Προκλητική η κυβερνητική αδιαφορία για την πάταξη του λαθρεμπορίου καυσίμων

Πέμπτη, 04 Σεπτέμβριος 2014 15:15
Εκτύπωση

Επισημαίνεται σε σχετική Ερώτηση και Αίτηση Κατάθεση Εγγράφων στους Υπουργούς Οικονομικών, Ανάπτυξης και Ανταγωνιστικότητας. Ενώ οι απώλειες δημοσίων εσόδων ανέρχονται σε τουλάχιστον 1 δις το χρόνο από το λαθρεμπόριο καύσιμων, η κυβέρνηση δεν δείχνει την βούληση να εφαρμόσει νόμους που η ίδια έχει θεσμοθετήσει. Και το ερώτημα που γεννάται είναι αν αυτή η καθυστέρηση είναι σκόπιμη ή μη. Η ΔΗΜΑΡ για πολλοστή φορά διεκδικεί απαντήσεις σε ένα πρόβλημα που χρονίζει και θα έπρεπε ήδη να έχει λυθεί. Για το πλήρες κείμενο της ερώτησης:

 Ερώτηση και Α.Κ.Ε

Προς τους κ.κ. Υπουργούς

- Ανάπτυξης και Ανταγωνιστικότητας

- Οικονομικών

 

Θέμα:  Προκλητική αδιαφορία για την πάταξη του λαθρεμπορίου καυσίμων

Παρά τις συνεχιζόμενες υποσχέσεις της κυβέρνησης για την καταπολέμηση της παράνομης διακίνησης καυσίμων, παρά τις συνεχιζόμενες πιέσεις των πολιτικών κομμάτων και των φορέων, παρά τις καταγγελίες για απώλειες δημοσίων εσόδων 1 δισ. ετησίως από τον Πρωθυπουργό Λ. Παπαδήμο στη Βουλή το 2012 αλλά και από τον Γ. Γ. Διαφάνειας και Ανθρωπίνων Δικαιωμάτων Γ. Σούρλα στην Επιτροπή Θεσμών και Διαφάνειας, παρά τη θεσμοθέτηση σχετικού νομικού πλαισίου, η κυβέρνηση δείχνει να μην έχει τη βούληση και τη θέληση να επιλύσει ένα χρόνιο πρόβλημα. Και το ερώτημα που γεννάται είναι αν είναι σκόπιμη ή μη αυτή η καθυστέρηση.

 

Κατόπιν των ανωτέρω, ερωτώνται οι αρμόδιοι υπουργοί:

  1. Υπάρχουν στοιχεία για το πόσα πρατήρια εγκατέστησαν το σύστημα εισροών-εκροών; Είναι σε θέση το Υπουργείο να επιβάλει τις προβλεπόμενες ποινές σε όσα πρατήρια δεν το έχουν εγκαταστήσει;
  2. Ποιο είναι το χρονοδιάγραμμα εφαρμογής για την εγκατάσταση του συστήματος εισροών-εκροών στα πλωτά μέσα μεταφοράς πετρελαιοειδών;
  3. Για ποιο λόγο η κυβέρνηση εξέδωσε απόφαση όπου η εγκατάσταση του συστήματος εισροών-εκροών για τις φορολογικές αποθήκες έχει χρονοδιάγραμμα εφαρμογής τον Ιούλιο του 2016, ενώ θα έπρεπε να έχει προτεραιότητα; Είναι στις προθέσεις της να επιταχύνει τις διαδικασίες εγκατάστασης;
  4. Εφαρμόζεται η διάταξη για την υποχρεωτική εγκατάσταση σήματος εντοπισμού σε βυτιοφόρα και πλωτά εφοδιαστικά μέσα και αν όχι για ποιο λόγο; Υπάρχει καταληκτική ημερομηνία για την εγκατάσταση;
  5. Για ποιο λόγο δεν έχει εκδοθεί η ΚΥΑ για την ιχνηθέτηση των καυσίμων σε όλα τα στάδια διανομής; Πότε αναμένεται να εκδοθεί και με ποιο χρονοδιάγραμμα εφαρμογής;
  6. Πότε θα εκδοθεί ΚΥΑ για την επέκταση της εφαρμογής των ολοκληρωμένων συστημάτων ελέγχου και ηλεκτρονικής μετάδοσης δεδομένων εισροών-εκροών στις ελεύθερες εγκαταστάσεις των εταιρειών εμπορίας πετρελαιοειδών και των διυλιστηρίων, στις εγκαταστάσεις πωλητών πετρελαίου θέρμανσης, στις παντός είδους εγκαταστάσεις υγρών καυσίμων ιδιωτικών πρατηρίων του δημοσίου και του ιδιωτικού τομέα, καθώς και στις εγκαταστάσεις χημικών προϊόντων που αποτελούν υλικά πρόσμιξης στα υγρά καύσιμα;
  7. Πώς προβλέπεται να ελέγξει την παράνομη διακίνηση καυσίμων σε εταιρείες με στόλους αυτοκινήτων;
  8. Είναι στις προθέσεις της να επεκτείνει το σύστημα εισροών-εκροών και ιχνηθέτησης στις εγκαταστάσεις των Ενόπλων Δυνάμεων, των Μεγάλων Καταναλωτών και των Πρατηρίων Αφορολόγητων Καυσίμων;
  9. Ποια τα πρόστιμα που έχουν επιβληθεί και πόσα έχουν εισπραχθεί από τους ελέγχους σε όλο τον κύκλο διακίνησης ανά κατηγορία;

 

Παρακαλείστε να μας καταθέσετε όλα τα έγγραφα-στοιχεία που αποδεικνύουν τα ανωτέρω.

 

 

Οι ερωτώντες βουλευτές

 

Νίκος Τσούκαλης

 

Δημήτρης Αναγνωστάκης

 

Ασημίνα Ξηροτύρη

 

Θωμάς Ψύρρας