Home Παρεμβάσεις & Πρωτοβουλίες Οι ρυθμίσεις του σχεδίου «Αθηνά» οδηγούν στην πλήρη απαξίωση και διάλυση του Αλεξάνδρειου ΤΕΙ Θεσσαλονίκης

Οι ρυθμίσεις του σχεδίου «Αθηνά» οδηγούν στην πλήρη απαξίωση και διάλυση του Αλεξάνδρειου ΤΕΙ Θεσσαλονίκης

E-mail Εκτύπωση PDF
Τονίζει η Ασημίνα Ξηροτύρη σε επίκαιρη ερώτηση που κατέθεσε στη Βουλή, σε συνέχεια της συνάντησής της με τη Διοίκηση του Ιδρύματος αλλά και ενόψει της έντασης των κινητοποιήσεω.  Στην ερώτησή της, που συνοψίζεται στο παρόν Δελτίο Τύπου, η βουλευτής ρωτά τον Υπ. Παιδείας εάν προτίθεται να κάνει τις αναγκαίες παρεμβάσεις ώστε να ανατραπεί ο συγκεκριμένος σχεδιασμός και να προωθηθεί ένα σχέδιο που θα αξιολογεί με σαφή κριτήρια τα Ιδρύματα και θα προβλέπει ρυθμίσεις οι οποίες θα διασφαλίζουν την ποιοτική εκπαίδευση και την κατοχύρωση των επαγγελματικών δικαιωμάτων των φοιτητών, χωρίς την πρόσθετη οικονομική τους επιβάρυνση.

ΔΕΛΤΙΟ ΤΥΠΟΥ

Στη χθεσινή συνάντηση της βουλευτού της Δημοκρατικής Αριστεράς Α’ Θεσσαλονίκης Ασ. Ξηροτύρη με τη διοίκηση του Ανώτατου Τεχνολογικού Ιδρύματος Θεσσαλονίκης (ΑΤΕΙΘ) διαπιστώθηκαν τα προβλήματα που επιφέρει η συρρίκνωση του Ιδρύματος που συνεπάγεται το σχέδιο "Αθηνά" τόσο στους φοιτητές και τις οικογένειές τους όσο και στην τοπική κοινωνία αλλά και την ποιότητα της εκπαίδευσης.

Σε συνέχεια της εν λόγω συνάντησης και ενόψει της έντασης των κινητοποιήσεων, η βουλευτής κατέθεσε Επίκαιρη ερώτηση στη Βουλή για το θέμα, στην οποία τονίζει την αντίθεσή της στις προβλέψεις του σχεδίου για το ΑΤΕΙΘ, που οδηγείται στην πλήρη απαξίωση και διάλυση, αφού καταργούνται τμήματά του ενώ άλλα, τα οποία είναι άμεσα συνδεδεμένα με την παραγωγική δομή της πόλης και στα οποία φοιτούν χιλιάδες φοιτητές που στην πλειονότητά τους προέρχονται από το Πολεοδομικό Συγκρότημα Θεσσαλονίκης και την ευρύτερη περιοχή, μεταφέρονται στις Σέρρες, τη Φλώρινα ακόμη και το Μεσολόγγι. Παράλληλα, στην ερώτησή της, εκφράζει την απορία της για τα κριτήρια με τα οποία επιλέχθηκε η μεταφορά αυτών των τμημάτων, αφού δεν φαίνεται  κάποιο όφελος ούτε σε ακαδημαϊκό ούτε σε δημοσιονομικό επίπεδο.

Τέλος, η βουλευτής επισημαίνει την απόγνωση των 12.000 και πλέον φοιτητών και των 160 καθηγητών και διοικητικών υπαλλήλων και ερωτά τον Υπουργό Παιδείας εάν προτίθεται να κάνει τις αναγκαίες παρεμβάσεις ώστε να ανατραπεί ο συγκεκριμένος σχεδιασμός και να προωθηθεί ένα σχέδιο που θα αξιολογεί με σαφή κριτήρια τα Ιδρύματα και θα προβλέπει ρυθμίσεις οι οποίες θα διασφαλίζουν την ποιοτική εκπαίδευση και την κατοχύρωση των επαγγελματικών δικαιωμάτων των φοιτητών, χωρίς την πρόσθετη οικονομική τους επιβάρυνση.