Home Οικονομία & Ανάπτυξη Ομιλίες - 'Αρθρα
Ομιλίες - Άρθρα

Ποια λογική έχει το δραματικά για το λαό υψηλό πλεόνασμα, αφου αυξάνει τα βάρη και βαθαίνει την ύφεση

E-mail Εκτύπωση PDF

Τα υψηλά πλεονάσματα είναι κοινός τόπος ότι βαθαίνουν την ύφεση και παρατείνοντας τη λιτότητα μεγεθύνουν την ανθρωπιστική κρίση. Παρόλα αυτά η Κυβέρνηση (των δανειστών δηλαδή και του αποτυχημένου σχεδίου τους για διαρκή λιτότητα) επιδεικνύει ως άθλο το επί πλέον (δραματικά για τον λαό) πλεόνασμα. Τι να πούμε!  έστω . Έχει όμως τώρα η Κυβέρνηση το πρόγραμμα, την οργάνωση, τα έμπειρα στελέχη και την ικανή δημόσια διοίκηση για να αξιοποιήσει αυτό το πλεόνασμα τόσο στην αντιμετώπιση της ανθρωπιστικής κρίσης, όσο και το σημαντικότερο για να αρχίσει η ανάκαμψη, το οργανωμένο σχέδιο (καλό θα ήταν να είναι προϊόν συναίνεσης) για την εκκίνηση της παραγωγικής ανασυγκρότησης της χώρας ή όλα θα πάνε στο χρέος?. Τα έχουμε πει τόσες φορές στα πλεονάσματα λιτότητας αντίδοτο είναι : τα  ισοδύναμα μέτρα, ένα αναπτυξιακό σοκ πάταξης της ανεργίας, ενίσχυση των δημόσιων επενδύσεων, προσέλκυση ιδιωτικών και κατάλληλων προς τούτο μεταρρυθμίσεων, κινητοποίηση όλου του ανθρώπινου δυναμικού, εγρήγορση κυβέρνησης και δημόσιας διοίκησης ….

 

ΧΡΕΙΑΖΕΤΑΙ ΑΡΕΤΗ , ΤΟΛΜΗ ΚΑΙ ΣΚΛΗΡΗ ΔΟΥΛΕΙΑ ΓΙΑ ΝΑ ΔΙΑΧΕΙΡΙΣΘΟΥΜΕ ΕΘΝΙΚΑ ΚΑΙ ΝΑ ΔΙΑΦΥΛΑΞΟΥΜΕ ΤΗΝ ΚΛΗΡΟΝΟΜΙΑ ΜΑΣ ΣΤΟ ΥΠΕΡΤΑΜΕΙΟ

E-mail Εκτύπωση PDF

Τον Μάιο όταν οΣΥΡΙΖΑ υπερκαλύπτοντας τις απαιτήσεις των δανειστών αποδέχτηκε το Υπερταμείο και τον Κόφτη, είχα γράψει ότι «Αυτοσκοπός δεν μπορεί να είναι η εξουσία αλλά η προάσπιση της ανεξαρτησίας, της εθνικής κυριαρχίας και δημόσιας περιουσίας, της Δημοκρατίας και της κοινωνικής συνοχής». Γιατί τόσο την αποδοχή του «αυτόματου κόφτη», μέτρου που ακυρώνει επ΄αόριστον την κορυφαία κοινοβουλευτική διαδικασία έγκρισης ή τροποποίησης του προϋπολογισμού της χώρας, αλλά κυρίως την αποδοχή και την ψήφιση σήμερα από τους βουλευτές των ΣΥΡΙΖΑ – ΑΝΕΛ του «Υπερταμείου» ως  εργαλείου συνδιαχείρισης στο διηνεκές με τους εταίρους της εθνικής μας, δημόσιας  περιουσίας ή ακριβέστερα της επί ένα αιώνα παραχώρησης στους εταίρους δικαιωμάτων επί της εθνικής μας κυριαρχίας, δεν είναι εύκολο να τα δικαιολογήσει και να μην αντισταθεί ένας συνεπής, προοδευτικός και πόσο μάλλον  αριστερός πολίτης. Γιατί πως να ελπίζουν οι νέες γενιές όταν ο φυσικός μας πλούτος ακόμη και τα δημόσια αγαθά για τα οποία  σύσσωμοι και με δημοψηφίσματα αντισταθήκαμε, όπως το νερό, οι δημόσιες συγκοινωνίες, η ενέργεια παραδίδονται για ένα αιώνα στο Υπερταμείο προς ιδιωτικοποίηση, όταν εν τέλει αυτές οι επιλογές θα αφυδατώνουν το μέλλον των γενιών μας επί ένα αιώνα? Τα επιχειρήματα, οι ερμηνείες και οι αντιστοιχίσεις που ακούσθηκαν είναι έωλες, δεν συνιστούν κατ΄ελάχιστον ένα ορθό λόγο, όπως : Οι προηγούμενοι δημιούργησαν το ΤΑΙΠΕΔ και μας έσυραν και στο Υπερταμείο, το οποίο όμως ΤΑΙΠΕΔ ενσωματώνεται πλέον στο υπερταμείο με άλλες Δέκα ΔΕΚΟ και πολλαπλά ακίνητα και για τριπλάσιο χρόνο, 99 έτη ή η προσθήκη στο νομοσχέδιο για το θέμα του νερού ότι θα τηρηθούν οι διατάξεις του Συντάγματος και η νομολογία του ΣτΕ , γιατί πως θα μπορούσε να γίνει και αλλιώς και να μην τηρηθούν οι συνταγματικές επιταγές!   Εδώ που φθάσαμε ας δείξουμε τουλάχιστον αρετή και τόλμη, όπως λέει ο ποιητής, και σκληρή δουλειά για να αποφύγουμε τις πολύ σοβαρές επιπτώσεις από μία υποτονική και υποβαθμισμένη ελληνική συμμετοχή στο Υπερταμείο και από την κυριαρχία των ξένων. Κατά κύριο λόγο χρειάζονται ικανότατα και τολμηρά ελληνικά στελέχη στα όργανα, αφοσιωμένα στο καθήκον τους απέναντι στη χώρα και στις νέες γενιές, πραγματικοί μαχητές  για την εθνική μας κυριαρχία, δημόσια περιουσία και  κληρονομιά, γνώστες σε βάθος των αναπτυξιακών αναγκών και συγκριτικών πλεονεκτηματων της χώρας.Τελειώνω με αυτά που λέω και αγωνίζομαι πάντα ότι «έπρεπε να υπάρχει μέσα στη μνημονιακή περίοδο ή έστω να υπάρξει το ταχύτερο ένα στρατηγικό σχέδιο ανάπτυξης και παραγωγικής ανασυγκρότησης της χώρας, ευχής έργο να είναι  προϊόν συναίνεσης, με κύριο στόχο την ανάσχεση της ανεργίας και την ενίσχυση της πραγματικής οικονομίας, και το οποίο θα συνδέεται άμεσα με τις διεκδικήσεις της χώρας για την αναδιάρθρωση του χρέους και τη δίκαιη λύση διεξόδου από την κρίση και στην προκειμένη περίπτωση του Υπερταμείου να καθοδηγεί το εθνικό αυτό σχέδιο τις βασικές επιλογές αξιοποίησης της δημόσιας περιουσίας, όπως και να αποτελεί ισχυρή δικλείδα ασφαλείας από Βλαπτικές για τη χώρα, την οικονομία και τους εργαζόμενους επιλογές  και επιρροές των ξένων στο Υπερταμείο».

 

Η ΧΩΡΑ ΔΕΝ ΜΠΟΡΕΙ ΝΑ ΠΟΡΕΥΘΕΙ ΧΩΡΙΣ ΕΘΝΙΚΟ ΑΝΑΠΤΥΞΙΑΚΟ ΣΧΕΔΙΑΣΜΟ

E-mail Εκτύπωση PDF

Η ΑΣΗΜΙΝΑ ΞΗΡΟΤΥΡΗ - ΑΙΚΑΤΕΡΙΝΑΡΗ μετά τις πρόσφατες ανακοινώσεις της Κυβέρνησης ότι θα ξεκινήσουν να υλοποιούνται με ταχείς ρυθμούς οι κυβερνητικές πρωτοβουλίες, που αφορούν στην παραγωγική ανασυγκρότηση της χώρας, δημοσίευσε το παρακάτω άρθρο της

 

Η χώρα δεν μπορεί να πορευθεί χωρίς εθνικό αναπτυξιακό σχεδιασμό

Προσέγγιση για τους άξονες και τις κατευθύνσεις αυτού.

 

Στα πέντε χρόνια των δύο πρώτων μνημονίων αλλά και σήμερα με το τρίτο μνημόνιο οι πολιτικές επιλογές που εφαρμόζονται για την σταθεροποίηση της οικονομίας και την ανάκαμψη, είναι η λιτότητα και η βίαιη δημοσιονομική προσαρμογή, με στασιμότητα όμως στην αναπτυξιακή διαδικασία και έλλειψη εθνικού σχεδιασμού, με περικοπή των δαπανών για δημόσιες και ιδιωτικές επενδύσεις .

Σήμερα η μεγάλη κοινοβουλευτική πλειοψηφία υπέρ του τρίτου μνημονίου είναι μεν ένα σημαντικό πολιτικό γεγονός, αλλά δεν μπορεί να αφορά μόνο μία ακόμη συμφωνία λιτότητας, νέας φορολόγησης και δημοσιονομικής προσαρμογής, ενώ η ανάπτυξη θα αναζητά – μάταια ίσως - την συναίνεση για  ένα βιώσιμο σχέδιο ανάπτυξης ώστε να αντισταθμισθούν οι περιοριστικές πολιτικές των τριών μνημονίων.

Η Κυβέρνηση και οι λοιπές πολιτικές δυνάμεις οφείλουν ταυτόχρονα με την αντιμετώπιση της ανθρωπιστικής και σήμερα και της προσφυγικής κρίσης, όπως και των αναγκαίων μεταρρυθμίσεων, να συμφωνήσουν για ένα σχέδιο παραγωγικής ανασυγκρότησης εντός της νέας μνημονιακής περιόδου και να μην επαναλαμβάνουν το μεγάλο λάθος της επ΄ αόριστον μετάθεσής του.

Οφείλουν να αφιερώσουν χρόνο , προσπάθεια και επιμονή και να συνεννοηθούν για τις κατευθύνσεις, τις προτεραιότητες, τους όρους και οποσδήποτε τις διαδικασίες διαμόρφωσης ενός σχεδίου ανασυγκρότησης της χώρας.

Η επανεκκίνηση της αναπτυξιακής διαδικασίας, ως προϊόν διαλόγου και συναίνεσης έπρεπε προ πολλού να είχε αποτελέσει τη βάση για την μελλοντική πορεία της χώρας και εργαλείο για μία διευρυμένη διαπραγμάτευση για το χρέος και για την αποτροπή μελλοντικών κινδύνων από κάθε λογής μνημόνια .

Έπρεπε προ πολλού οι δύο στόχοι της σταθεροποίησης και της ανάπτυξης να επιδιώκονται παράλληλα, ώστε να σπάσει έγκαιρα το σπιράλ της ύφεσης και να προταχθεί ο στόχος της ανάπτυξης μέσα από την αναδιάταξη των προτεραιοτήτων της οικονομικής πολιτικής.

Σχέδια κατά καιρούς έχουν γίνει, ενώ παράλληλα ο εθνικός και περιφερειακός σχεδιασμός και η υλοποίηση με βάση αυτόν τον σχεδιασμό των παλιών και νέων προγραμμάτων ΕΣΠΑ αποτελούν ένα σημαντικό αναπτυξιακό υπόβαθρο ως προς το σχεδιασμό, την εφαρμογή και την απόδοση.

Και η σημερινή Κυβέρνηση έπρεπε προ πολλού να ανοίξει τη διαδικασία σχεδιασμού και όχι να περιμένει μετά την αξιολόγηση. Είναι εθνική επιταγή και ανάγκη της χώρας ένα βιώσιμο σχέδιο για την ανάπτυξη και όχι να τρέχουμε βεβιασμένα να το διαμορφώσουμε ως μία μνημονιακή υποχρέωση μετά την αξιολόγηση .

Περισσότερα...
 

Επείγον το θέμα της ρύθμισης των κόκκινων δανείων

E-mail Εκτύπωση PDF

Στις ρυθμίσεις για τα κόκκινα δάνεια από την προηγούμενη Κυβέρνηση δεν αξιοποιήθηκε όσο θα έπρεπε η Ιρλανδική εμπειρία και το αντίστοιχο μοντέλο - που φαίνεται να έχει εξεταστεί από την τότε κυβέρνηση. Κυρίως στο ότι προβάλλει όπως έχω τονίσει και παλιότερα, ότι στο επίκεντρο πρέπει να είναι ο δανειολήπτης και να εξετάζονται όλα τα στοιχεία αυτού (συνθήκες διαβίωσης, προοπτικές βελτίωσης κ.λπ.) και ότι σε πολλές περιπτώσεις χρειάστηκε και μείωση των επιτοκίων αλλά και "κούρεμα" κάποιου ποσοστού για προσαρμογή της λύσης στα χαμηλά εισοδήματα.

Η όποια λύση προταθεί από τη νέα Κυβέρνηση για το ιδιωτικό χρέος, θα πρέπει να είναι αποτέλεσμα ευρείας διαβούλευσης, έτσι ώστε οι λύσεις που θα προκύψουν να είναι συμφέρουσες πρωτίστως για τους δανειολήπτες, τα στοιχεία των οποίων θα προσδιορίζουν βιώσιμη λύση.

Παράλληλα είναι απαραίτητο να εξεταστεί και η δυνατότητα μεταξύ των άλλων διευκολύνσεων, να υπάρξει και μείωση των επιτοκίων και "κούρεμα" κάποιου ποσοστού, ιδιαίτερα για τους δανειολήπτες που βρίσκονται σε δεινή οικονομική θέση ώστε να καταστεί δυνατό να διασώσουν το σπίτι ή την επιχείρησή τους.

Περισσότερα...
 

Με ανεπίτρεπτη καθυστέρηση και με τη διαδικασία του κατεπείγοντος έρχεται το Σχέδιο Νόμου για το νέο ΕΣΠΑ -το μοναδικό αναπτυξιακό εργαλείο που διαθέτει η χώρα- με ρυθμίσεις που αναπαράγουν το σημερινό μοντέλο διαχείρισής του και τις δυσλειτουργίες του

E-mail Εκτύπωση PDF

Τόνισε η Ασημίνα Ξηροτύρη, κατά τη συζήτησή του στην Ολομέλεια της Βουλής, επισημαίνοντας ότι οι θετικές ρυθμίσεις που υπάρχουν (όπως η μείωση των εκχωρήσεων ή η αποκέντρωση των διαχειριστικών αρχών των περιφερειακών επιχειρησιακών προγραμμάτων στις περιφέρειες) υπερκαλύπτονται από τις αρνητικές. Ως το μεγαλύτερο μειονέκτημα των διατάξεων χαρακτηρίζει το γεγονός ότι παρότι στοχεύουν στην απλούστευση των διαδικασιών αυτές γίνονται ολοένα και πιο πολύπλοκες. Οι συγχωνεύσεις ειδικών υπηρεσιών, η δημιουργία επιτελικών μονάδων, η δημιουργία νέων ειδικών υπηρεσιών, εάν δεν συνοδευτούν από σαφείς και ξεχωριστές αρμοδιότητες για την κάθε μία θα δημιουργήσουν νέα προβλήματα συντονισμού και γραφειοκρατίας. Η βουλευτής αναφέρεται επίσης στις υπόλοιπες διατάξεις του νομοσχεδίου, οι οποίες αφορούν σε θέματα που ρυθμίστηκαν πολύ πρόσφατα όπως το ΓΕΜΗ, τα Επιμελητήρια, και οι λαϊκές αγορές και στις οποίες διακρίνονται πολλές γκρίζες ζώνες που προκαλούν επιφυλάξεις και ανησυχίες.

Για να παρακολουθήσετε το βίντεο της ομιλίας της βουλευτού, πατήστε εδώ.

Το πλήρες κείμενο της ομιλίας έχει ως εξής:

Περισσότερα...
 


Σελίδα 1 από 40

Οικονομία & Ανάπτυξη

facebook   youtube

koinovouleytiki-drastiriotita-2012-simera

koin drast2000

dimokratiki_aristera_logo