Home Οικονομία & Ανάπτυξη
Ομιλίες - Άρθρα

Οι παρεμβάσεις και η αναθεώρηση του ΕΣΠΑ θα έχουν αποτέλεσμα στην υλοποίηση των Δημόσιων Επενδύσεων και στην ενίσχυση της ρευστότητας;

E-mail Εκτύπωση PDF

Ερωτά τον Υπουργό ΑναπτΥξης η βουλευτής σε επίκαιρη ερώτησή της για την "αποτελεσματικότητα των παρεμβάσεων του Υπουργείου Ανάπτυξης και της σχετικής αναθεώρησης του ΕΣΠΑ στην υλοποίηση των δημόσιων επενδύσεων και στην ενίσχυση της ρευστότητας της πραγματικής οικονομίας". Πιο συγκεκριμένα, η Ασημίνα Ξηροτύρη ερωτά αφενός εάν υπάρχουν σαφείς ενδείξεις ότι η ΕΤΕπ θα προχωρήσει στην υλοποίηση των συμφωνηθέντων με γρήγορους ρυθμούς ώστε να ενισχυθεί η ρευστότητα της πραγματικής οικονομίας, και αφετέρου εάν η εφαρμογή της εγκυκλίου του Υπουργού συμβάλλει αποτελεσματικά στην υλοποίηση των έργων από τις Δημόσιες Επενδύσεις. Η ερώτηση στο σύνολό της έχει ως εξής:

Περισσότερα...
 

Ομιλία στη συζήτηση επί των άρθρων και του συνόλου του σχεδίου νόμου του Υπουργείου Οικονομικών (Γ' ΜΕΡΟΣ)

E-mail Εκτύπωση PDF

Κύριε Πρόεδρε, κυρίες και κύριοι συνάδελφοι, η Δημοκρατία μας είναι πολύ ευαίσθητη και πρέπει με νύχια και με δόντια να την υπερασπιστούμε σε αυτή την Αίθουσα. Διότι αν φτάσουμε και από αυτό το Βήμα να χαιρετούμε με ναζιστικούς χαιρετισμούς και να το ερμηνεύουμε διαφορετικά, πραγματικά η Δημοκρατία μας κινδυνεύει.

Κύριε Πρόεδρε, σήμερα συζητάμε τα άρθρα. Πραγματικά, τα 15 ή και τα 20 λεπτά που δίνετε για τους εισηγητές είναι πάρα πολύ λίγα. Ενδεχομένως για τη μεγάλη τροπολογία, την Τρίτη, δεν θα προλάβω να μιλήσω. Ίσως καταθέσω τις απόψεις μου στη δευτερολογία μου.

Για το πολύ σημαντικό δεύτερο άρθρο θέλω να πω τα εξής: Εμείς συνεχίζουμε να έχουμε επιφυλάξεις. Εκφράσαμε και στην Επιτροπή και χθες το πρωί στην Ολομέλεια στη συζήτηση επί της αρχής ότι έχουμε ένα άλλο σκεπτικό για τα θέματα των αποκρατικοποιήσεων και ιδιαίτερα για τις αποκρατικοποιήσεις οι οποίες αφορούν δημόσιες επιχειρήσεις κοινής ωφέλειας, όπως η ΕΥΔΑΠ, η ΕΥΑΘ, ή αφορούν στρατηγικής σημασίας επιχειρήσεις για την ανάπτυξη της χώρας, όπως η ΔΕΗ και οι λιμένες. Και γι’ αυτό, πέρα από τις γενικές αρχές, οι οποίες υπάρχουν και στην προγραμματική συμφωνία, εμείς θέλουμε να προηγηθεί και ο στρατηγικός σχεδιασμός γι’ αυτούς, στον οποίο σχεδιασμό και στις κατευθύνσεις βεβαίως και θα συμμετέχει η Βουλή -και θα το ζητήσουμε σε αυτή τη διαδικασία- και να δημιουργηθούν οι ρυθμιστικές Αρχές. Και θα ελέγξουμε το θεσμικό πλαίσιο δημιουργίας των ρυθμιστικών Αρχών.Από την άλλη πλευρά, θα πρέπει να τελειώσουμε με όλες τις ρυθμίσεις που θα διασφαλίζουν την κυριότητα από το Δημόσιο των δικτύων όλων αυτών των επιχειρήσεων. Η συνέχεια της ομιλίας έχει ως εξής:

Περισσότερα...
 

Ομιλία επί της αρχής των άρθρων και του συνόλου του σχεδίου νόμου του Υπουργείου Οικονομικών (Α' ΜΕΡΟΣ)

E-mail Εκτύπωση PDF
 

Κύριοι συνάδελφοι, συζητούμε σήμερα την κύρωση δυο πράξεων νομοθετικού περιεχομένου στις οποίες προστέθηκαν και τροπολογίες και τελευταία μια αρκετά μεγάλη τροπολογία. Συζητάμε επομένως πολύ βασικά θέματα. Θα έλεγε κανείς ότι είναι θέματα τόσο σοβαρά που συνδέονται και με τις σοβαρότερες αποφάσεις για την οριστικοποίηση των μέτρων που θα πάρουμε για τη σωτηρία της χώρας.

Θα ήθελα να αναφερθώ ιδιαίτερα στο δεύτερο και πολύ σημαντικό άρθρο αυτού του νομοσχεδίου που αφορά στην κατάργηση του ελάχιστου ποσοστού του Ελληνικού Δημοσίου σε ΕΛΠΕ, ΔΕΗ, ΟΠΑΠ, ΟΔΙΕ, ΕΥΔΑΠ, ΕΥΑΘ, ΕΛΤΑ, Οργανισμό Λιμένος Πειραιώς, Θεσσαλονίκης, Αλεξανδρούπολης κ.λπ.. Όταν ήρθε αυτή η Πράξη Νομοθετικού Περιεχομένου στη δημοσιότητα, είχαμε εκφράσει την αντίθεσή μας και πολλές επιφυλάξεις. Σήμερα και μετά τη συζήτηση στη Βουλή εξακολουθούμε να έχουμε πολύ σοβαρές επιφυλάξεις για τους λόγους που θα αναφέρω παρακάτω. Στις προγραμματικές της θέσεις για τις αποκρατικοποιήσεις η Δημοκρατική Αριστερά, μεταξύ των άλλων, επισημαίνει ότι αυτές πρέπει να συνδέονται με την ανάπτυξη και όχι μόνο με εισπρακτικούς λόγους και ότι σε κάθε περίπτωση στις ΔΕΚΟ που διαχειρίζονται φυσικούς πόρους και δημόσια αγαθά το Δημόσιο πρέπει να διατηρήσει το στρατηγικό του ρόλο και έλεγχο. Αλλά και στην προγραμματική συμφωνία των τριών κομμάτων για τις αποκρατικοποιήσεις έχουν τεθεί σημαντικές προϋποθέσεις, όπως κατά τη διαδικασία των αποκρατικοποιήσεων να παρέχονται όλες οι εγγυήσεις διαφάνειας, να υπάρξει σύνδεση με την ανάπτυξη και όχι μόνο με εισπρακτικούς στόχους, να δημιουργηθεί το θεσμικό πλαίσιο για τις ρυθμιστικές αρχές των ΔΕΚΟ και -το κρισιμότερο- να διασφαλιστεί ότι το Δημόσιο διατηρεί την κυριότητα του κράτους στα δίκτυα. Η συνέχεια της τοποθέτησης έχει ως εξής:

Περισσότερα...
 

Ομιλία επί της αρχής των άρθρων και του συνόλου του σχεδίου νόμου του Υπουργείου Οικονομικών (Β' ΜΕΡΟΣ)

E-mail Εκτύπωση PDF

Στο δεύτερο άρθρο έχω πει τις αιτιάσεις μου, τις έχω αναλύσει. Εξακολουθώ ακόμη να θεωρώ ότι έχουμε σημαντικές διαφορές στην προσέγγιση των αποκρατικοποιήσεων και κυρίως στην ουσιαστική προσέγγιση. Εμείς θεωρούμε ότι οποιαδήποτε αποκρατικοποίηση πρέπει να στοχεύει πρώτα στην ανάπτυξη και βέβαια να έχει και κάποιο εισπρακτικό χαρακτήρα. Αλλά το κύριο είναι όταν συζητάμε για αποκρατικοποιήσεις, όπως είναι η Δ.Ε.Η., τα λιμάνια της χώρας, όπως είναι οι μεγάλοι οργανισμοί κοινής ωφέλειας ότι θα πρέπει πρώτα να συζητάμε πώς αυτά τα αναπτυξιακά εργαλεία θα αποδώσουν καλύτερα και μέσα στο πλαίσιο αυτό και μέσα στο πλαίσιο των ρυθμιστικών τους αρχών, στο πλαίσιο της διασφάλισης των δικτύων στην κυριότητα του δημοσίου και πώς θα λειτουργήσουν ούτως ώστε οι παρερχόμενες υπηρεσίες και τα αγαθά προς τους πολίτες να παραμείνουν και να είναι καλές. Και από τη άλλη πλευρά, θα πρέπει αυτές οι δημόσιες επιχειρήσεις να μπορούν πραγματικά να αναπτυχθούν ουσιαστικά. Εμείς δεν είμαστε κατά των αποκρατικοποιήσεων αλλά θεωρούμε ότι η αποκρατικοποίηση πρέπει να γίνεται με βάση έναν στρατηγικό σχεδιασμό, πρέπει να γίνεται με τις απαραίτητες προϋποθέσεις και κριτήρια. Βέβαια τα κριτήρια για το στρατηγικό ρόλο του δημοσίου σε επιχειρήσεις κοινής ωφέλειας και στρατηγικής σημασίας είναι πάρα πολύ αυξημένα. Στην περίπτωση αυτή λοιπόν, θεωρούμε ότι η πολιτεία με τα συντεταγμένα όργανά της πρέπει να προχωρήσει στο στρατηγικό σχεδιασμό και τις κατευθύνσεις για την ανάπτυξη των Δ.Ε.Κ.Ο. για να διασφαλίσει και τα δίκτυα και το πλαίσιο των ρυθμιστικών αρχών, όπως και να θεσπίσει τα κριτήρια και τις προϋποθέσεις για τους τομείς και το βαθμό αποκρατικοποίησης κάθε Δ.Ε.Κ.Ο. Αυτός ο βασικός σχεδιασμός σε καμία περίπτωση δεν μπορεί να μεταφερθεί στις αρμοδιότητες ενός νεοσύστατου οργάνου όπως είναι το ΤΑΙΠΕΔ, γιατί υπάρχει κίνδυνος να θυσιαστούν αυτά τα αναπτυξιακά έργα ή για εισπρακτικούς και μόνο λόγους. Η ομιλία στο σύνολό της έχει ως εξής:

Περισσότερα...
 
Περισσότερα Άρθρα...


Σελίδα 43 από 50

Οικονομία & Ανάπτυξη

facebook   youtube

koinovouleytiki-drastiriotita-2012-simera

koin drast2000

dimokratiki_aristera_logo