόμοι οι οποίοι υπάρχουν μέχρι τώρα.

Αυτό να γίνει και με το άρθρο 320 πρόσφατου νόμου, ούτως ώστε και το ηλεκτρονικό σύστημα εισροών-εκροών να τοποθετηθεί και τα gps και το ναυτιλιακό πετρέλαιο να ελεγχθεί και το πετρέλαιο που εξάγεται και εισάγεται από το εξωτερικό να ελεγχθεί, ώστε να έχουμε τα τεράστια έσοδα που χάνουμε αυτή τη στιγμή από τη λαθρεμπορία, που είναι πάνω από ένα δισεκατομμύριο το χρόνο και εμείς λέμε ότι αυτά μπορούν να καλύψουν και όλες τις ανάγκες των ελληνικών νοικοκυριών στο θέμα της θέρμανσης, αλλά μπορούν και να περισσέψουν και να μπουν ως ισοδύναμα μέτρα που θα αντικαταστήσουν και άλλα δυσβάσταχτα βάρη.

Θεωρούμε ότι ήταν υποχρέωση να το κάνουμε. Είναι πρόβλημα, κύριε Υπουργέ, το ότι δεν φέρατε τουλάχιστον σε πρώτη ανάγνωση να δούμε την Κοινή Υπουργική Απόφαση που αφορά το πώς αποδίδεται το επίδομα πετρελαίου θέρμανσης. Έχει γίνει μια ουσιαστική δουλειά στην Επιτροπή που έχει συντάξει όλη αυτή την πρόταση για το επίδομα. Έγιναν κι άλλες προτάσεις εδώ από συναδέλφους από όλες τις πτέρυγες.

Αυτό έπρεπε να αποτελεί ένα θέμα συζήτησης τουλάχιστον στην Επιτροπή για να καταλάβει ο κόσμος ότι αυτό γίνεται για λόγους πάταξης της λαθρεμπορίας, αλλά ότι έχουν ληφθεί τα περισσότερα μέτρα ώστε να μπορέσουμε να απαλύνουμε την επιβάρυνση των πολιτών.

Όσον αφορά τα θέματα της μεγάλης τροπολογίας που κατατέθηκε και δεν προλάβαμε να συζητήσουμε στην Επιτροπή, πραγματικά εισάγονται ορισμένα θετικά σημεία. Υπάρχουν βέβαια και κάποια σημεία που χρειάζεται να συζητήσουμε.

Εγώ θα επισημάνω όμως στα θετικά ότι με τη ρύθμιση της παραγράφου 2 γίνεται μια πρώτη προσπάθεια αποπληρωμής δανείων που έχουν λάβει από το Ταμείο Παρακαταθηκών και Δανείων οι ΟΤΑ. Γίνεται μια προσπάθεια ρύθμισης των μεγάλων θεμάτων που έχουν οι ΟΤΑ με την υπερχρέωση, με τα δάνεια που έχουν λήξει.

Αυτή η παράγραφος 2 είναι μια πρώτη συμβολή πάνω στα μεγάλα προβλήματα που έχουν οι υπερχρεωμένοι πλέον δήμοι της χώρας και θα την ψηφίσουμε. Νομίζω ότι πρέπει να γίνει και μια μεγαλύτερη προσπάθεια. Άλλωστε έχουν γίνει τα σχετικά συνέδρια και έχουν κατατεθεί προτάσεις και το Υπουργείο Εσωτερικών τα γνωρίζει πάρα πολύ καλά.

Υπάρχει ένα σημαντικό θέμα που τίθεται με την παράγραφο 3 της τροπολογίας αυτής για τα ποσοτικά και ιδιαίτερα τα ποιοτικά κριτήρια και τον τακτικότερο έλεγχο, σε τριμηνιαία βάση, που πρέπει να γίνεται για τους διευθυντές, τους προϊστάμενους των τμημάτων και των διευθύνσεων του Υπουργείου Οικονομικών.

Σε αυτή τη διαδικασία και ιδιαίτερα στο μεταβατικό στάδιο ο νέος Υπουργός αποκτά κυρίαρχη δυνατότητα. Θα πρέπει όμως να μας εξηγήσετε εδώ με ποιο τρόπο θα τεθούν αυτά τα κριτήρια, ποιος θα είναι αυτός ο ελεγκτικός μηχανισμός που θα ελέγχει κάθε τρεις μήνες όλους αυτούς τους διευθυντές, ώστε να εισηγείται με αντικειμενικό τρόπο στον αρμόδιο Υπουργό που έχει και ένα σωρό άλλα πράγματα να κάνει. Να υπάρχει αυτή η διαδικασία που να φτάνει μέχρι και σε αλλαγή στο ίδιο το τρίμηνο ενός διευθυντού που έχει τοποθετηθεί για να κάνει αυτούς τους οικονομικούς ελέγχους.

Πρέπει να διασφαλιστεί το κύρος δηλαδή και να μη φαίνεται και εδώ ότι συνεχίζεται η πελατειακή σχέση του Υπουργού με τους εκάστοτε διευθυντές και τμηματάρχες αλλά ότι αυτή η ρύθμιση γίνεται πράγματι για να είναι αποτελεσματικότερο όλο το σύστημα στα θέματα της φοροδιαφυγής, της παραοικονομίας, τα οποία πλήττουν ιδιαίτερα τη λειτουργία του κράτους σήμερα. Θα συμφωνήσουμε δηλαδή, αλλά πρέπει ο Υπουργός να μας εξηγήσει πώς θα τεθούν αυτά τα κριτήρια και πώς θα γίνεται ο έλεγχος και η εισήγηση προς τον Υπουργό.

Θα ήθελα να αναφερθώ στο θέμα του ΟΓΑ και των πρόσθετων πράγματι επιβαρύνσεων που προβλέπονται μέσα από αυτή τη ρύθμιση για τους αγρότες, προκειμένου και ο ΟΓΑ να καλύψει –δεν θυμάμαι με πόσα χρήματα ακριβώς- την τεράστια τρύπα του ενός δισεκατομμυρίου στον ΕΟΠΥΥ. Με τα μέτρα ήδη δεν καταφέραμε να μην βάλουμε τους αγρότες μέσα στον περιορισμό των αποδοχών τους, αυτής της πολύ μικρής σύνταξης που παίρνουν.

Με το να τους επιβαρύνουμε κι άλλο, νομίζω ότι δεν λύνεται το θέμα με αυτή τη μικρή τροφοδότηση του πολύ υπερχρεωμένου ΕΟΠΥΥ από τους αγρότες. Θα έλεγα ότι αυτό πρέπει να το επανεξετάσουμε.

Υπάρχει ένα ακόμη σοβαρό θέμα που θα το συζητήσουμε στην τροπολογία. Είναι για τους κλάδους υγείας των διαφόρων ταμείων και της ΟΤΟΕ και του Τεχνικού Επιμελητηρίου και άλλων ταμείων τα οποία είναι βιώσιμα από μόνα τους και είναι υποχρεωμένα, με το άρθρο 44 του σχετικού νόμου, να αποδείξουν με μια αναλογιστική μελέτη ότι συνεχίζουν να έχουν αυτή τη δυνατότητα και να κρατήσουν τον κλάδο υγείας εκτός ΕΟΠΥΥ. Και αυτό το άρθρο καταργείται. Εμείς θα λέγαμε να αφήσετε αυτή τη δυνατότητα μέχρι τη λήξη του 2012 και να δούμε τι θα γίνει.

Ήθελα επίσης να μιλήσω για μια σειρά ακινήτων και μεγάλων ενοτήτων που μέχρι τώρα ήταν στο Ελληνικό Α.Ε. Υπήρχαν προτάσεις να μπουν σε άλλες Α.Ε. εταιρείες και η ανάπτυξη του μητροπολιτικού πόλου του Ελληνικού και του Αγίου Κοσμά κ.λπ.

Εμείς βλέπαμε ότι αυτά μπορούν να πάνε στο ταμείο, αλλά θεωρούμε ότι δεν είναι μεμονωμένα ακίνητα τα οποία μεταβιβάζονται εκεί για να παραχωρηθούν. Είναι ολόκληρες ενότητες που και αυτές –όπως σας είπα και για τις μεγάλες δημόσιες επιχειρήσεις- συμβάλλουν στην ανάπτυξη της χώρας και πρέπει να προηγηθεί αυτός ο ολοκληρωμένος σχεδιασμός για το πώς θέλουμε την ανάπτυξη αυτών των μετώπων και στη συνέχεια να δούμε τι θα κάνουμε με αυτή την αξιοποίηση.

Ευχαριστώ.