Home Ομιλίες - 'Αρθρα Η Κυβέρνηση, με τα συντεταγμένα όργανά της, πρέπει να προχωρήσει στο στρατηγικό σχεδιασμό και τις κατευθύνσεις για την ανάπτυξη των ΔΕΚΟ

Η Κυβέρνηση, με τα συντεταγμένα όργανά της, πρέπει να προχωρήσει στο στρατηγικό σχεδιασμό και τις κατευθύνσεις για την ανάπτυξη των ΔΕΚΟ

E-mail Εκτύπωση PDF

Συνοψίζει σε Δελτίο Τύπου που εξέδωσε η βουλευτής για την τοποθέτησή της στη συζήτηση στην Ολομέλεια για το Σχέδιο Νόμου του Υπουργείου Οικονομικών. Για να συνεχίσει ότι στο στρατηγικό αυτό σχεδιασμό πρέπει να ενταχθεί η διασφάλιση των δικτύων των ΔΕΚΟ καθώς και το πλαίσιο των ρυθμιστικών αρχών τους. Για να τόνισει επίσης ότι πρέπεινα θεσπιστούν τα κριτήρια και οι προυποθέσεις για τους τομείς και το βαθμό αποκρατικοποίησης κάθε ΔΕΚΟ. Επισημαίνει ότι ο βασικός αυτός σχεδιασμός σε καμία περίπτωση δε μπορεί να μεταφερθεί στις αρμοδιότητες ενός νεοσύστατου οργάνου, όπως είναι το ΤΑΙΠΕΔ, με τον κίνδυνο να θυσιαστούν τα αναπτυξιακά αυτά εργαλεία για εισπρακτικούς και μόνο λόγους. Το Δελτίο Τύπου στο σύνολό του έχει ως εξής:

 Η βουλευτής στην τοποθέτησή της σήμερα στην Ολομέλεια της Βουλής για το θέμα που εισάγεται με το άρθρο 2 του Σχεδίου Νόμου του Υπουργείου Οικονομικών, δηλαδή «την κατάργηση του ελάχιστου ποσοστού του Ελληνικού Δημοσίου στις ΔΕΚΟ και στους οργανισμούς λιμένων της χώρας, καθώς και την κατάργηση του άρθρου 11 του Ν. 3631/2008», αναφέρθηκε μεταξύ άλλων τόσο στις θέσεις της ΔΗΜ.ΑΡ για τις αποκρατικοποιήσεις όσο και στις βασικές αρχές της προγραμματικής συμφωνίας των τριών κομμάτων γι’ αυτές, για να επισήμανει ότι οι αποκρατικοποιήσεις πρέπει να συνδέονται άρρηκτα με την ανάπτυξη της χώρας και όχι μόνο για εισπρακτικούς λόγους. Δε μπορούν έτσι στρατηγικής σημασίας ΔΕΚΟ όπως η ΔΕΗ, τα μεγάλα λιμάνια της χώρας ή κοινής ωφέλειας όπως είναι η ΕΥΔΑΠ και η ΕΥΑΘ χωρίς ολοκληρωμένο σχεδιασμό, χωρίς στρατηγικό σχέδιο για την ανάπτυξη και την αξιοποίηση για την κάθε εταιρεία και των εναλλακτικών προτάσεων για τον βαθμό και τους τομείς αποκρατικοποίησής τους, να οδηγούνται με μία οριζόντια ρύθμιση στην κατάργηση του ελάχιστου ποσοστού του Δημοσίου σε αυτές και με την ίδια ρύθμιση να καταργείται και το άρθρο 11 του Ν. 3631/2008.

Με την οριζόντια αυτή ρύθμιση δεν διασφαλίζεται η διακηρυγμένη από όλους μας κυριότητα στα δίκτυα και στις εγκαταστάσεις των εταιρειών, όπως αυτά της ΔΕΗ, ενώ μέγιστης κοινής ωφέλειας ΔΕΚΟ οδηγούνται σε μία άτακτη αποκρατικοποίηση χωρίς να έχει προηγηθεί το νομοθετικό πλαίσιο των ρυθμιστικών αρχών που θα διασφαλίζουν την απρόσκοπτη λειτουργία των εταιρειών στις παρεχόμενες κοινωνικές υπηρεσίες και αγαθά.

Ζήτησε γι’ αυτό, να εξαιρεθούν από την εν λόγω ρύθμιση του άρθρου 2 τουλάχιστον οι Δημόσιες Επιχειρήσεις Κοινής Ωφέλειας όπως η ΕΥΑΘ και η ΕΥΔΑΠ και οι στρατηγικής σημασίας, όπως η ΔΕΗ και οι οργανισμοί των μεγάλων λιμένων, καθώς επίσης και να μην καταργηθεί το άρθρο 11.

Η πολιτεία, η Κυβέρνηση με τα συντεταγμένα όργανά της, πρέπει να προχωρήσει στο στρατηγικό σχεδιασμό και τις κατευθύνσεις για την ανάπτυξη των ΔΕΚΟ, για τη διασφάλιση των δικτύων τους και για το πλαίσιο των ρυθμιστικών αρχών όπως και να θεσπίσει τα κριτήρια και τις προυποθέσεις για τους τομείς και το βαθμό αποκρατικοποίησης κάθε ΔΕΚΟ. Ο βασικός αυτός σχεδιασμός σε καμία περίπτωση δε μπορεί να μεταφερθεί στις αρμοδιότητες ενός νεοσύστατου οργάνου, όπως είναι το ΤΑΙΠΕΔ, με τον κίνδυνο να θυσιαστούν τα αναπτυξιακά αυτά εργαλεία για εισπρακτικούς και μόνο λόγους.

 

 

Οικονομία & Ανάπτυξη

facebook   youtube

koinovouleytiki-drastiriotita-2012-simera

koin drast2000

dimokratiki_aristera_logo