Home Οικονομία & Ανάπτυξη
Ομιλίες - Άρθρα

Η κυβέρνηση οφείλει να επανεξετάσει την πρότασή της και να μην προχωρήσει στην πώληση του πλειοψηφικού πακέτου του ΟΛΘ Α.Ε., γιατί το ζήτημα είναι ιδιαίτερα σοβαρό και οι αντιδράσεις πολλαπλές από όλες τις πλευρές

E-mail Εκτύπωση PDF

Η βουλευτής τόνισε, μεταξύ των άλλων, στη συνέντευξη τύπου που έδωσαν οι εργαζόμενοι αντιδρώντας στην πώληση του πλειοψηφικού πακέτου του ΟΛΘ Α.Ε.: Επιμένει η κυβέρνηση και κλείνει άρον - άρον την συζήτηση και τον οξύ προβληματισμό κομμάτων και φορέων, επισπεύδοντας τη διαδικασία πώλησης από το ΤΑΙΠΕΔ του πλειοψηφικού πακέτου του ΟΛΘ παρά την αντίθεση που εξέφρασαν κατά την πρόσφατη συζήτηση στην αρμόδια επιτροπή της Βουλής όλα τα κόμματα της αντιπολίτευσης και βουλευτές της συμπολίτευσης και παρά την αντίθεση της συντριπτικής πλειοψηφίας των φορέων της πόλης. Η βουλευτής επεσήμανε την αντίθεση της ΔΗΜΑΡ στην πώληση του πλειοψηφικού πακέτου σε έναν μόνο ιδιώτη, τονίζοντας ότι τα λιμάνια εθνικής σημασίας πρέπει να διατηρούν το δημόσιο χαρακτήρα τους και στο πλαίσιο αυτό, μπορούν να γίνουν παραχωρήσεις χρήσεων δηλαδή υπηρεσιών και εμπορικών δραστηριοτήτων στους επενδυτές, όπως γίνεται στα περισσότερα κράτη μέλη της Ευρωπαϊκής Ένωσης. Όσον αφορά την αντίδραση του ΠΑΣΟΚ για την επίσπευση της διαδικασίας από το ΤΑΙΠΕΔ, παρά τη δική του διαφοροποίηση, αυτή είναι υποκριτική, αφού τελικά περιορίζεται στο ότι απλώς θα παρακολουθήσει το θέμα.

Το ζήτημα όμως, είναι ιδιαίτερα σοβαρό και οι αντιδράσεις πολλαπλές απ' όλες τις πλευρές γι αυτό και η κυβέρνηση οφείλει να επανεξετάσει την πρότασή της και να μην προχωρήσει στην πώληση του πλειοψηφικού πακέτου του ΟΛΘ.

 

Χρειάζεται ένας ολοκληρωμένος χωροταξικός σχεδιασμός και όχι αποσπασματικές ρυθμίσεις, με κοινό παρανομαστή τις εξαιρέσεις και τις παρεκκλίσεις από την περιβαντολογική και πολεοδομική νομοθεσία

E-mail Εκτύπωση PDF

Το σχέδιο νόμου που συζητάμε σήμερα δεν επιλύει το κύριο θέμα που εισάγει για τις διαδικασίες οριοθέτησης των υδατορεμάτων, ενώ με τη λογική και πάλι των νομοσχεδίων «σκούπα» περιλαμβάνει ρυθμίσεις πολεοδομικής φύσεως, οι οποίες έχουν κοινό παρονομαστή την παροχή εξαιρέσεων ή παρεκκλίσεων από την περιβαντολογική και πολεοδομική νομοθεσία και αποτελούν μια συρραφή διατάξεων, αρκετές από τις οποίες έχουν -λυπάμαι- έντονο προεκλογικό χαρακτήρα, τόνισε η βουλευτής κατά τη συζήτηση του Σχεδίου Νόμου "Διαδικασία Οριοθέτησης και ρυθμίσεις θεμάτων για τα υδατορέματα − ρυθμίσεις Πολεοδομικής νομοθεσίας και άλλες διατάξεις".

Για μια ακόμη φορά παρακάμπτεται και αγνοείται ο ορθός και ολοκληρωμένος σχεδιασμός έναντι αποσπασματικών ρυθμίσεων, που δήθεν τακτοποιούν εκκρεμότητες. Όμως, στην παρούσα συγκυρία, περισσότερο από κάθε άλλη φορά είναι αναγκαίο ο χωρικός σχεδιασμός να έχει ένα συνεκτικό πλαίσιο που θα συμβάλλει στη βελτίωση των αναπτυξιακών προοπτικών της χώρας, με όρους βιωσιμότητας, αειφορίας, αναβάθμισης του αστικού περιβάλλοντος και εντέλει της ζωής των ανθρώπων. Για το πλήρες κείμενο της τοποθέτησης:

Περισσότερα...
 

Ερώτηση κατέθεσαν βουλευτές της ΔΗΜΑΡ σχετικά με τα προβλήματα χρηματοδότησης για το σύνολο του έργου της ανάπλασης του Φαληρικού Όρμου

E-mail Εκτύπωση PDF

Η Ασημίνα Ξηροτύρη - Αικατερινάρη και η Μαρία Γιαννακάκη επισημαίνουν ότι το έργο φαίνεται να έχει "βαλτώσει" καθώς λόγω της μεγάλης καθυστέρησης στην έκδοση του ΠΔ σχεδιασμού δεν κατέστη δυνατή η χρηματοδότηση του από το ΕΣΠΑ 2007-2013. Σήμερα γίνονται προσπάθειες ένταξής του στο ΣΕΣ 2014-20, πληθαίνουν όμως ταυτόχρονα και τα σενάρια «τεμαχισμού» του έργου. Πιο συγκεκριμένα προτείνεται από τα συναρμόδια υπουργεία η αφαίρεση νευραλγικών κομματιών του έργου προκειμένου να μειωθεί η χρηματοδότηση, όπως τα αντιπλημμυρικά και η μετακίνηση της λεωφόρου Ποσειδώνος, ενώ από κάποιους άλλους προωθείται η δημιουργία «μητροπολιτικού υδατοδρομίου» για τα υδροπλάνα στο Φάληρο. Μία τέτοια εξέλιξη θα ήταν ιδιαίτερα αρνητική διότι ιδιαίτερα τα αντιπλημμυρικά έργα αποτελούν πάγιο αίτημα και εκκρεμούν για δεκαετίες και η κατασκευή τους θα διασφαλίσει τις περιοχές του Μοσχάτου και της Καλλιθέας από καταστροφικές πλημμύρες. Οι βουλευτές ερωτούν τους αρμόδιους υπουργούς εάν ευσταθούν τα σενάρια που θέλουν την αφαίρεση έργων από το τελικό project αλλοιώνοντας ουσιαστικά τον στόχο της συνολικής ανάπλασης, εάν έχουν ληφθεί υπόψη στον υπάρχοντα σχεδιασμό οι ενστάσεις και οι αντιρρήσεις για ορισμένα έργα, όπως αυτές εκφράζονται από τα Δημοτικά Συμβούλια των Δήμων Μοσχάτου και Καλλιθέας και τέλος εάν έχει εξασφαλιστεί η χρηματοδότηση για το σύνολο του έργου από το ΣΕΣ 2014-2020 και πότε προβλέπεται η δημοπράτηση του έργου. Για την ερώτηση:

Περισσότερα...
 

Αντίθετη με την πρόταση της πλήρους ιδιωτικοποίησης (πώλησης), δηλαδή με τη διάθεση του πλειοψηφικού πακέτου των μετοχών του ΟΛΘ Α.Ε. σε ιδιώτη επενδυτή, όπως έγινε με τον ΟΛΠ Α.Ε.

E-mail Εκτύπωση PDF

Δήλωσε η Ασημίνα Ξηροτύρη, κατά την τοποθέτησή της στην Επιτροπή Οικονομικών σχετικά με τη διαδικασία αξιοποίησης της συμμετοχής του Ελληνικού Δημοσίου (και ήδη του ΤΑΙΠΕΔ) στον Οργανισμό Λιμένος Θεσσαλονίκης (ΟΛΘ), τονίζοντας: "Τα λιμάνια εθνικής σημασίας πρέπει να διατηρούν το δημόσιο χαρακτήρα τους και οι λιμενικές τους αρχές την ευθύνη για τον αναπτυξιακό σχεδιασμό καθώς και το ρυθμιστικό και ελεγκτικό τους ρόλο για όλες τις δραστηριότητες και τις εκμεταλλεύσεις. Στο πλαίσιο αυτό, μπορούν να γίνουν παραχωρήσεις χρήσεων δηλαδή υπηρεσιών και εμπορικών δραστηριοτήτων στους επενδύτες, όπως γίνεται στα περισσότερα κράτη μέλη της Ευρωπαϊκής Ένωσης (πλην Αγγλίας)".

 

 
Περισσότερα Άρθρα...


Σελίδα 8 από 50

Οικονομία & Ανάπτυξη

facebook   youtube

koinovouleytiki-drastiriotita-2012-simera

koin drast2000

dimokratiki_aristera_logo