Home Ομιλίες - 'Αρθρα Συζητήθηκε σήμερα επίκαιρη ερώτηση της Ασημίνας Ξηροτύρη σχετικά με την εγκατάσταση συστήματος εισροών/εκροών στα πρατήρια υγρών καυσίμων για την καταπολέμηση του λαθρεμπορίου και της φοροδιαφυγής

Συζητήθηκε σήμερα επίκαιρη ερώτηση της Ασημίνας Ξηροτύρη σχετικά με την εγκατάσταση συστήματος εισροών/εκροών στα πρατήρια υγρών καυσίμων για την καταπολέμηση του λαθρεμπορίου και της φοροδιαφυγής

E-mail Εκτύπωση PDF

Η βουλευτής τόνισε ότι το χρόνιο πρόβλημα καταπολέμησης του λαθρεμπορίου καυσίμων συνεχίζει να έχει εκρηκτικές διαστάσεις και υποστήριξε ειδικότερα ότι το πρώτο μέτρο που άρχισε να εφαρμόζεται -η εγκατάσταση του συστήματος εισροών/εκροών- γίνεται κάτω από ασφυκτικές ημερομηνίες λόγω των καθυστερήσεων στις αποφάσεις και ότι θα πρέπει σε κάθε περίπτωση να ολοκληρωθεί εντός των προβλεπόμενων προθεσμιών. Στην απάντησή του ο Υφυπουργός Ανάπτυξης επεσήμανε ότι κατατέθηκαν οι σχετικές αιτήσεις από τα πρατήρια υγρών καυσίμων της Αττικής και της Θεσσαλονίκης -για τα οποία η προθεσμία εξέπνευσε στις 27/3/2013- στο σύνολό τους και απομένει η εγκατάσταση των συστημάτων. Το πλήρες κείμενο του Δελτίου Τύπου έχει ως εξής:

 ΔΕΛΤΙΟ ΤΥΠΟΥ

Συζητήθηκε σήμερα επίκαιρη ερώτηση που κατέθεσε η βουλευτής ΔΗΜ.ΑΡ. Α’ Θεσσαλονίκης Ασημίνα Ξηροτύρη σχετικά με την εγκατάσταση συστήματος εισροών/εκροών στα πρατήρια υγρών καυσίμων για την καταπολέμηση του λαθρεμπορίου και της φοροδιαφυγής.

Η βουλευτής τόνισε ότι το χρόνιο πρόβλημα καταπολέμησης του λαθρεμπορίου καυσίμων συνεχίζει να έχει εκρηκτικές διαστάσεις, παρόλο που τα τελευταία χρόνια υπήρξαν δεσμεύσεις από τις εκάστοτε Κυβερνήσεις με αποτέλεσμα να χάνονται δισεκατομμύρια ευρώ από φόρους –ΦΠΑ, φόρους επί των πετρελαιοειδών και φόρους εισοδήματος. Σημείωσε δε ότι η ανεξέλεγκτη δράση των λαθρεμπόρων είναι αποτέλεσμα τόσο της μη ύπαρξης συγκεκριμένης υποδομής, αλλά και της ισχυρής βούλησης μέχρι σήμερα να υλοποιηθούν και να εφαρμοστούν διαδικασίες για τον έλεγχο της διακίνησης των καυσίμων με ηλεκτρονικό τρόπο, έναν έλεγχο που θα διασφαλίζει τόσο των όγκο της διακίνησης όσο και την ποιότητά του.

Η βουλευτής υποστήριξε ειδικότερα ότι το πρώτο μέτρο που άρχισε να εφαρμόζεται -η εγκατάσταση του συστήματος εισροών/εκροών- γίνεται κάτω από ασφυκτικές ημερομηνίες λόγω των καθυστερήσεων στις αποφάσεις και ότι θα πρέπει σε κάθε περίπτωση να ολοκληρωθεί εντός των προβλεπόμενων προθεσμιών.

Στην απάντησή του ο Υφυπουργός Ανάπτυξης επεσήμανε ότι κατατέθηκαν οι σχετικές αιτήσεις από τα πρατήρια υγρών καυσίμων της Αττικής και της Θεσσαλονίκης -για τα οποία η προθεσμία εξέπνευσε στις 27/3/2013- στο σύνολό τους και απομένει η εγκατάσταση των συστημάτων.

Η βουλευτής στη δευτερολογία της έθεσε δύο πολύ σημαντικά ζητήματα σε σχέση με το λαθρεμπόριο καυσίμων: το θέμα των αδήλωτων δεξαμενών καυσίμων που υπάρχουν σε ολόκληρη τη χώρα, και την ανάγκη το σύστημα εισροών - εκροών να επεκταθεί άμεσα σε όλη την αλυσίδα διακίνησης των υγρών καυσίμων ξεκινώντας από τα διυλιστήρια, τα μεγάλα ποσοστά λαθραίας διακίνησης που αφορούν και τις μεταγγίσεις των ναυτιλιακών καυσίμων και τις εικονικές εισαγωγές, όπως και άλλα θέματα.

Τελειώνοντας, η βουλευτής τόνισε, ότι το θέμα του λαθρεμπορίου είναι μία μάστιγα. Η οριστική του ρύθμιση συζητείται σχεδόν μία δεκαετία. Γι’ αυτό απαιτείται συντονισμός και εγρήγορση των Υπουργείων, ώστε να εφαρμοστεί επιτέλους το υπάρχον θεσμικό πλαίσιο, για να προκύψουν σημαντικά έσοδα στο κράτος, τα οποία μπορούν στη συνέχεια να διοχετευτούν στην ενίσχυση κατ’ αρχήν των ευπαθών ομάδων του πληθυσμού, κοκ.

 

 

Οικονομία & Ανάπτυξη

facebook   youtube

koinovouleytiki-drastiriotita-2012-simera

koin drast2000

dimokratiki_aristera_logo